Gå til innhold

spill i linux


Khamul

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

bidige winblowsn00bs:

 

Ehm... jeg er ganske fersk i Linux, men jeg har stor tro på at Linux en gang i fremtiden virkelig kommer til å puste winbill i nakken på desktop/"casual user"/"idiot"-markedet. Det eneste "ordentlige", kommersielle spillet altså, jeg har prøvd i Linux er Quake 3 og Rune. Begge spillene fungerte upåklagelig (bortsett fra at jeg slet ræva av meg for å få skjermkortet til å funke, "bug" i nvidia-driverne til mandrake). Nå har jeg et mindre opphold fra Linux, men jeg leser fortsatt i en Linux for nybegynnere lignende bok og en del how-to's, for å vedlikeholde "kunnskapen".

 

Vær forberedt på å lese en del dokumentasjon hvis du skal spille spill i Linux (men det finnes mange svært gode "hjemmesnekrede" og gratis spill til Linux), hvis ikke spør du om hjelp eller holder kjeft (no offence).

 

Linux er ikke et OS for hyperaktive cs-fjortisser, nei. Men hvis du setter deg inn i dets funksjoner, så vil du finne ut at Linux er bedre (!) egnet til spill en windows eXPerimental (<-tar ikke æren for den).

 

Nå har jeg ikke rukket å prøve Wine (har lastet det ned) - det for bli en annen gang, kanskje i juleferien :smile: Men det skal være null problemos å kjøre cs, half-life og unreal i Linux. Hastigheten er rapportert til å være høyere i en windows "emulator" i linux, enn i windows. Shame on M$!

Lenke til kommentar

----------------------------------------------------

Quote:

Jeg ser du har bare 3 mld. så jeg antar du er en fjortiss som har lyst til og spamme med litt usaklig dritt, og ikke tør bruke sin egentlige bruker her på forumet...

----------------------------------------------------

Nope!

----------------------------------------------------

Quote:

Seriøst? Etter min erfaring så er NT4 noe av det dårligste jeg har vært borti (tett fulgt av winME,98,95). win2000 pro fungerer bra for meg som klient og er ok på server. Men skal jeg sette opp en server så er Linux et soleklart valg (hvem har råd til Unix?). Som arbeidsstasjon så kommer det selvfølgelig ann på hva slags arbeid som skal utføres på denne, men jeg ville nok ha prøvd Linux, Win2000pro, MAC (OS X), *NIX og XPpro leeeeenge før jeg i det hele tatt ha vurdert NT4

----------------------------------------------------

Win 2000=over 60000 feil...! Mange DAK/CAD (f. eks :Litt eldre Ultiboard-versjoner og Altera MAX II Plus Baseline 10.0 (og nedover))fungerer VELDIG dårlig med win 2000, disse er ekstremt mye brukt i elektronikkindustrien, og jeg bruker de daglig hjemme) og lignende brukervennlige DAK i samme grøft til Linux? Glem det!

Og er din NT 4.0 installasjon ustabil, så er det som regel en sinnsvakt god grunn til det, feilsøking i NT/2000/XP er egentlig veldig enkelt. Problemet er at 2000 ofte henger seg fullstendig uten grunn, og at enkelte usb-produkter ikke fungerer (HP PSC 750).

Både HP og Microsoft sier det er ene og alene win 2000 som er problemet og ikke HP produktet. I tillegg blir systemet tregere og tregere i bruk og oppstart/avslutning..

 

For meg blir Linux først aktuelt når det finnes drivere til alt tillegsutstyret mitt, alle spillene jeg har fungerer og alle programmene jeg bruker fungerer...

 

Og nei Redhat 6.2 er ikke like gammelt som Win 95!!:

 

The Official Red Hat Linux Reference Guide

https://www.redhat.com/docs/manuals/linux/R...nual/ref-guide/

Copyright © 2000 by Red Hat, Inc.

http://www.redhat.com

 

Det eneste jeg har å utsette på NT 4.0 er den dårlige kompabiliteten med Netscape (og DET er Netscape sin feil) pluss at det er en sinnsykt dårlig spill-plattform. Derfor skifta jeg til 2000, som desverre suger pga HP PSC-problemet og en stadig voksende treghet i systemet...

 

OK da, at Linux er ustabilt, var sinnsvakt idiotisk av meg å si, men Linux? ....Intill videre: nei takk!

Lenke til kommentar

OK..d forrige innlegget ble litt rart. Jeg skulle fortsette å si at jeg nå bruker XP SP1, som fungerer upåklagelig, og alle programmer fungerer perfekt, i motsetning til i W2k. HP PCS problemet er også borte.

