-sealiNe- Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Jeg har tenkt å kjøpe meg en prosjektor. Men så kommer spørsmålet: Jeg har nå en tv med anntenne, og ikke cabel... Med de standard kanelene: Tv2, nrk, Tvnorge osv osv.. Hvis jeg kjøper en prosjektor hvordan får jeg da inn kanalene på den prosjektoren? Er det sånn at du må ha cabelTV for å få inn kanaler på en prosjektor? Eller går det i det heletatt ann? Takk for alle svar. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Uansett hva du bruker til å få bilde, må du ha en tuner. TV-er har vanlig analog tuner integrert, mens projektorer ikke har det. Du må med andre ord ha en ekstern tuner, f.eks i form av videospiller, DVD-opptaker, kabal-/paraboltuner eller en PC-basert løsning. Dette kjører du så inn på en dertil egnet videoinngang. Lenke til kommentar
-sealiNe- Skrevet 21. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2007 Og disse gjør da at jeg kan kjøre kanalene mine på prosjektoren? Og sånn btw... hvor lenge holder de der lampene inni prosjektorne ut? Er det smart å fyre opp prosjektoren vær dag i noen timer? eller bruker jeg den opp fort da? Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 De er TV-tunere, så ja du får TV inn med de.. Alle projektorene har en timeteller innebygd (ihvertfall alle jeg har vært borti), du skal finne den i menyen til projektoren, hvor mange timer lampen varer er forskjellig fra type til type og det står sikkert i manualen til den du har. Lenke til kommentar
-sealiNe- Skrevet 21. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2007 hvor mangen timer er standard? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Det er som sagt forskjellig fra modell til modell. De fleste projektorer har også mulighet til å kjøre med litt lavere lysstyrke, det vil også forlenge levetiden. Lenke til kommentar
MagE Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Ofte ligger det på ca 2000timer, noen holder lengre, andre mindre. Det kommer ann på modell, innstillinger og hvordan pæren blir behandlet/miljøet den står i. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå