ponni Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Jeg har hørt litt av hvert om dette her, til og med fra pappa, men ikke funnet noe info om det selv: kommer playstation 3 i redusert utgave til oss? Med "redusert utgave" mener jeg at jeg hørte at bare ca 50% av eksisterende ps2 spill vil funke på ps3. STEMMER DETTE? Pappa mente at det bare var i Norden, og at ellers er den ikke redusert. STEMMER DETTE? Kan jeg kjøpe en Ps3 i England som IKKE er redusert? Lenke til kommentar
Blomvik Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 I PAL utgaven av ps3 (dvs, den som selges bla. i europa og australia) har dem tatt ut chippen som skulle emulere ps2 maskinen, istedet blir dett gjort ved software emulering istedet. Ryktene skal ha det til at det ved launch blir ca 50% av ps2 spillene som vil fungere på ps3, men software oppdateringer gjennom internett burde ettervert gjøre flere spill kompatible. Lenke til kommentar
lonnj89 Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Og dette gjør de da for å spare penger, eller? kan jo ikke koste så mye en slik chip ettersom de har prototypen og kan bare sette igang med produksjonen, noe de da allerede har gjort, ettersom den sitter på konsollene i usa og kina/japan. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Du har både rett og feil. Sony har fjernet ps2-enginet i ps3'en, og satser heller på emulering. Dette har vært diskutert opp og i mente, så linker heller til en positiv tråd ang hvor mange spill som faktisk fungerer: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=735384 Denne tråden stenges. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg