duffy89 Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Hei på dere Har to dynabel DY9412 subber som vi skal bygge to separate kasser til, noen som vet om noen programmer som kan hjelpe meg fikse biffen, eller noen som har lyst å tegne en tegning for meg? Ellers noen tips til kassebyggingen? har jo aldri gjort det før, så blir spennende... Kassene er til en russebil Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 (endret) Volum= L*B*H. Ta noen mål der kassen skal stå. Vet dere f.eks bredden regner dere ut de to andre sidene. Hver kasse skal ha 20-25 liter trykkammer(tett kasse) hver. 30cm x 30cm x 25cm = 22,5liter f.eks. Husk å regne innvendige mål. Formen på kassen er ikke viktig, kun volumet. Bruk MDF-plater til byggingen. Fåes hos en vanlig trelastforhandler. Lim og skru kassene. Husk å forbore ellers kan platene sprekke. Fyll kassene med dempemateriale. Strekk kabel, koble til elementene og skru fast elementene. Bruk helst en tilkoblingsterminal kablene. Ellers så kan jo Eltek også gi gode råd. Edit: Et tips til. Endret 19. mars 2007 av Trainman Lenke til kommentar
duffy89 Skrevet 20. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2007 Det med volum klarte jeg å regne meg frem til selv, men bare tenkte litt på dette med formen.... men siden du sier det ikek er viktig så har jeg fått svar. Men vi fikk beskjed av en bilradiofyr her i Bergen om at vi like greit kunne bygge i spon, er til en russebil så lyden trenger ikke være veldig perfekt - bare trykke godt. Også en siste ting, vi tenkte å sette elementet opp ned (fordi det ser så fantastisk kult ut) Er det noe vi må gjøre med kassen eller noe vi må stille på forsterkeren for at dette skal virke like greit som på vanlig måte? Har hørt noe med an man må snu fasen på subben eller noe..... Blir bassen like bra når de er snudd opp ned? Takker for svar Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 22mm spon funker greit til så små kasser ja... Skal du snu elementene, så kobler du pluss på minus, og minus på pluss Lenke til kommentar
duffy89 Skrevet 20. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2007 Og da funker det like greit som vanlig? Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Ja, det skal ikke utgjøre noen merkbar forskjell Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå