Gå til innhold

Prisen på PS3 ikke så ille om en tenker etter?


LarZen

Anbefalte innlegg

Jeg har selv og har lest mange som argumenterer voldsomt mot PS3 fordi den koster 6000,- Det er litt penger for folk flest og folk rundt omkring skriker om pris nedsettning.

 

Men når en tenker etter litt så er jo ikke 6000,- mye penger! Jeg kjøpte PS2 med en gang den kom i salg, da kostet den litt over 4000,-. Og dette begynner å bli mange år siden nå.

 

4000,- var mye penger den gangen og det var også bråk om prisen da.

 

6000,- er hva jeg betalte for min første Dvd spiller, da var det veldig mye penger. Idag er det lite om en skal ha kvalitet.(Med en gang dvd kom på markedet)

 

19000,- var prisen på mitt første widescreen tv, voldsomt mye penger den gangen. Men idag er det overkommerlig for folk flest.(Et av dem første CRT tv'r)

 

Hvor går jeg med alt det her? Jo...idag i 2007 så er ikke 6000,- så voldsomt mye. En får egentlig mye for pengene når det gjelder PS3.

 

Så hva er det folk egentlig klager så over ang prisen?

 

EDIT: Forandret litt på ang prisene da jeg ikke hadde skrevet dette særlig bra..hehe

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husker jeg kjøpte PS2 for 4,5k. Det var dyrt, men det fulgte med DVD-spiller som viste seg å bli et must. Nå koster PS3 6k, altså en pris-stigning på 1,5k. Det er vel 6-7 år siden PS2 ble lansert. Det er dyrt om man skal ha en spillmaskin, men PS3 er jo en del mer.

 

Surfe på nettet fra stua med en lydløs boks er jo ganske kult. Og se på filmer i svært god kvalitet er jo nok en artig ting. Jeg mener ihvertfall det rettferdiggjør prisen. Men, er man en hardbarka gamer er det nok lurt å vente en stund til spillselskapene gir ut spill som tydelig bruker kreftene som sitter i maskinen. Spillutvakget er vel heller ikke noe å jublr for enda.

 

Nå mangler jeg riktignok en HDTV, så det blir nok verken PS3 eller xbox på en stund. Det blir ihvertfall en spennende høst.

 

PS: sikkert et par skrivefeil

Endret av Meldarion
Lenke til kommentar

Poenget til folk flest er vel at de skal ha PS3 for spillenes skyld og ikke fordi den har en fantastisk "ny" laser med blått lys som Sony har brukt ufattelig mye penger på, og som de forsøker å tjene inn ved å prise spillerene sine dyrt.

 

PS3 er dyrt for de som tenker spill.

PS3 er ikke så dyr for de som tenker film/oppløslighet og "hipp ny teknologi".

Lenke til kommentar

Ja det er dyrt for en spillkonsoll. Det er det PS3 er for meg, samme hvor mye Sony prøve å innbille meg at det er et mediacenter, blu-rayspiller, microbølgeovn, jesus og brevvekt.

 

Når man får et minst like godt alternativ til halve prisen, så ER det dyrt.

 

Edit: Dette er diskutert opp og ned, frem og tilbake, inn og ut, bort og vekk før...

Endret av Vo0do0
Lenke til kommentar

Er ganske enig med trådstarter her. 6000 er en del for studenter osv. Men når man tenker på hva man får for pengene, så er det på ingen måte en upris. Det at mange kanskje ikke vil ha det som er i produktet er egentlig ikke prisen sin feil. Den er billig med tanke på hva du får. Å vi i norge idag har veldig mye peneger. Det er grunn til at de kan klage i andre land. Men norge har nok med penger.

 

At 360 kan gi mye for samme pengene er jo en vurdering. Det alle legger frem som number uno eksempel på bra ting med 360 er LIVE. Noe som da koster 500,- i året. Så viss du har konsollen i 6 år så er du oppe i samme prisen som du har med PS3. Bare du sitter der uten blue-ray, uten trådløs nettverk, uten kortlesere, uten HDMI. Så viss det virker som en veldig bra deal for deg, så er jo det veien å gå. Å betale halve konsollen på "avbetaling"

 

Når man kjøper PS3 så får man alt man trenger i pakken. (minus HDMI) Men man trenger ikke oppgradere eller noe mer etter man har lagt 6 høvdinger på disken.

 

Så jeg synes ikke det er så dyrt viss man tenker litt lengre frem en neste lønning. ;)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...