Gå til innhold

Rimeligste abo for datatrafikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei

 

Lurte på om det finnes en liste over billigste abo når det gjelder datatrafikk. Har et chess abo nå og tror jeg betaler 14kr/mb, da går pengene fort.

 

Finnes det noen abo med ikke alt for dyr mndavgift som har en ok pris på data?

8191908[/snapback]

 

 

Hei!

 

NetCom har en tilleggstjeneste kalt Datamania.. koster vel 25 kr i mnd.. og gir deg en makspris på 20 eller 25 pr dag (husker ikke helt nøyaktig)

 

Evnt også egne dataabo.. Connect 20 og Connect.. Sistnevnte er mest intr.. 499.. 1 mnd.. Fri Bruk i Norge.

 

Hos Telenor har de automatisk maks pris pr dag.. Enten på kr 10 med WAP surfing (typisk via en mobil) og 50 kr pr dag maks ved vanlig datatrafikk (f.eks bruke mobilen som

modem)

 

1 Mnd fri bruk av datatrafikk med telenor får du i tjenesten Fri Internett til kr 549 inkl moms pr mnd.

 

 

Erfaringsmessig så er alle disse små operatørene alt for dyre på ting som dataoverføringer.. De som ikke har makspris pr dag, kan fort bli flådd.. Skal love deg at kronene flyr fort da ;)

 

 

PS: Glemte å si at Datamania er en tjeneste du kan få på alle netcom abonnementer med faktura.. Telenor har det automatisk på ALLE sine privat abo.. også kontant kort.. Dessuten kan Fri Internett tjenesten også legges til på alle faktura abo..

 

Connect abonnementene tror jeg en også kan legge til som tjeneste på de aller fleste faktura abo hos NetCom.. men litt usikker. lenge siden jeg har solgt NetCom nå merker jeg.

 

 

mvh

 

Torbjørn

Endret av docbilbo
Lenke til kommentar
Hvis du ser litt nærmere under priser hos netcom står det faktisk at det er automatisk dagspris på  data. Jeg tolker det i alle fall slikt.

 

Netcom Datapriser

8192530[/snapback]

 

 

Da tror jeg faktisk de skiller imellom WAP trafikk og vanlig Datatrafikk.. Tror det er evnt den WAP delen som er "innebygget".. Noe man definitvit burde sjekke opp for å være sikker :-)

 

mvh.

 

Torbjørn

Lenke til kommentar
Hvis du ser litt nærmere under priser hos netcom står det faktisk at det er automatisk dagspris på  data. Jeg tolker det i alle fall slikt.

 

Netcom Datapriser

8192530[/snapback]

 

 

Da tror jeg faktisk de skiller imellom WAP trafikk og vanlig Datatrafikk.. Tror det er evnt den WAP delen som er "innebygget".. Noe man definitvit burde sjekke opp for å være sikker :-)

 

mvh.

 

Torbjørn

8193043[/snapback]

 

Ifølge en artikkel på forbruker.no der en eller annen kar fra NetCom uttaler seg, er det ingen differensiering på WAP / annen datatrafikk. Det er heller ikke nødvendig med Datamania for å få makspris på datatrafikk - alle abonnement (unntatt YoungTalk og Kontant) har en makspris for datatrafikk på 20,- per dag.

 

(Datamania koster forresten 10,-/mnd og gir en makspris på 25,- per dag).

 

Dersom man laster ned mye, lønner det seg kjapt å velge for eksempel Connect20 (120,-/mnd) eller Connect (499,-/mnd - fri bruk). Begge deler kan aktiveres som tilleggstjeneste på alle abonnement (bedrift og privat - unntatt YoungTalk og Kontant), eller opprettes som et eget abonnement.

Endret av zegenie
Lenke til kommentar

Om jeg regner rett hos netcom så lønner det seg å velge connect20 eller connect om man er på nett 25 dager eller mer i måneden, evt laster ned mindre enn en mb noen dager (connect20). Ellers vil maksprisen pr dag komme bedre ut, men kan makspris hver dag kombineres med innstikkskort, eller er det bare når mobilen brukes som modem?

Lenke til kommentar

Se her ja.. tror jeg skal slutte å uttale meg om NetCom .. ting/endringer skjer fort ;) var forhandler av de inntil september i fjor ;) hehe..

 

Da må jeg jo si at NetCom har fått et betydlig bedre datatilbud da :) Synd dekningen her i utkantnorge (Porsgrunn hvor jeg er nå) er så dårlig..

 

mvh

 

Torbjørn

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...