Gå til innhold

Devil May Cry 4 bekreftet til 360 (og PC)


Cryovat

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Verken Square Enix eller Konami er inhouse Sony, så alt er jo mulig. Kanskje han bare hinter til noen saftige oppkjøp :!:

 

Men seriøst kommer sikkert til begge konsollene hvis noe skjer. Det er jo fine muligheter for å tjene penger på 360 med tanke på alt som får god karakter til 360 selger som hakka møkk

Lenke til kommentar
Verken Square Enix eller Konami er inhouse Sony, så alt er jo mulig. Kanskje han bare hinter til noen saftige oppkjøp  :!:

8200392[/snapback]

 

Blogposten til den tyske 360-sjefen har blitt oppdatert siden det screenshotet.

 

Inneholder nå følgende:

 

((Yes, this is just a personal checklist of franchises that I and plenty of others would like to see on Xbox 360. In no way, shape or form is that an announcement list, an internal Microsoft shopping list, a “I know more than you do” list or something like that. Somebody in an english-language forum called this “a gloating employee” and he maybe is right. And I’ve seen suggestions that Grand Theft Auto and Tekken should be on this list too - so your mileage will inevitably vary.)
Lenke til kommentar

Mens vi er inne på eksklusive tittler som går multi:

FF13 - White Engine open platform

Sakaguchi speaks: White Engine was really open-platform, Final Fantasy can go Xbox at any time.

 

In a recent interview with the original Mr. Final Fantasy, Hironobu Sakaguchi conducted by GameSpot, talk wandered to where Square can go with Final Fantasy.

 

Sakaguchi-san then suddenly let slip that the White Engine (the engine behind FF13 and Versus 13) is actually open-platform - in other words, a Xbox 360 port of any of these games would be dead easy.

 

Although this isn't relevant right now, expect to see Microsoft and Square announcing a new online FF or Fabula Nova Crystallis title for the 360 by the year's end, probably at E3. Simply math, really.

Kilde: Gamespot.com: Q&A: Mistwalker's Hironobu Sakaguchi

 

Jeg har ikke satt meg inn i hvem som gjør hva og eier hva når det gjelder FF-serien. Nå kommer det jo også flere store J-RPG'er til nettopp 360. Selger disse spillene bra så vil vi nok trolig se mer til FF på 360.

Lenke til kommentar

FF-serien er jo såpass dyr at de er avhengig av minst 4 millioner solgte eksemplarer for å ikke kalle det en flopp. Tar ikke PS3-salget seg krafig opp har de ikke noe annet valg enn å gå multiplatform. Tror det er slik Sega og Capcom tenker også.

Endret av kilik
Lenke til kommentar
Nå kommer Too Human til 360 som ser ut til å være av samme type som God of War, mye likt gameplay og gresk mytologi byttet ut mot norrønn (bør bli populært her på berget). Så egentlig har ikke 360 behov for God of War, selv om jeg gjerne skulle ha sett den på 360 :)

8196465[/snapback]

Hallo! :ohmy: Det er da ikke nok at Too Human er at samme type spill som God of War, eller at de baserer seg på mytologi. Det finnes en drøss med spill av samme type, til alle konsoller og i begge generasjoner, men God of War er uten tvil det aller beste av dem og kan ikke sammenliknes med de andre når det gjelder kvalitet og underholdning. Selvfølgelig, det er da fullt mulig for andre utviklere å lage et like fett actionspill som God of War på 360. Det er bare at ingen har greid det hittil, og jeg tror det skal mye til at noen klarer det også. Jeg har 360 og vurderer å kjøpe med en PS2 bare for God of War, for å si det sånn...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Hallo! :ohmy: Det er da ikke nok at Too Human er at samme type spill som God of War, eller at de baserer seg på mytologi. Det finnes en drøss med spill av samme type, til alle konsoller og i begge generasjoner, men God of War er uten tvil det aller beste av dem og kan ikke sammenliknes med de andre når det gjelder kvalitet og underholdning. Selvfølgelig, det er da fullt mulig for andre utviklere å lage et like fett actionspill som God of War på 360. Det er bare at ingen har greid det hittil, og jeg tror det skal mye til at noen klarer det også. Jeg har 360 og vurderer å kjøpe med en PS2 bare for God of War, for å si det sånn...

8200994[/snapback]

Personlig synes jeg Ninja Gaiden er bedre enn God of War, rent bortsett fra at GoW har en bedre historie, var noe mer variert og mye enklere. Men jeg syntes Ninja Gaiden likvel var mer morro å spille. Så i mine øyner har X360 allerede et bedre spill i vente med Ninja Giiden 2.

Elles ser Too Human lovende ut, om det blir bra gjenstår det å se. Men det vil nok skille seg betydelig ut. For det første holder spåillet til i et futuristisk miljø, i tillegg til nærkamper skal spillet ha med laserpistoler og andre våpen som brukes på avstand, og som nevt har det en rekke rpg-nærkamper. Men det jeg ser mest frem til er kontrollsystemet. Man bruker ikke knappene til angrep, men høyre tommelstikke.

 

 

on-topic:

MGS4 og FF13 på X360 avhenger vel av hvor mye ps3 i det hele tatt selger i usa. Selger X360 betydelig mere enn ps3 har konami og Square Enix ok Konami ingne valg om de vil selge like bra som forgjengerne gjorde på ps2. Og akuratt nå gjør jo ps3 det lite lovende, så da er det ikke rart at disse store japanske utviklerne sitter på gjerdet. Hadde sony vært smarte hadde de gått inn og sikret ekslusivitet på FF13. Det vil garantert selge mange maskiner i statene.

Lenke til kommentar

Ninja Gaiden ja. Den gløymde eg. Forøvrig det beste spelet eg spelte på Xbox (1).

Eg syns historia om hevn og rettferdighet var ganske god eg. Er kansje berre eg som blei blenda av Ryu's ninja goodness. Ninja'ar er kult :p

 

Eg og trur at det gjenstår å sjå korleis PS3 gjer det, ang. kva spel som blir multi, og kva som ikkje blir, om ein ser vekk ifrå inhouse produksjonar, sjølvsagt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...