Gå til innhold

Noen Online spill som har / matcher detta?

Anbefalte innlegg

Før dere i det hele tatt begynner å lese..

Sjekk ut

Er det ikke helt fantastisk?

Og det er på ingen måte fake, har sett mange spille til og med bedre i BETA'en..

Hvilket annet online spill tilbyr sånne sosiale goder? Jeg bare spør..

Man kan si hva man vil om Lord of the Rings Online..

Men uansett når det gjelder et par aspekter så tilbyr det noe helt utenom det vanlige..

I første om gang, er hele spillet basert på en av tidenes beste historier..

Nemlig Tolkiens egen "Middle-Earth" med Ringenes Herre delen i hovedfokus..

Mange, som meg fryktet at dette ville bare bli nok en melking av Ringenes Herre konseptet.. Men, i og med at det var Vivendi Universal som utviklet spillet, med mange av hjernene bak World of Warcraft så enset jeg et lite snev av håp..

Spillet har jo vært i utvikling siden 1997/1998..

Da starter Vivendi Universal på prosjektet..

De har brukt lang tid, veldig lang tid på spillet.. Og når en utvikler som Vivendi bruker lang tid, lover jo det veldig godt..

Også gir Vivendi Universal stafettpinnen videre til Turbine..

Som har brukt flere år på å finpusse spillet, og gitt spillet den kanskje aller peneste grafikken innen MMOG per dags dato..

Førsteinntrykket er vell.. World of Warcraft.. For ja, selve spillsystemet skulle du tro bare var en liten oppgradering av World of Warcraft sitt.. Skulle trodd Vivendi bare kopierte den de har brukt i WoW, og endret litt her og der.. Så det blir et slags litt mer kompleks og oppgradert WoW.. WoW2 kan vi kalle det..

Men noen kopi av WoW er det på langt nær..

Spillet har en langt bedre sosial stemmening, og er det første til å tilby oss VoIP..

Ja, du hørte riktig.. Kommuniser med andre spillere live, over mikrofon..

Samt det er like populært å gå rundt å drepe, som å sitte i f.eks. "The Green Dragon Inn" med en halvliter øl, røyke pipe urt, danse på bordet, samt spille på ditt instrument.. Ja, du kan utrolig nok spille ditt eget instrument i spillet.. Og hele systemet er utrolig bra gjennomtenkt.. Og er bare til å la seg imponere av..

Mye vi kan si om Lord of the Rings Online.. Mange aspekter ved spillet jeg nå ikke en gang har nevnt.. Prøv BETA'en selv.. Men husk at de første 5-6levlene er en del av en slags intro.. Det er etter det selve moroa starter..

Med:

Nydelig grafikk

VoIP

Komplett musikksystem

WoW UI

Og mye mer..

Må dette bare bli bra.. Helt klart den nye kongen, bort med WoW..

Så spørs det bare hvor lenge Lotro har kronen..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg spilte fler instrument, bl.a. med et band bestående av andre spillere, i Asheron's Call 2, og jeg vet det er mulig i andre titler. Dette spillet er ihvertfall ikke først ute med slikt :) Fikk beta mail, men glemte hele greia.

Edit: Lurer på hvordan VoIP vil ta seg ut i et spill av dette slaget. Det kan bli artig. Bildene er forresten veldig fine, tror jeg skal prøve.

Endret av Sundiver
Lenke til kommentar

Jeg har nå spillt beta`en litt og kommet til lvl6. Av det lille jeg har prøvd, må jeg si at jeg er positivt overrasket. Introen var faktisk ganske bra for å sette seg litt inn i spillet. Grafikken var pen og jeg hadde ingen problemer med å kjøre 1024x768 med settings på high (P4 3,2/X800Pro/1GB, så jeg tror turbine har gjort en god jobb med kodinga, slik at en kan få fullt utbytte av dette spillet med en mainstream-pc, slik som i WoW.

Synes også det var utrolig mange spillere inne på beta`en.

Jeg tror faktisk WoW har fått seg en "liten" utfordrer her. ;)

Lenke til kommentar

Det jeg mener med den nye kongen.. Er ikke antall spillere..

Skal temmelig mye til å få alle dagens WoW-gale folk til å slutte, uansett hvor dårlig WoW måtte bli, og uansett hvordan alternativene måtte være..

Jeg mener bare at selve spillet på "papiret" er bedre..

Altså sånn rent teknisk..

Men det betyr ikke på noen som helst måte at alle slutter å spille WoW, og starter med Lotro.. Men ser egentlig ingen grunn til å spille WoW fremfor Lotro..

Må isåfall være fordi du er 8-14år, og elsker "lolz" chatter, og fullstendig kaos..

Eller ikke har kraftig nok PC til å kjøre Lotro sin nydelige grafikk fult ut..

Lenke til kommentar

Helt ærlig har jeg mer tro på age of conan enn dette

Kanskje lotr får flere spillere pga et velkjent navn, men conan ser mer fristende ut i mine øyne.

Det er også temmelig enkelt å se hvor spillet får insirasjonene fra :p

kartet, meny baren, chatten, quest log'en.. alt er plassert på akkurat samme sted som i WoW. Fint at de blir inspirert og alt det, men kan de ikke tenke ut noe selv?

Endret av tidus2k4
Lenke til kommentar
Helt ærlig har jeg mer tro på age of conan enn dette

Kanskje lotr får flere spillere pga et velkjent navn, men conan ser mer fristende ut i mine øyne.

