Gå til innhold

Noen eiere av rockdirect xctx pro t74 her?

Anbefalte innlegg

Hei

Noen som har erfaring med å importere Rockdirect XCTX-PRO-T74?

http://www.rockdirect.com/viewNotebook.php...EME%20CTX%20PRO

Lurer på å kjøpe dell xps m1710, men Rockdirect sin pc har følgende i tillegg til samme pris:

-webcamera

-numerisk tastatur (full størrelse)

-bluetooth

-mer nøytral design

Den leveres med norsk tastatur så det er ingen problem. I tillegg har de studentrabatt. (3 %) Og ikke minst er de en konkurrent til dell som kan brukes til å starte en priskrig mellom de to ;)

1. Noen som vet hvor dell og rockdirect er satt opp i sammenligningstest?

2. Hvordan er det med skatter og avgifter til storbritannia når jeg er norsk kjøper?

3. Andre synspunkter til fordel for en av pc'ene?

På forhånd takk for svar :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
2. Hvordan er det med skatter og avgifter til storbritannia når jeg er norsk kjøper?

8192289[/snapback]

de har mulighet til å trekke fra britisk moms, men norsk moms på 25% må naturligvis betales til tollvesenet når den skal inn i Norge (dersom den skal det).

Noen priskrig med Dell kan du nok se langt etter... i hvertfall i norge, med de markedsandelene Dell har på forbrukermarkedet er nok Rock å regne for en ubetydelig tilskuer for Dells vedkommende. Asus G2 er vel i så fall langt mer aktuell i så tilfelle.

Lenke til kommentar

Jeg tenkte ikke på en priskrig i markedet mellom de to, men et mer et godt kort på hånda når mitt kjøp skal gjennomføres.

Problemet til asus er skjermoppløsningen de tilbyr er lavere enn hos dell, hvilket er tilfelle med de fleste konkurrenter. enten lavere skjermoppløsningen og/eller dårligere skjermkort, toshiba p100 etc.

Rock er vel den eneste konkurrenten som har så å si nøyaktig samme specs til samme pris.

Lenke til kommentar

har sjekket alienware ja, de blir dyrere (ca. 2000,-) og så er det håpløst uten norsk tastatur da jeg som student skriver en del. Du får jo sli grafikkløsning da, men så vidt jeg vet er det ikke til stor nytte i spill. greier ikke spille to spill samtidig :p

Lenke til kommentar

Nyere spill klarer jo å utnytte SLI så når det er snakk om to GF7900GS koblet sammen så blir jo den vasseste alienware ganske brutal på grafikkfronten... men nok om det, ettersom den ikke er aktuell så fins det vel ingen reelle konkurrenter til de to du foreslo først.

En av fordelene med å kjøpe Dell er at ettersom de er en norsk forhandler så er kjøpet ditt beskyttet av forbrukerkjøpsloven med 5 års reklamasjonsrett, mens Rock ikke har noen garantier utover det de selv gir (vanligvis 1 eller 2 år).

Lenke til kommentar

ja, det med garantien er jo et godt poeng. de gir 3 år, men det er klart vanskelig å ta tak i et britisk firma hvis det oppstår tvist. I tillegg blir jo maskinen borte i opptil flere uker ved små reparasjoner. :thumbdown:

Det er nesten litt synd at ingen vil forhandle pc'ene i Norge. Ser ikke ut til å finne noen gode testsider heller hvor pc'ene er direkte sammenlignet. Samme specs gir vel bort i mot samme ytelse, men litt interessant å se hvilke forskjeller det er i konstruksjonen av maskinene.

Det er jo litt synd at det ikke er noen som har prøvd maskinen her inne på forumet, så det er liten erfaring å høste på området.

Jeg heller vel mest mot dell's alternativ, bare håper santarosa og nytt skjermkort kommer på plass slik dagens gfx blir litt billigere. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...