 

MEN, følgende melding dukker opp i oppstarten:

C:winntsystem32configsystem

following file is corrupted or missing.

 

Bla bla, "your win XP CD-ROM" bla bla "press 'r' to repair" bla shat bla.

 

Har undersøkt litt og...pga manglende back up av

"C:winntsystem32config" -mappa, så må XP installeres på nytt (samme problem m W2k).

Konklusjonen min er: gi meg NT 4.0 med muligheten til å legge inn Ghost Recon!

Lenke til kommentar

The Official Red Hat Linux Reference Guide

https://www.redhat.com/docs/manuals/linux/R...nual/ref-guide/

Copyright © 2000 by Red Hat, Inc.

http://www.redhat.com

 

 

Det er steingammalt! Er kommet 7.0,7.1,7.3 og 8.0 siden da... + oppdateringer til de forskjellige versjonene

 

I windows har det kommet siden 95: 98, ME/2K, XP.....

+ oppdateringer.......

 

 

RH 6.2 var den første som kom med up2date, og den versjonen var relativt dårlig på endel områder i forhold til seinere versjoner...... 6.2 var litt..... beta aktig......

 

 

Skal du ha en skikkelig installasjon av Linux, ta siste utgaven; er så store endringer på ting bare på en måneds tid i Linux (i motsetning til Windows, som gjerne greier å fixe bugs i 95 i 2k eller.no sånt.......

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-17 19:46, skrev Nichotin:

Altfor mange folk skal absolutt kjøre win-appsene sine i linux. Hvorfor? Er det mer enn 2 winapps man ikke klarer seg uten burde man installere windows..


 

 

Vel, det finnes kanskje windows prorgam som ikke måler seg opp mot linux programmer? Som f.eks Photoshop?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-17 19:46, skrev Nichotin:

Altfor mange folk skal absolutt kjøre win-appsene sine i linux. Hvorfor? Er det mer enn 2 winapps man ikke klarer seg uten burde man installere windows..


 

Om du har 20 apps i linux du ikke klarer deg uten er det litt kjipt å måtte reboote hver gang du har bruk for de to win-appsene. Om du kan kjøre dem fint i linux, hvorfor ikke?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-17 19:46, skrev Nichotin:

Altfor mange folk skal absolutt kjøre win-appsene sine i linux. Hvorfor? Er det mer enn 2 winapps man ikke klarer seg uten burde man installere windows..


 

Om du har 20 apps i linux du ikke klarer deg uten er det litt kjipt å måtte reboote hver gang du har bruk for de to win-appsene. Om du kan kjøre dem fint i linux, hvorfor ikke?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-17 19:46, skrev Nichotin:

Altfor mange folk skal absolutt kjøre win-appsene sine i linux. Hvorfor? Er det mer enn 2 winapps man ikke klarer seg uten burde man installere windows..


 

Om du har 20 apps i linux du ikke klarer deg uten er det litt kjipt å måtte reboote hver gang du har bruk for de to win-appsene. Om du kan kjøre dem fint i linux, hvorfor ikke?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-17 19:46, skrev Nichotin:

Altfor mange folk skal absolutt kjøre win-appsene sine i linux. Hvorfor? Er det mer enn 2 winapps man ikke klarer seg uten burde man installere windows..


 

Om du har 20 apps i linux du ikke klarer deg uten er det litt kjipt å måtte reboote hver gang du har bruk for de to win-appsene. Om du kan kjøre dem fint i linux, hvorfor ikke?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-17 19:46, skrev Nichotin:

Altfor mange folk skal absolutt kjøre win-appsene sine i linux. Hvorfor? Er det mer enn 2 winapps man ikke klarer seg uten burde man installere windows..


 

Om du har 20 apps i linux du ikke klarer deg uten er det litt kjipt å måtte reboote hver gang du har bruk for de to win-appsene. Om du kan kjøre dem fint i linux, hvorfor ikke?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-14 23:33, skrev Basus:

Jeg syns at mange av dere som sier at spill etc går dårlig i linux, har ikke konfigurert nok.

Særlig når det gjelder folk med Nvidia GF serien, jeg hadde store problemer og så leste jeg en del docs om det hos Nvidia.com. Etterpå gikk det bare flott.

RH 8.0

GF4 ti4400, 512DDR og XP1600+



<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Basus på 2002-12-14 23:33 ]</font>


 

Jeg vil love deg, som trofast counterstrike spiller at linux er mye bedre enn windows til counterstrike server..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...