genser Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Nettopp bygget det som skal være min nye pc. Alt er så vidt jeg vet satt sammen som det skal, men det kommer ikke noe skjermbilde ved start. Alle vifter, inkl. skjermkort, ser ut til å funke som de skal. Har prøvd å starte med bare 1 ram-brikke og den i de ulike slots. Har prøvd å koble fra hdd og dvd-drev. Hva skal jeg prøve mer? Og hva kan være feil? Takker for hjelp Lenke til kommentar
sentence Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Vanligvis når det er en feil, skal det komme en feilkode fra hovedkortet i form av et nummerdisplay eller lyd. Hvert signal er unikt og står oppført i hovedkortets manual. Oftest er det lyd, og det kommer i form av pip. Det hjelper oftest å legge ut hva slags system du har for at det skal bli lettere å hjelpe. Lenke til kommentar
genser Skrevet 20. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2007 Beklager, selvfølgelig. Er et Asus P5B Deluxe, med Intel E6600, BFG GeForce 8800 GTS skjermkort. Tatt skjermkortet ut og inn og prøvd mer med ram ut og inn, men fortsatt det samme. Kommer ikke noe pip, og den har ikke noe nummerdisplay. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Beklager, selvfølgelig. Er et Asus P5B Deluxe, med Intel E6600, BFG GeForce 8800 GTS skjermkort. Tatt skjermkortet ut og inn og prøvd mer med ram ut og inn, men fortsatt det samme. Kommer ikke noe pip, og den har ikke noe nummerdisplay. 8192679[/snapback] Huff så kjedelig! Når ikke du får noe på skjermen så er kanskje et eller annet med skjermkortet det er galt med. Har du koblet den riktig til selve skjermen? Pc skjermen er skrudd på håper jeg? Plugga inn strøm til skjermkortet? Lenke til kommentar
genser Skrevet 20. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2007 Huff så kjedelig! Når ikke du får noe på skjermen så er kanskje et eller annet med skjermkortet det er galt med. Har du koblet den riktig til selve skjermen? Pc skjermen er skrudd på håper jeg? Plugga inn strøm til skjermkortet? 8192685[/snapback] Kjedelig er det ja, og skjermen er på. Skjermkortet har strøm. Lenke til kommentar
stinger82 Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Prøvd skjermkortet i en annen slot? Lenke til kommentar
genser Skrevet 20. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2007 Prøvd skjermkortet i en annen slot? 8192711[/snapback] Nei, det burde jeg jo forsåvidt prøvd. Fant feilen. På min gamle data (hovedkort for P4) hadde den to strøminnganger hvorav bare 1 trengte å brukes. På denne var det og to, og jeg trodde bare en måtte brukes. Trodde og jeg ikke hadde kontakt til nummer to fra PSUen, da dette så ut som en 2x2-kontakt, men det var en cap som kunne tas av så kontakten ble 2x4. Så med to strømkontakter virket det. Takker for svar Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Prøvd skjermkortet i en annen slot? 8192711[/snapback] Nei, det burde jeg jo forsåvidt prøvd. Fant feilen. På min gamle data (hovedkort for P4) hadde den to strøminnganger hvorav bare 1 trengte å brukes. På denne var det og to, og jeg trodde bare en måtte brukes. Trodde og jeg ikke hadde kontakt til nummer to fra PSUen, da dette så ut som en 2x2-kontakt, men det var en cap som kunne tas av så kontakten ble 2x4. Så med to strømkontakter virket det. Takker for svar 8192737[/snapback] Hurra! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå