Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Medisiner mot allergi, når?

Programvare

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spredning av Or og Hassel begynner sånn ca i midten av mars og varer til midten av april i hele Norge. Bjørk begynner i begynnelsen av mai i sør og øst og litt lenger ute i måneden lenger nord i landet. Apotek pleier å ha slike tabeller som viser tidspunkt for spredning. Det er en god idè å følge med på denne siden: http://www.pollenvarslingen.no/

Jeg har tatt allergimedesin siden midten av februar, jeg er allergisk mot det meste av pollen, men spesielt bjørk og gress.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noen som begynner å merke pollen nå eller?

Jeg har følt meg ganske dizzy i tre dager nå, og regner med at det er allergien som står bak. Renner fra nese og øyne, og er tjukk i halsen.

Hvordan medisiner bruker dere, og er de bra?

Edit: Jeg tar medisiner for harde livet. Driver for tiden med en knøttliten tablett som heter Aerius eller noe sånt.

Endret av fredrikg-ohoi
Lenke til kommentar
Hvordan medisiner bruker dere, og er de bra?

Edit: Jeg tar medisiner for harde livet. Driver for tiden med en knøttliten tablett som heter Aerius eller noe sånt.

8302133[/snapback]

Jeg bruke Cetirizin HEXAL og Nasonex nesespray.

For at medesinen skal ha maksimal effekt, er det viktig å begynne å ta piller dagelig i god tid før pollensesongen begynner.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Litt gammel tråd men. Har også pollen allergi, det klør i øynene som faen når jeg har vært ute.  :cry:  Tar Cetirizin piller og Zaditen øyedråper. Men det hjelper lite.

Noen som vet om noen bedre medisiner eller noe ?

8510081[/snapback]

Bruk solbriller når du er ute, hjelper bra på kløe i øyne.

Lenke til kommentar

ta medesinen før sesongen begynner , var nytt for meg .

jaja skal til legen i morgen og få meg noen tabletter av no slag , regner med at sesongen er på fult inntog nå .

btw jeg har hør noe prat om en vaksine lignende sak , altså en sprøyte man kan få , og som vist nok har samme effekten som og spise tabbeletter hele sommeren

Lenke til kommentar
bte jeg har hør noe prat om en vaksine lignende sak , altså en sprøyte man kan få , og som vist nok har samme effekten som og spise tabbeletter hele sommeren

8515247[/snapback]

:dribble::dribble: Si ifra hvis du finner no mer info om det!

Endret av eXtreme-501
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...