Gå til innhold

Optisk versus Laser for venstrehendt gamer

Anbefalte innlegg

Her for en liten stund siden sukket min trofaste Intelli 1.1 sitt siste sukk etter seks års lojal tjeneste. Jeg har brukt en Diamondback i mellomtiden, men klarer ikke helt bli vant til den, fordi jeg synes det var så bra å ha Mouse4 og 5 på hver sin side på musen og det er vanskelig med Diamondbacken (Ja, jeg og trodde det var best å ha begge på tommelen, men mellom Diamondbacken og meg er ikke dette tilfelle).

Jeg vurderer nå å rett og slett kjøpe en ny Intelli 1.1 siden jeg vet jeg ikke kommer til å bli skuffet. Men jeg lurer også på å kjøpe en Logitech G3, siden jeg egentlig ikke har lyst å kjøpe en dritgammel mus :p

Jeg har fått med meg at lasermus gjerne skipper lettere enn optisk og at det kan bli et problem for low-sens gamers (for eksempel meg). Men det jeg ikke klarer å riste fra meg er at G3 og andre lasermus har bedre terskel enn hva Intelli 3.0 har i følge ESRealitys test, og 3.0 er jo nettopp blitt relansert og slikt, og 1.1 og 3.0 har samme sensor.

Jeg har aldri hatt et skippingproblem med 1.1 de seks årene jeg har brukt den og jeg har ikke økt USB-raten, selv om jeg har ganske lav sens (snur meg 90 grader på en musematte i CS1.6) Kommer jeg til å bli skuffet over G3?

Saken her altså at jeg er nødt til å ha en symmetrisk mus. Copperhead er og et alternativ, men jeg har ikke helt sans for Razer etter alt drivertrøbbelet jeg har hatt med Diamondback (Har hatt den jevnlig fremme i håp helt siden julen 2004, da jeg kjøpte den)

Endret av øsse87
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jeg fullstendig klar over :hrm:

Det ble litt langt tekst, men spørsmålet er i bunn og grunn om jeg kommer til å merke skippet pga. laser på Logitech G3 når jeg ikke gjør det på Intelli 1.1 og den kom dårligere ut i ESReality's test. Det er jo mange som snakker om at laser suger, men som likevel mener 3.0 er dritbra, som også gjør det dårligere enn G3.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...