Amento Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Skulle formatere en berbar maskin for en venn og var litt usikker på hvordan jeg skulle gjøre dette. Ble til slutt at jeg bruke en Home edition CD som jeg selv har og installerte med Produktnøkkelen som sto under Laptopen. Dette fungerte da selvfølgelig ikke Fikk ikke aktivert og prøvde da å ringe Microsoft med det nummeret som er oppgitt under aktiveringen, slo in den lange installasjons-ID'en osv. Gikk ikek da heller... Så det store sprøsmålet er, hva skal jeg gjøre nå? Joakim Lenke til kommentar
myhken Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Skulle formatere en berbar maskin for en venn og var litt usikker på hvordan jeg skulle gjøre dette. Ble til slutt at jeg bruke en Home edition CD som jeg selv har og installerte med Produktnøkkelen som sto under Laptopen. Dette fungerte da selvfølgelig ikke Fikk ikke aktivert og prøvde da å ringe Microsoft med det nummeret som er oppgitt under aktiveringen, slo in den lange installasjons-ID'en osv. Gikk ikek da heller... Så det store sprøsmålet er, hva skal jeg gjøre nå? Joakim 8190278[/snapback] Ring og snakk med Microsoft, ikke prøv den automatiske aktiveringen. Du skal få mulighet til å snakke med dem når du ringer. Lenke til kommentar
Amento Skrevet 19. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2007 Men selve metoden jeg har brukt, altså bruke annen XP CD til å installere med Serial som står på Laptopen, det er lov ja? Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Det er samme hvilken cd du bruker, så lenge du bruker riktig key, du kan ikke aktivere Norsk XP Home med en Engelsk XP Home nøkkel f.eks. Men det er helt lovelig hvis du har brukt et norsk Home key og en norsk Home cd... Lenke til kommentar
Amento Skrevet 19. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2007 Jippi! Fik det til. Fikk snakka med en svensk dame i Microsoft som så absolutt skulel si "Ja" etter hver av de 54 tallene i Installasjons-ID'en. Jupp, hørte ja 54 ganger Uansett fikk re-aktivert nøkkelen og gjennomgikk den automatiske greie over telefon igjen. Bra at det var gratis å ringe i hvert fall, satt og vent i 10 min før jeg fikk snakke med noen :S Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Når jeg gjorde det samme ventet jeg bare i 2 min jeg Bra det funker nå da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå