aldrimerforum Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Etter at jeg installerte Vista har CPU viften gått for fullt. Har en m6va laptop med centrino 2ghz og ati x700, 1,5gig ram. Ser noe nytt i dette os'et der man kan se både CPU load og OS load. Hva fanden er forskjellen.. Og hvorfor er min CPU load konstant på ca 80 - 90% mens OS load holder seg på 5 - 15% ? Bruker vista Ultimate... her er et screenshot med RM CPU clock utility: http://home.no.net/tstoen/stuff/cpuload.jpg hjelp meg Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 uten at jeg har noen erfaring med vista eller noe sånt(bare sett hos en venn) så høres det ut som om os-load er hvor mye vista bruker av prosessoren og cpu-load er hvor mye som totalt blir brukt av prosessoren din TOTALT med programmer og andre applikasjoner.. hvis jeg tar feil så gjerne rett meg i min tankegang men os betyr jo operative syste(operativsystem) så dette høres i grunnen mer enn nok logisk ut for meg Lenke til kommentar
Mevon Skrevet 24. mars 2007 Del Skrevet 24. mars 2007 Sjekk i "Oppgavebehandling" hva som tar så mye cpu ressurser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå