exin89 Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 (endret) Tok noen bilder med kamera til en kamerat. Et Canon EOS-400D, og det var flere fine bilder. Bla.a. det her av kortstokken min. Hva syntes dere om det, Noe jeg kunne gjort annerledes? Endret 20. mars 2007 av exin89 Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Personlig syns jeg det var et ganske kjedelig bilde / motiv, men det er bare meg da.. Lenke til kommentar
exin89 Skrevet 20. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2007 Litt av poenget er at bilde skal være poengløst og litt abstrakt, men allikevel konkret. Har ett bilde til som blei ganske bra. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Jeg tror bildet av kortstokken kunne blitt bedre dersom du hadde knipset det og fått et annet utsnitt. Nå ser det litt kjedelig ut. Lenke til kommentar
jammi Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Litt av poenget er at bilde skal være poengløst og litt abstrakt, men allikevel konkret. Har ett bilde til som blei ganske bra. 8192644[/snapback] Dette så mye bedre ut enn kortstokken (som så mest ut som et "la oss teste det nye kameraets funksjoner!"-bilde)! Hvor har du/kameraten din fått hatten fra? Lenke til kommentar
exin89 Skrevet 20. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2007 Litt av poenget er at bilde skal være poengløst og litt abstrakt, men allikevel konkret. Har ett bilde til som blei ganske bra. 8192644[/snapback] Dette så mye bedre ut enn kortstokken (som så mest ut som et "la oss teste det nye kameraets funksjoner!"-bilde)! Hvor har du/kameraten din fått hatten fra? 8195823[/snapback] Har fått den fra HVU- Lenke til kommentar
Bjorhus Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Synes ikke disse bildene var bra, som du sier. Hvis du med bra mener at du har truffet greit med fokus, kan jeg være enig. Ellers synes jeg, som flere nevner, at utsnittet blir litt kjedelig.. Men stå på Lenke til kommentar
riktig Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Det som slår meg er blitzlyset. Flatt snapshot-lys dreper gode motiver. Sett heller kamera på stativ, og benytt eksisterende lys for å skape bedre stemning. Utrolig hva man kan få til med en vanlig lampe og en hjemmelaget reflektor, f.eks. Lenke til kommentar
Onkel Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Alltid gøy å eksperimentere. (ikke ment som sarkasme) Men dette er dessverre bare hverdagsobjekter i en setting/bakgrunn som heller ikke tilfører noe annerledes. Det er også for tydelig hva det er til å kunne kalles abstrakt. Det blir kanskje litt mye kritikk på en gang her... men det poengløse er sjelden særlig givende eller engasjerende. Unntaket er der man forventer at det skulle være et poeng og blir stående og lure på hva som skjer, feks en eller annen absurd scene - eller abstrakt visuell form hvor det tar tid å se hva det er. Forbehold: hvis du vet nøyaktig hva du gjør her, er det jo innadvendt / ironisk metakunst - og du er misforstått av din samtid. Lenke til kommentar
andersno Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Dette var vel ikke bilder som passer i en bildekritikk nei... Bilder av absolutt null interesse for andre enn deg selv. Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 (endret) Da jeg først kjøpte kameraet mitt satt jeg og tok bilder av en venn som spilte kabal. Sier ikke at dette er noen prakteksempler på bilder, men de gir en liten indikasjon hvor lett det er å gjøre det litt mer spennende enn det du her har presentert. Endret 23. mars 2007 av Waldmeister Lenke til kommentar
Autodidact Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Dette var vel ikke bilder som passer i en bildekritikk nei... Oh.. Skal vi dra frem den diskusjonen igjen? Noe jeg kunne gjort annerledes?Belysningen gjør bildet flatt og kjedelig. det samme gjør faktisk "utsnittet"/komposisjonen, eller mangel på sådan.Bakgrunnen er også med på å gjøre bildet relativt ubrukelig, til annet enn å vise hvordan en kortstokk ser ut på (kanten av) stuebordet ditt. Motivet i seg selv er heller ikke behjelpelig da en kortstokk med gjentagende mønster, og ikke noe mer, vanskelig kan gjøres interessant. Beklager - men gå og lek/eksperimenter mer med kameraet, så dukker det garantert opp bedre ting etter hvert. Fly high - fly safe..! Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Bildet ga meg ingenting. Det var kjedelig og tamt. Æsj. Lenke til kommentar
Matsi Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 (endret) Hæ? Hva skal vi gi kritikk på? Endret 24. mars 2007 av Matsi Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Ikke bildet iallefall. Gi kritikk på hvordan han skriver, du. Lenke til kommentar
pian Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Begge bildene har for min del "hull" nede til høyre...? altså komposisjonen dør liksom ut før bildekanten. Eller så er det vel som folk har sagt i mer eller mindre pene ord, litt kjedelige bilder. Teknisk bra utført, i alle fall det med bereten, men ikke spesielt utfordrende innhold eller komposisjon. Kortstokken ville jeg ha forsøkt å plassere slik at bordplata kunne fortsette ut av bildet. Poengløst klarte du fint abstrakt er jeg veldig usikker på. det er jo ikke vanskelig å se hva motivet er... Skaff deg ditt eget kamera så blir det nok fart på sakene Lenke til kommentar
Anew Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 (endret) Teknisk bra utført, i alle fall det med bereten, men ikke spesielt utfordrende innhold eller komposisjon. 8227906[/snapback] Kudos til grønn auto mao? (EXIF viser at det er tatt i full auto, så det er jo utelukkende kameraet som står for det tekniske...) Endret 24. mars 2007 av Anew Lenke til kommentar
pian Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Teknisk bra utført, i alle fall det med bereten, men ikke spesielt utfordrende innhold eller komposisjon. 8227906[/snapback] Kudos til grønn auto mao? (EXIF viser at det er tatt i full auto, så det er jo utelukkende kameraet som står for det tekniske...) 8229646[/snapback] ehh, såpass. hvordan ser man exif data i browseren da? her er det tydeligvis noe jeg må lære meg Lenke til kommentar
exin89 Skrevet 25. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2007 Begge bildene har for min del "hull" nede til høyre...? altså komposisjonen dør liksom ut før bildekanten. Eller så er det vel som folk har sagt i mer eller mindre pene ord, litt kjedelige bilder. Teknisk bra utført, i alle fall det med bereten, men ikke spesielt utfordrende innhold eller komposisjon. Kortstokken ville jeg ha forsøkt å plassere slik at bordplata kunne fortsette ut av bildet. Poengløst klarte du fint abstrakt er jeg veldig usikker på. det er jo ikke vanskelig å se hva motivet er... Skaff deg ditt eget kamera så blir det nok fart på sakene 8227906[/snapback] Det med kortstokken var det meninga å ha det "hullet", da jeg selv syntes at bilde ikke blir så kjedelig da. Var på tur i helga og tok en del bilder med 400D kameraet til kameraten min, og fikk en del ganske bra bilder. Jeg har ikke bildene her, og ikke kan få vist fram noe enda. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 (endret) ehh, såpass. hvordan ser man exif data i browseren da? her er det tydeligvis noe jeg må lære meg 8233729[/snapback] Opera gir EXIF der den fins. Endret 25. mars 2007 av Anew Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå