Ekko Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Hei Lurte på om det finnes en liste over billigste abo når det gjelder datatrafikk. Har et chess abo nå og tror jeg betaler 14kr/mb, da går pengene fort. Finnes det noen abo med ikke alt for dyr mndavgift som har en ok pris på data? Lenke til kommentar
docbilbo Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 (endret) Hei Lurte på om det finnes en liste over billigste abo når det gjelder datatrafikk. Har et chess abo nå og tror jeg betaler 14kr/mb, da går pengene fort. Finnes det noen abo med ikke alt for dyr mndavgift som har en ok pris på data? 8191908[/snapback] Hei! NetCom har en tilleggstjeneste kalt Datamania.. koster vel 25 kr i mnd.. og gir deg en makspris på 20 eller 25 pr dag (husker ikke helt nøyaktig) Evnt også egne dataabo.. Connect 20 og Connect.. Sistnevnte er mest intr.. 499.. 1 mnd.. Fri Bruk i Norge. Hos Telenor har de automatisk maks pris pr dag.. Enten på kr 10 med WAP surfing (typisk via en mobil) og 50 kr pr dag maks ved vanlig datatrafikk (f.eks bruke mobilen som modem) 1 Mnd fri bruk av datatrafikk med telenor får du i tjenesten Fri Internett til kr 549 inkl moms pr mnd. Erfaringsmessig så er alle disse små operatørene alt for dyre på ting som dataoverføringer.. De som ikke har makspris pr dag, kan fort bli flådd.. Skal love deg at kronene flyr fort da PS: Glemte å si at Datamania er en tjeneste du kan få på alle netcom abonnementer med faktura.. Telenor har det automatisk på ALLE sine privat abo.. også kontant kort.. Dessuten kan Fri Internett tjenesten også legges til på alle faktura abo.. Connect abonnementene tror jeg en også kan legge til som tjeneste på de aller fleste faktura abo hos NetCom.. men litt usikker. lenge siden jeg har solgt NetCom nå merker jeg. mvh Torbjørn Endret 19. mars 2007 av docbilbo Lenke til kommentar
lancaster Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Hvis du ser litt nærmere under priser hos netcom står det faktisk at det er automatisk dagspris på data. Jeg tolker det i alle fall slikt. Netcom Datapriser Lenke til kommentar
docbilbo Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Hvis du ser litt nærmere under priser hos netcom står det faktisk at det er automatisk dagspris på data. Jeg tolker det i alle fall slikt. Netcom Datapriser 8192530[/snapback] Da tror jeg faktisk de skiller imellom WAP trafikk og vanlig Datatrafikk.. Tror det er evnt den WAP delen som er "innebygget".. Noe man definitvit burde sjekke opp for å være sikker :-) mvh. Torbjørn Lenke til kommentar
zegenie Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 (endret) Hvis du ser litt nærmere under priser hos netcom står det faktisk at det er automatisk dagspris på data. Jeg tolker det i alle fall slikt. Netcom Datapriser 8192530[/snapback] Da tror jeg faktisk de skiller imellom WAP trafikk og vanlig Datatrafikk.. Tror det er evnt den WAP delen som er "innebygget".. Noe man definitvit burde sjekke opp for å være sikker :-) mvh. Torbjørn 8193043[/snapback] Ifølge en artikkel på forbruker.no der en eller annen kar fra NetCom uttaler seg, er det ingen differensiering på WAP / annen datatrafikk. Det er heller ikke nødvendig med Datamania for å få makspris på datatrafikk - alle abonnement (unntatt YoungTalk og Kontant) har en makspris for datatrafikk på 20,- per dag. (Datamania koster forresten 10,-/mnd og gir en makspris på 25,- per dag). Dersom man laster ned mye, lønner det seg kjapt å velge for eksempel Connect20 (120,-/mnd) eller Connect (499,-/mnd - fri bruk). Begge deler kan aktiveres som tilleggstjeneste på alle abonnement (bedrift og privat - unntatt YoungTalk og Kontant), eller opprettes som et eget abonnement. Endret 20. mars 2007 av zegenie Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Om jeg regner rett hos netcom så lønner det seg å velge connect20 eller connect om man er på nett 25 dager eller mer i måneden, evt laster ned mindre enn en mb noen dager (connect20). Ellers vil maksprisen pr dag komme bedre ut, men kan makspris hver dag kombineres med innstikkskort, eller er det bare når mobilen brukes som modem? Lenke til kommentar
lancaster Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Men maks pris uten datamania er 20,- og med datamania er 25,- ? Hva er da poenget med datamania? Får du en form for prioritering? - Steffen Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Men maks pris uten datamania er 20,- og med datamania er 25,- ? Hva er da poenget med datamania? Får du en form for prioritering? - Steffen 8195397[/snapback] Datamania er en eldre tjeneste de tydeligvis ikke har klart å fase ut enda Lenke til kommentar
docbilbo Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Se her ja.. tror jeg skal slutte å uttale meg om NetCom .. ting/endringer skjer fort var forhandler av de inntil september i fjor hehe.. Da må jeg jo si at NetCom har fått et betydlig bedre datatilbud da Synd dekningen her i utkantnorge (Porsgrunn hvor jeg er nå) er så dårlig.. mvh Torbjørn Lenke til kommentar
beachboy Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Helt klart Talkmore som kommer best ut: http://forbruker.no/digital/nyheter/mobil/article1692708.ece Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Helt klart Talkmore som kommer best ut:http://forbruker.no/digital/nyheter/mobil/article1692708.ece 8203220[/snapback] Om du laster ned lite, så ja, om du laster ned 80 megabyte en måned så vil både netcom og telenor komme mye bedre ut. Lenke til kommentar
lancaster Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Hvordan kan det ble billigst når de ikke har noen maks pris? Laster du ned 200 mb blir talkmore fantastisk dyrt i forhold til telenor og netcom med makspris pr. dag. Lenke til kommentar
beachboy Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 For en vanlig forbruker så blir det jo billigst. Regn ut hvor mye man må bruke før det lønner seg med noe annet da. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 For en vanlig forbruker så blir det jo billigst. Regn ut hvor mye man må bruke før det lønner seg med noe annet da. 8203399[/snapback] Hvis du wapper\bruker opera mini så er nok talkmore billigst, om du bruker mobilen som modem er netcom\telenor billigere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå