Samcki Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Hei! Har nå holdt på i flere timer med å finne ut hva og hvor problemet ligger. Har telenor linje på 6mbit og linksys WRT54GS router. MSN detter ut hvert 3dje minutt. Surfing på internett er ingen problem, er oppe konstant. Får på ingen måte pinget noen nettsider via CMD, alle forespørslene mine blir avbrutt. Får pinget min egen IP (Internett IP fra telenor) Har deaktivert alle brannmurer i router og alt ser ut til å fungere ellers, ingen feilmeldinger på noe diagnostering Steam, wow og andre spill + bittorrent, dc++ fungerer ikke, bare firefox IE osv. Disse symptomene har jeg på alle PC`ene i hustanden (6stk). Ligger problemet i routeren (ja den er firmware oppdatert) eller hos Telenor? Skal teste med annen router i morgen, men tviler at problemet ligger der. Hakke fått snakket med telenor enda, men tar det i morgen på dagen. På forhånd takk for svar Lenke til kommentar
Hagforce Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Prøv å koble en PC utenom router og rett i modem. Funker alt bra da så.... Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 (endret) Tipper det er routern din, prøv å oppdater firmware. WRT54G (S) er ikke så god router, derimot WRT54G (L) annen type os mindre minne mm Sorry, såg nå du skrev at fw er oppdatert, prøv en anna router. gs versjon er crappy Endret 20. mars 2007 av KenBjork Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 20. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2007 Takker for svar. Siden det er 5 andre brukere i hus standen er det tydeligvis kommet virus eller annet skadelig programvare på en av PC`ene, så telenor har faktisk sperret linjen for det meste grunnet "skadelig informasjon" som de kalte det. Har bedd telenor om loggen angående hva og hvilken ip som forårsaket dette. Har sjekket alle PC`ene og ingen er infisert etter diverse virus scannere og spyware fjerning. Regner med telenor ordner opp i dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå