Programvare Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Har allergi mot pollen, burot, bikkje, gress og alt mulig rart Jeg leste et sted at man skulle begynne en stund før sesongen med medisin, men husker ikke hvor lenge det er? Anyone? Takker btw. når starter pollesesongen 07? Lenke til kommentar
sigurd90 Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Pollen sessongen starter vel om ett par uker, hvertfall her på Østlandet. Jeg startet å ta pollenmedisinen min i går. Tror man skal ta den en uke eller to før sesongen starter for å venne kroppen til medisinen. Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 På østlandet har sesongen for or og hassel allerede startet. Her er NAAFs pollenvarsel, et nyttig værktøy for oss pollenallergikere Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 (endret) En måned før, er i alle fall det jeg har blitt fortalt. Endret 25. mars 2007 av ^fmj Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Spredning av Or og Hassel begynner sånn ca i midten av mars og varer til midten av april i hele Norge. Bjørk begynner i begynnelsen av mai i sør og øst og litt lenger ute i måneden lenger nord i landet. Apotek pleier å ha slike tabeller som viser tidspunkt for spredning. Det er en god idè å følge med på denne siden: http://www.pollenvarslingen.no/ Jeg har tatt allergimedesin siden midten av februar, jeg er allergisk mot det meste av pollen, men spesielt bjørk og gress. Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 (endret) Noen som begynner å merke pollen nå eller? Jeg har følt meg ganske dizzy i tre dager nå, og regner med at det er allergien som står bak. Renner fra nese og øyne, og er tjukk i halsen. Hvordan medisiner bruker dere, og er de bra? Edit: Jeg tar medisiner for harde livet. Driver for tiden med en knøttliten tablett som heter Aerius eller noe sånt. Endret 3. april 2007 av fredrikg-ohoi Lenke til kommentar
Deosl Skrevet 3. april 2007 Del Skrevet 3. april 2007 Noen som begynner å merke pollen nå eller? 8302133[/snapback] Merket det de siste dagene...en god del snørr som må ut om morran og nyser flere ganger om dagen...(Oslo) Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Noen som begynner å merke pollen nå eller? 8302133[/snapback] Merket det de siste dagene...en god del snørr som må ut om morran og nyser flere ganger om dagen...(Oslo) 8303453[/snapback] Jeg også. (Oslo) Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Hvordan medisiner bruker dere, og er de bra? Edit: Jeg tar medisiner for harde livet. Driver for tiden med en knøttliten tablett som heter Aerius eller noe sånt. 8302133[/snapback] Jeg bruke Cetirizin HEXAL og Nasonex nesespray. For at medesinen skal ha maksimal effekt, er det viktig å begynne å ta piller dagelig i god tid før pollensesongen begynner. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Pollensesongen har allerede bynt her så sitter å medisinerer meg... Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 (endret) Ok greit. Jeg skal ikke slurve med medisineringen fra nå av.. Jeg bor i Telemark så det er vel ikke enorme forskjeller fra Oslo, eller? (i pollen og sånt mener jeg) Endret 4. april 2007 av fredrikg-ohoi Lenke til kommentar
Charlotte_Susanne Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Merka pollen ute allerede ja Bruker øyedroper på resept (husker ikke helt hva de heter) og zyrtec piller Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Her knaskes det lorothadin (eller.no), det funker jommen meg bra Lenke til kommentar
eXtreme-501 Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Litt gammel tråd men. Har også pollen allergi, det klør i øynene som faen når jeg har vært ute. Tar Cetirizin piller og Zaditen øyedråper. Men det hjelper lite. Noen som vet om noen bedre medisiner eller noe ? Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Litt gammel tråd men. Har også pollen allergi, det klør i øynene som faen når jeg har vært ute. Tar Cetirizin piller og Zaditen øyedråper. Men det hjelper lite. Noen som vet om noen bedre medisiner eller noe ? 8510081[/snapback] Bruk solbriller når du er ute, hjelper bra på kløe i øyne. Lenke til kommentar
eXtreme-501 Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 kk, men hva skal jeg gjøre inne da? Hvis jeg åpner vinduet i rommet mitt begynner jeg å klø en halvtime senere. Har prøvd mange medisiner. Det var en som hjalp. Men husker aldri hva den heter Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 En ting kan jeg hvertfall konstatere. Allergi er sofasliternes beste skalkesjul! selv sliter jeg mye med allergien nå, men knasker nedpå Aerius.. krysse fingre.. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 ta medesinen før sesongen begynner , var nytt for meg . jaja skal til legen i morgen og få meg noen tabletter av no slag , regner med at sesongen er på fult inntog nå . btw jeg har hør noe prat om en vaksine lignende sak , altså en sprøyte man kan få , og som vist nok har samme effekten som og spise tabbeletter hele sommeren Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 Flere enn meg i osloområdet som har slitt uten om det vanlige denne helgen? Kan ikke huske sist det var så ille. Lenke til kommentar
eXtreme-501 Skrevet 1. mai 2007 Del Skrevet 1. mai 2007 (endret) bte jeg har hør noe prat om en vaksine lignende sak , altså en sprøyte man kan få , og som vist nok har samme effekten som og spise tabbeletter hele sommeren 8515247[/snapback] Si ifra hvis du finner no mer info om det! Endret 1. mai 2007 av eXtreme-501 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå