mbst Skrevet 23. desember 2001 Del Skrevet 23. desember 2001 Jeg har noen brukte IDE-kabler som ble lagd i den tiden det var UDMA33 som "gjaldt"... Disse passer også på en ATA100 harddisk. Vil de kunne brukes med et ATA100-interface, eller må jeg kjøpe nye kabler for å kunne kjøre i ATA100-modus? Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 23. desember 2001 Del Skrevet 23. desember 2001 De vil funke ,men som som du selv sa så trenger du nye kabler for å utnytte hastigheten i ATA 100. Lenke til kommentar
Nismo Skrevet 23. desember 2001 Del Skrevet 23. desember 2001 Mitt system funker bare med ata100-kabler: KT7-Raid Maxtor Disk Disken blir ikke detektert en gang under oppstart, hvis jeg bruker ATA33 Lenke til kommentar
Te'om Skrevet 23. desember 2001 Del Skrevet 23. desember 2001 Du kan jo prøve om det funker, og hvis så bruke det midlertidig. Men du bør nok kjøpe en skikkelig kabel, ellers kan du få trøbbel med driverne. Ikke vet jeg hvorfor, men det skjedde med meg (harddisken forsvant fra device manager så snart jeg enablet dma...) Lenke til kommentar
Psyc0re Skrevet 24. desember 2001 Del Skrevet 24. desember 2001 det er ganske billig for ATA 100 kabeler så hvis du har en ATA 100 disk så burde du bruke ATA 100 kabeler også. Da vil maskinen din fungere mye raskere! ...Ser liksom ikke noen grunn til å ikke "kjøre" ATA 100 kabeler Lenke til kommentar
mbst Skrevet 24. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2001 Seff skal jeg kjøpe ATA100-kabler da! :smile: Jeg har bare midlertidig kjørt min nye disk på 33 på mitt gamle hovedkort. Nå som jeg vræka hk'et her om dagen, er jeg nødt til å kjøpe nytt utstyr, og da skal jeg opp på ATA100. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå