Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor Avidi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kjører stabilt på kun 400kbps på et 704/128kbps ADSL abonnement, hvilket rimeligvis suger.... :sad:

Iflg. Telenor skulle visstnok dette bli meget bedre hvis jeg koblet meg opp via den kabelen jeg allerede har i bakken med Telenor Avidi i.

Jeg har mine tvil, men andre rundt her har visstnok positive erfaringer...

En kompis som bor lenger unna samme sentral som meg kjører imidlertid stabil på 720kbps på sitt 704/128kbps abonnement, så skjønn det den som kan...

Jeg koplet opp hans PC her hos meg, i tilfelle det var noe med min maskin som strupet kb'ene, men vi fikk samme resultat på hans maskin som på min...

Dette blir litt for sjansebetont og tilfeldig til at jeg gidder mer med Telenor. Selv bytter jeg til NGT eller Catch så snart de er tilgjengelige her.. i løpet av desember/januar....OG DET ER SNART!! Jippi!!! :smile:

Beste råd jeg kan gi; Sjekk med naboene dine, dersom de kjører kabel. :smile:

Mvh

Wikingen

Lenke til kommentar

uploaden er etter min mening flaskehalsen på avidi! den er alt for dårlig. selv sitter jeg stabilt på rundt 60k/b i sekundet med 504 linja. Kan ligge helt opp på 70k/b. Ulovlig fort med andre ord. Linja har faktisk nede tid på 1 minutt sånn ca hvert døgn, noe som for meg er helt ufattelig, og utrolig irriterende, hvis du har noe du skulle gjort akkurat i det minuttet ell to linja er nede.

Lenke til kommentar

Jeg har selv en 1024/256 kbps linje fra Telenor Avidi. Downstream er det ikke noe og si på, den holder seg som regel mellom 80 - 120 KB/sec, mens uploaden er tragisk, sjeldent den kommer over 16 KB/sec.

Og en her nevner nedetid på ca. 1 minutt pr. døgn. Dette vil jeg ikke si meg enig i. Før var det mye værre, men her er et eksempel på en irc-klient som kjøres på min linje:

idle : 2wks 1day 19hrs 34mins 37secs (signed on Wed Nov 27 03:32:35 2002)

Ikke noe nedetid her i gården nei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...