Det er også temmelig enkelt å se hvor spillet får insirasjonene fra :p

kartet, meny baren, chatten, quest log'en.. alt er plassert på akkurat samme sted som i WoW. Fint at de blir inspirert og alt det, men kan de ikke tenke ut noe selv?

8194018[/snapback]

Påpeker at WoW ikke var den første Mmorpg ute markedet, langt derifra. Se hvor WoW hentet sin inspirasjon fra før du uttaler deg her.

Men, det blir som å si at alle FPS kopierte Doom i sin tid. :nei:

Nei, de satte en standard for en sjanger. Bare naturlig at de andre bygger på det.

Lenke til kommentar
Må isåfall være fordi du er 8-14år, og elsker "lolz" chatter, og fullstendig kaos..

8193646[/snapback]

Hvilket varemerke tror du virkelig kommer til å trekke til seg mest 8-14 LOLZ kids?

er nok maaange av de der ute som er helt forelsket i LOTR filmene og kjøper spillet av den grunn alene er jeg redd :roll:

Lenke til kommentar

8193646[/snapback]

Hvilket varemerke tror du virkelig kommer til å trekke til seg mest 8-14 LOLZ kids?

er nok maaange av de der ute som er helt forelsket i LOTR filmene og kjøper spillet av den grunn alene er jeg redd :roll:

8194814[/snapback]

Har ikke sett så noe særlig til sånt.. Men nå er det jo bare BETA, og de vet vell ikke helt hva det er :p

Spillet har egentlig 18års grense.. Dog tror jeg ikke den blir fulgt noe særlig..

Lenke til kommentar
Spillet har egentlig 18års grense.. Dog tror jeg ikke den blir fulgt noe særlig..

Offisiell kilde, takk. Det er ingenting i spillet som indikerer at det burde være en 18-års aldersgrense for å spille det.

8195483[/snapback]

Er en regel på codemaster sin side (hvor du må registrere spillet osv for å kunne spille) hvor det står at man må være 18år får å opprette en konto.. Eller noe i den duren..

Selve spillet har 12år..

Lenke til kommentar
/slap meg viss dette står på en annen tråd, men... er d gratis å spille? eller må man betale avgift slik som i wow?  :hmm:

8195939[/snapback]

Og hvordan skal et mmog spill overleve, og utvikle, og vedlikeholde seg skikkelig uten en inntekt? Samt lisensen som utviklerne måtte betale for å få lov til å lage noe basert på tolkien sine bøker gjør kanskje spillet til en av de mest kostbare som er..

Ja, det er en månedlig avgift, som i WoW og de fleste andre mmorpg..

Men jeg som klarte å rive til meg en av de totalt fem tusen produserte "Collector's Edition" utgaven av spillet, betaler ikke en eneste måned :w00t:

EDIT:

Ved release, er det kun mulig å bevege seg i område kalt "Eriador"

Bilde 1

Bilde 2

Det er en veldig liten del av "Middle-Earth"..

Men hele vil bli åpnet etterhvert.. Via utvidelses pakker og patcher..

Vil antagelig bli gitt ut minst en utvidelses pakke i året..

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar
ok... hadde vært artig å kunne bevege seg frit ti hele midgard :)

8201299[/snapback]

Kommer jo etterhvert da :)

Er ikke noen taktisk lur idé av utviklerne og pøse på med alt på en gang, for de første måtte det gått 3-5år til før spillet i det hele tatt ville vært klar for release..

Dessuten er det bedre å tilby oss nye ting etterhvert som vi spiller syntes nå jeg

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Offisiell kilde, takk. Det er ingenting i spillet som indikerer at det burde være en 18-års aldersgrense for å spille det.

8195483[/snapback]

Er en regel på codemaster sin side (hvor du må registrere spillet osv for å kunne spille) hvor det står at man må være 18år får å opprette en konto.. Eller noe i den duren..

Selve spillet har 12år..

8195522[/snapback]

Det har jo ingenting med aldersgrense å gjøre, samme regelen gjelder vel WoW også? Det har med sikkerhet og sånn å gjøre regner jeg med.

Tipper Age of Conan slakter dette spillet lett, har ikke spilt LOTRO enda, men fra screenshots ser det ut som WoW i en annen innpakning. Interface var helt identisk med WoW sitt. Sier ikke at WoW sin interface er unik og original, de har vel tatt mange elementer fra andre MMO's, men ser ikke helt hvordan LOTRO skal være den store revolusjonen innen MMORPG når det likner så mye på WoW.

Og er enig med Jext, er ganske sikker på at LOTRO trekker minst like mange fjortisser som WoW. Tror det er få av dem som ikke har sett LotR filmene, og de aller fleste digger dem.

For all del, rimelig sikker på at LOTRO er veldig digg jeg, hadde nok likt det selv også, men at det blir det neste store revolusjonerende MMO spillet tror jeg ikke.

Lenke til kommentar

Sier meg enig med Xantir. Blir nok sikkert et bra spill, men ikke noe superdupert. Har spilt litt i betaen, og inntrykket jeg fikk var dårlig. Såvidt jeg har fått med meg har de ikke introdusert noe nytt og fantastisk, imotsetning har de tatt et steg tilbake; instancing.

Det blir nok bra, men ikke helt mitt spill. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...