Gå til innhold

"Godt nok" TV for PS3? Hjelp


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen. Nå da det nærmer seg launch for PS3 håper jeg at noen av dere har mulighet for å gi meg råd om følgende:

 

For godt å vel 1,5 år siden kjøpte jeg et Thomson Scenium 30" LCD, dette kostet meg 16 000,-. Av relevante tekniske duppeditter kan jeg nevne at det har en oppløsning på 1280x720, og ingen HDMI (component-innganger har det riktignok, samt scart og PC-inngang).

 

Som dere skjønner er dette i dag på ingen måte "up-to-date", og spesielt kjipt var det da mitt harmon/kardon surround-anlegg (til 8000,- inkludert noen heftige komponentkabler) ikke engang kan kjøre progressiv scan - TVet takler det tilsynelatende ikke. Til TVets forsvar er jeg veldig fornøyd ved vanlig TV-titting og DVD.

 

Men derfor er mitt spørsmål til de av dere som har teknisk innsikt (for jeg har det nemlig ikke);

- hvorvidt er det "vits" for meg å kjøpe en PS3? Vil jeg kunne få en bedre bildekvalitet/grafikk osv på mitt TV kontra et slikt godt gammelt TV (et slikt som veier omtrent halvparten av en bil)?

 

Håper noen har anledning til å gi meg tips om hva jeg nå bør gjøre? Er veldig takknemlig for alle konstruktive innlegg.

 

:hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis TVen din er HD-Ready (skjønte ikke helt om den var det eller ikke) kan du skaffe deg en HDMI-kabel og få enda bedre bildekvalitet. Men kvaliteten er også flott på vanlige TVer som ikke har HD-innstillinger.

8190755[/snapback]

 

TVen ble solgt som HD-ready, men så vidt jeg har skjønt er dette et noe diffust begrep. Eller?

Hva mener du med HDMI-kabel? Er dette en form for adapter eller noe slikt? I og med at jeg IKKE har HDMI-inngang på TVet?

Lenke til kommentar
Hvis TVen din er HD-Ready (skjønte ikke helt om den var det eller ikke) kan du skaffe deg en HDMI-kabel og få enda bedre bildekvalitet. Men kvaliteten er også flott på vanlige TVer som ikke har HD-innstillinger.

8190755[/snapback]

 

TVen ble solgt som HD-ready, men så vidt jeg har skjønt er dette et noe diffust begrep. Eller?

Hva mener du med HDMI-kabel? Er dette en form for adapter eller noe slikt? I og med at jeg IKKE har HDMI-inngang på TVet?

8191075[/snapback]

 

Har du Dvi da? Du kan kjøpe en adapter fra hdmi til dvi tror jeg.

 

edit: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301358

 

Nå er dette Monster sin adapter, så du finner sikkert noen som er billigere, hvis du da har dvi inngang selvsagt.

Endret av mX
Lenke til kommentar
Hvis TVen din er HD-Ready (skjønte ikke helt om den var det eller ikke) kan du skaffe deg en HDMI-kabel og få enda bedre bildekvalitet. Men kvaliteten er også flott på vanlige TVer som ikke har HD-innstillinger.

8190755[/snapback]

 

TVen ble solgt som HD-ready, men så vidt jeg har skjønt er dette et noe diffust begrep. Eller?

Hva mener du med HDMI-kabel? Er dette en form for adapter eller noe slikt? I og med at jeg IKKE har HDMI-inngang på TVet?

8191075[/snapback]

 

Har du Dvi da? Du kan kjøpe en adapter fra hdmi til dvi tror jeg.

 

edit: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301358

 

Nå er dette Monster sin adapter, så du finner sikkert noen som er billigere, hvis du da har dvi inngang selvsagt.

8191204[/snapback]

 

 

 

Står i brosjyren til TVet at jeg har "DVI and DVI Audio Input (R/L) (input)", så ja - jeg har vel DVI.

Så sant denne overgangen vil fungere, hvordan vil en PS3 fungere på min TV? Sett i forhold til alt dette med HD åsånn...

 

Jeg husker at selger sa at "denne TVen er klargjort for HDtv", samt at det var et slikt "HD-ready merke påklistret TVen", men det står ingenting om dette i bruksmanualen til TVet. I tillegg blir jeg litt "bekymret" da jeg ikke engang kan kjøre såkalt "progressiv scan", men er nødt til å bruke "interlaced" når jeg ser DVD-filmer..

 

Beklager min noe trege tekniske innsikt. Takker for alle bidrag hittill. Noen som kan gi meg svar på det jeg etterlyser her?

Lenke til kommentar
1280x720

 

Det er 720p det. HD.

 

Bruk en component kabel til tv'en din.

 

I tillegg blir jeg litt "bekymret" da jeg ikke engang kan kjøre såkalt "progressiv scan", men er nødt til å bruke "interlaced" når jeg ser DVD-filmer..

 

Det har nok mer med dvd spilleren din å gjøre isåfall. Alle lcd TV'er progressive scan.

Så tv'en din holder i massevis. De aller fleste spillene vil være 720p uansett og forskjellen opp til 1080i/p er ikke all verden i praksis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...