frowen Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Hei. Jeg har i det siste blitt veldig interessert i Linux, og bestemt meg for å gi det en sjanse. Er lei av Windows som jeg alltid har brukt og er villig til å prøve noe nytt. Så da har jeg noen spørsmål: Hva er main difference på ubuntu og kubuntu? En jeg kjenner som bruker det sier det er hovedsaklig GUI og gnome/KDE, og at kubuntu er mye bedre siden det har KDE som vil komme med en oppdatering (?) snart. Er det noe mer enn dette som er nevneverdig? Som sagt, jeg har ekstremt lite kunnskap om dette. Og så lurer jeg på dette med compiz/beryl. Siden jeg bare har brukt Windows fram til XP versjonen så ser jo dette selvfølgelig veldig morsomt ut og jeg vil bruke det (sansynsligvis fram til jeg blir lei av det ) Vil compiz/beryl fungere på kubuntu? Spør siden her får man alltid svar fort - Daniel Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Forskjellen mellom Gnome og KDE har blitt svart på en god del ganger, gode svar finner du blant annet her Oppdateringer kommer til Ubuntu og Kubuntu samtidig, ingen forskjell der. Når det gjelder compiz/beryl så funker det på både Kubuntu og Ubuntu ja, om du får installert det og kjørt det avhenger av hardwaren din(skjermkortet). Lykke til med overgangen Lenke til kommentar
AlexTheMad Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 og det er heller ikke noe problem å bruke kde i ubuntu, eller gnome i kubuntu. Så hvis du ikke vet hva du foretrekker enda er det jo bare å switche litt mellom de 2 til du får deg en favoritt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå