Gå til innhold

Prisen på PS3 ikke så ille om en tenker etter?


LarZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mitt regnestykke:

5500kr - 1500kr - 1000kr = 3000kr

(PS3 - HD DVD - PS2)

 

Summen blir 3000kr for kun konsollen, ettersom at jeg sparer meg for følgende. Det høres jo vel og greit ut, men likevel; det forandrer ikke at du må ut med over 6000kr til sammen (om det skal være spill og HDMI samtidig). En kan si at det er verdt det, never the less så svir det å fjerne så mye penger fra lommeboka på én gang.

Lenke til kommentar
Hehe, Sony kunne ha laget en ny oversikt over hva  man må ha på xbox 360 for å matche ps3.

 

Xbox 360 ganger 2(en for å bruke når den andre er til service) = 5000 - 6000 kr

Trådløsadapter 700 - 800 kr

HD DVD add-on 2000 kr

 

Minimum 7700 kr  :hmm:  Huff huff xbox 360 er dyr!

8191257[/snapback]

Man trengel vel bare core osm reserve maskin?

Lenke til kommentar

Nei, PS3 er ikke dyr i forhold til hva man får(det kan den umulig være når den selges med tap). Men det er den dyreste spillkonsollen på markedet per i dag og det gjør den dyr.

Det er vel egentlig en objektiv forklaring? Hvor dy r den er i forhold til hva den enkelte får er noe hver enkelt må se selv. Denne diskusjonen fører ingen steder. Blir garantert stengt.

Lenke til kommentar

Hvor mye er bygge kvaliteten verdt? Betaler gjerne 2-3-4-5 k ekstra for tv'en min, vaskemaskinen min osv osv osv om jeg vet at bygge kvaliteten er bra slik at jeg mest sannsynlig slipper problemer. Så langt har ps3 vist seg å være av god kvalitet, og det er verdt mye i min bok.

Lenke til kommentar

regna på det med tanke på inflasjon:

 

ps2 ble vel lansert i 1999? vel, med inflasjon ville dagens pris vært 4649 kroner. så, er en god del dyrere enn ps2 var når den ble lansert.

 

vil bare påpeke at jeg uansett skal kjøpe en, men ikke før den er MYE billigere :)

Lenke til kommentar

PS3 er ikke dyr i forhold til hva du får, men hva med oss som betaler for mer enn man trenger?

 

Sett at du gikk inn på en matbutikk. Du skulle ha en pakke salami. Men knytte til denne pakken salami var vaskepulver, brød, melk, sjokade, nugatti, lammelår og en halv sau. Dette hadde du egentlig ikke bruk for, men siden du har lyst på salami til kvelds, må du kjøpe hele denne pakken selv om du ikke er interesert i det.

 

Slik føler jeg det blir for min del. Jeg vil investere i en konsoll for spilling, det resterende kjøper jeg inn annet utstyr. Men jeg må betale for Blu-Ray, stor HD og masse annet stasj på konsollen som jeg ikke vil ha eller kommer til å bruke.

 

For min del blir det dermed dyrer å kjøpe PS3 i forhold til hva jeg får. Jeg vil ikke ha en hel bråte unødvendige ting med på kjøpet når jeg faktisk ikke trenger det. Jeg liker å heller kunne velge og vrake hva jeg vil ha på min konsoll fremfor at noen skal fortelle meg hva jeg skal ha uten muligheter til å endre dette.

Lenke til kommentar
En blue-ray spiller koster jo nesten mer enn PS3, så vil absolutt ikke si at 6000,- for PS3 er dyrt.

8190163[/snapback]

Den koster nå fortsatt 6000.-.

 

Jeg synes 6k er mye for en spillmaskin. Xbox 360 har en fin pris synes jeg. En relativt ny (litt over 1 år gammel) konsoll.

 

Wii er kjempebillig (proposjonert med hardwaren), men grei pris for en slik innovativ konsoll.

 

Men når Ps3 senker seg til 3-4 tusen kr da godtar jeg det :)

Lenke til kommentar

Bear treffer spikeren på hodet. Noen ønsker å ha alt-i-ett, en slags digital swiss army knife, mens andre heller vil ha kniver og boksåpnere (les konsoll og hd-addon) seperat. Jeg tilhører førstnevte gruppe og går for PS3. Om det er ønsket om mindre kabelrot i stuen, lite hylleplass, eller dårlig påvirkning fra McGyver i ung alder som ubevisst har avgjort valget for meg er usikkert, men jeg gleder meg okke som. :)

Lenke til kommentar

Det skal bli spennende å se hvor mange her på forumet som ender med å sende sin PS3 til service. Vi husker jo alle som sleit og fortsatt sliter med at X360 svikter.

 

Jeg selv endte med å sende min X360 in 3 ganger. Kanskje det er en grund til at den er noe dyrere? Men da igjen det finner vi snart ut av alle sammen.

 

En annen ting er jo bråket fra maskinene, X360 bråker noe voldsomt og om du ikke føler for å skru lyden endel opp så forbered deg på sus. Mens PS3 derimot skal være mye mere stille...igjen en grund til at det koster litt mere?

 

En får somregel hva en betaler for er hva jeg vil komme fram til, kjøper du en Lada så kan du ikke forvente luksusen som en Mercedes gir.

 

For all del ikke se på meg som en Sony fanboy for det er jeg defenetift ikke.

Lenke til kommentar
Bear treffer spikeren på hodet. Noen ønsker å ha alt-i-ett, en slags digital swiss army knife, mens andre heller vil ha kniver og boksåpnere (les konsoll og hd-addon) seperat. Jeg tilhører førstnevte gruppe og går for PS3. Om det er ønsket om mindre kabelrot i stuen, lite hylleplass, eller dårlig påvirkning fra McGyver i ung alder som ubevisst har avgjort valget for meg er usikkert, men jeg gleder meg okke som.  :)

8191938[/snapback]

vel, litt feil å sammenligne swiss army knife og kniver og boksåpnere da.

 

heller slik:

 

PS3: Swiss army knife full pakke( til tilsvarende pris)

 

360: Du kan selv velge hva du vil ha på kniven din til en fin pris..

 

Kan høres litt fanboy ut, men er ikke det. Hadde kjøpt en ps3 hadde det ikke vært pga prisen, og unødvendig blu-ray :)

Lenke til kommentar

Herreminhatt hvor lei jeg er av denne "manglende fokus" greia. PC har aldri hatt fokus, og meg bekjent er den temmelig suksessfull nettopp av den grunn.

En konsoll har alltid vært en form for PC som har vært sperret for å gjøre tradisjonelle pc oppgaver.

Nå kaster man bort både lås og nøkkel og åpner opp for at man kan få et mediasenter/stuepc til en pris som ligger langt under konkurrenten. -nemlig MS mediacenter.

 

:)

Lenke til kommentar
Det skal bli spennende å se hvor mange her på forumet som ender med å sende sin PS3 til service. Vi husker jo alle som sleit og fortsatt sliter med at X360 svikter.

 

Jeg selv endte med å sende min X360 in 3 ganger. Kanskje det er en grund til at den er noe dyrere? Men da igjen det finner vi snart ut av alle sammen.

 

En annen ting er jo bråket fra maskinene, X360 bråker noe voldsomt og om du ikke føler for å skru lyden endel opp så forbered deg på sus. Mens PS3 derimot skal være mye mere stille...igjen en grund til at det koster litt mere?

 

En får somregel hva en betaler for er hva jeg vil komme fram til, kjøper du en Lada så kan du ikke forvente luksusen som en Mercedes gir.

 

For all del ikke se på meg som en Sony fanboy for det er jeg defenetift ikke.

8192018[/snapback]

 

Xbox 360=Lada

 

Ps3=mercedes

 

Wii=trøsykkel

Lenke til kommentar

Playstation 3 er ikke for dyr hvis man tar prisen på alle komponentene (cell, blu-ray, RSX, wifi, hdmi, bluetooth osv.) og legger dem sammen. Det er da heller ingen hemmelighet at Sony går i minus for hver eneste PS3 de selger.

 

PS3 er heller ikke særlig dyrt når man sammenlikner med annet elektronisk utstyr; HDTV, surround forsterkere, høyttalere, DVD spillere/opptakere, grafikkort, MediaPCer, laptoper, mp3 spillere, mobiltelefoner osv osv.

 

Jeg har selv fyllt stua med mesteparten av dette, f.eks så koster Sony HDD-DVD opptakeren jeg kjøpte for to år siden, det samme som PS3 nå gjør ved lansering. 8800GTX kortet mitt er forsåvidt heller ikke langt unna i pris.

 

Likevel synes jeg PS3 blir for dyr, og grunnen er veldig enkel: Prisen på maskinen er bare en liten del av det det koster å eie en konsoll. Den største utgiften ligger faktisk i spillene. Jeg har allerede en Xbox 360, og så lenge PS3 ikke har noen eksklusive spill som interesserer meg ved lansering, ser jeg heller ingen grunn til å punge ut 6 laken for noe som bare blir stående som pynt i stua frem til de virkelige interessante titlene kommer.

 

Når så sammenlikningstester viser at multiplatform titler ofte er dårligere på PS3, og at online funksjonaliteten har store mangler (om den ikke mangler helt, som i tilfellet med Virtua Tennis 3) i forhold til det jeg allerede har, er valget enkelt. Under 40% kompatibilitet på PS2 spill, og foreløpig mangel på rumble, er bare den siste spikeren i kista.

 

Det blir vel til at jeg kjøper meg en PS3 etter hvert, men det blir neppe før første priskutt.

Lenke til kommentar

Jeg syns 6000kr er dyrt for en konsoll, men du får mye for pengene med ps3 syns jeg.

Forstår godt at mange ikke vil ha en alt i et maskin, men å gå så langt som å kalle blu ray unødvendig, tar jeg ikke helt sjangsen på.

Når PS1 kom med cd hadde de andre cartridger, når PS2 kom med dvd hadde de andre cd og nå PS3 med blu ray så har de andre dvd.

 

Ikke sikkert sony har gjort det riktig denne gang også, men har sett at noen utviklere må finne på noe genialt for å få plass til spill på en dvd,

eller slippe resten av innholdet som DLC. Tenker her på mass effect, forza 2 og blue dragon til xbox 360.

 

Er jo mange som syns det er helt greit å bytte plater når de spiller også.

For min del er det å gå et steg tilbake, har ikke byttet plater sin PS1

Endret av Toreal
Lenke til kommentar

Her er det nok av innlegg av brukere som fortjener stempelet fanboys :hmm: Så mye piss dere Sony folk presterer å si er faen meg utrolig. Makan til tråd. Trodde dere sa Wii er kiddy konsollen jeg :p

 

Svaret på om den er dyr kommer ann på øyet som ser og behovet hver enkel har. Ikke så veldig vanskelig å tenke seg til det er det.

 

Men PS3 kjøpet får vente på seg da jeg er en av de som ikke har penger akkurat nå.

 

BTW dette året så rævkjører jo ladaen, merca i fillebiter når det kommer til spill da :!:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...