Gå til innhold

Er DAB kommet for å bli?

Anbefalte innlegg

Er DAB kommet for å bli?

En ting er ihvertfall sikkert, å høre BBC Five Live med topp lyd,i motsetning til mellombølgebåndets 693MHz i helgene på DAB,er verdt all verdens penger.Live Premiershop-fotball hele helgen her i Bergen.

Er det NRK som sender dette,eller går signalene faktisk over fjorden fra UK?

Jeg tviler sterkt på dette,da kanalen heter 'Nyhetskanalen',og brukes til,ja nettopp,nyheter resten av uka.

Hvorfor kan BBC's 5Live sendes gratis i Norge på DAB,mens f.eks streaming av BBC's kanaler stoppes ved bruk av nordiske IP'er? (Hvis man ikke vet hvordan man kan unngå dette lille problemet da) ;-)

Radioen jeg bruker,er en morsom liten Grundig PR8502 med en liten MP3-spiller på 256Mb for å spille eller ta opp dine favorittprogrammer med.

Link til spilleren:

http://www.grundig.no/?aid=9086776

(Det er faktisk en dyr liten sak,men absolutt verdt hver krone)

Er det noen som vet hva som vil skje i nærmeste fremtid,når DVB-T kommer til TV,vil DAB fortsatt brukes da,eller kan det digitale bakkenettet transportere radio i tillegg til TV?

DAB's not BAD. (Dry onE,not Eno.)

Digital hilsen fra

Chiron

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bitraten er 64kbit, altså ganske lavt ja. Men tror opptil 192 er støttet men slik det ser ut, så er det ikke plass til å ha 192.

Og med sent, så mente jeg at teknologien er på etterslep. Teknologien er ikke revolusjonerende iforhold til vanlig radio, internett radio har jeg derimot større tro på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...