Gå til innhold

ftp server `?


gthomass

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

vet ikke om det gikk klart fram, men... url'en min og andre url'er som viser din ip, vil vise ip'en til hver enkelt besøker, mao, du kan ikke gå der for å se hvilken ip en anner person har. du ser din egen IP.

 

Vet ikke om nextgentel sperrer ftp port? jeg kommer gjennom til min ftp server forbi Nextgentel og local hub med VPN, men det har kanskje ikke så mye med skaen å gjøre.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-12 16:48, skrev covah:

Våkn opp folkens!

Dersom du går til id:18 i denne tråden, står det hvor du kan gå for å finne ut av hvordan du fixer Cisco boksen din slik at den forwarder til riktig intern addresse.


 

Problemet er at der får jeg ikke gjort noen ting,

desuten står ftp server på port 20 og 21 i routeren.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-12 15:49, skrev namelezz:

jeg prøvde ftp'n din, men kom ikke inn. hvis den er oppe og porten er 21 så er det en router som ødelegger ja.


da må du konfigurere routern til til å sende tcp requests på port 21 videre til LAN adressen din (10.0.0.254 eller hva det nå enn var).



 

Dette virker fornuftig, men kan ikke finne ut hvordan dette gjøres..

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-12 18:22, skrev namelezz:

som jeg skrev tidligere. du må gjøre så alle tilkoblinger til port 21 på routern din går videre til port 21 på den lokale adressen din. Ifølge det du skrev lenger opp er den lokale adressen din 10.0.0.254



Ja den ip'n er riktig men kan ikke finne ut hvordan jeg kan kjøre dette på port 21 :sad:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-12 18:22, skrev namelezz:

som jeg skrev tidligere. du må gjøre så alle tilkoblinger til port 21 på routern din går videre til port 21 på den lokale adressen din. Ifølge det du skrev lenger opp er den lokale adressen din 10.0.0.254



 

Hei!

Alt dette virker jo greit for dem som kan det, men det hjelper jo ikke, hvis man ikke forklarer dem som IKKE kan det HVORDAN man gjør det! :smile:

Altså: Trykke 'windowstast' + R. Deretter skriver du telnet 10.0.0.1 , nå må du oppgi passord, hvis routeren er gammel kan du bruke 'upnet', hvis ikke må du ringe til NGT og få DITT passord.

Deretter skriver du 'enable' og deretter passordet ditt på nytt. Så skriver du ' set nat entry add 10.0.0.254 5000-6000 0.0.0.0 5000-6000 tcp ' , deretter skriver du 'write'. Nå har du åpnet port 5000-6000 i routeren din. De samme portene må du 'åpne' i ftp-programmet ditt.Du må bruke passiv mode.

OBS! Trykk 'enter' etter hver kommando og.. ikke ta med '-ene i det du skriver.

 

Håper dette hjalp. Hvis jeg har gjort noen skriveleif , gi beskjed!

 

John Erik

 

[ Denne Melding var redigert av: jenat66 på 2002-12-12 18:43 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-12 15:46, skrev LarsC:

er fin å bruke til å finne offentlig ip. Eller du kan bruke ITAvisens bredbåndtest.


Husk å NATe og evt. åpne porten i brannveggen. Personlig bruker jeg en helt annen port til min ftp.


 

Eller så kan du gjøre som mannfolk å høyreklikke på den connectionen du bruker. Så kan du se den :smile:.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-12 19:07, skrev jenat66:

Hei!

Sjekket programmet du bruker. Under OptionsAdvanced settingsPassive mode klikker du på 'custom IP' og velger 'port range' 5000 to 6000. Samt skriver inn din 'utvendige IP' 213.x.x.x etter 'Real IP adress', Så skulle det virke. :wink:


John Erik


 

Desverre hjalp ikke dette heller, ser ut som om dette kan bli vanskelig :sad:

Lenke til kommentar

Såvitt jeg har skjønt så har du hittil kun åpnet port 5000 til 6000. Det er jo port 20 og 21 du faktisk trenger å åpne...

 

Hva med å bytte ut set nat entry add 10.0.0.254 5000-6000 0.0.0.0 5000-6000 tcp med set nat entry add 10.0.0.254 20-21 0.0.0.0 20-21 tcp???

 

Har jeg oversett/missforstått noe vesentlig når jeg leste igjennom tråden?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...