amdorintel Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Hei,jeg har nå sitti litt og klokket min E6300 prosessor for og se hvor høy mhz jeg får. Så langt har jeg kommet til dette i dag: over det så loader den ikke inn i windows.hadde 3200 her om dagen Hva er det lurt og stille på av volt?har dette og stille på: -cpu vcore (har hatt den oppe i 1,35 i bios) -cpu fsb 1,2 til 1,5 (har hatt den på 1,4) -Nforce spp 1,2 til 1,55 (har hatt den på auto) -Nforce mcp 1,50 til 1,750 (har hatt den på auto) -HT Nforce spp <-> mcp 1.20 til 1,55 (har hatt den på auto) Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 1,35 vcore er jo ingenting Så lenge du har kjøling nok skulle det ikke være noe stress å øke den ganske mye. Har selv hatt min E6300 oppe i 1,525 eller noe. Jeg vet ikke hva du mener med CPU FSB eller det andre der... Må benytte sjansen til å skryte litt; E6300@3675Mhz Luftkjøling på CPU, passivt på NB Imponerende hovedkort. Tipper du kan få din ganske mye høyere, du må bare øke volten litt MEN følg med på temperaturene! Jeg hadde min oppe i rundt 65 grader, og syns det var varmt.... Nå ligger den rundt 55 grader på load. Kjører 24/7 stabilt på 3,0Ghz. Pleide å kjøre 3,3Ghz før, og det var også stabilt, men når jeg satte inn en minnebrikke til, ble det for mye for hovedkortet å holde en FSB på 475 Lenke til kommentar
amdorintel Skrevet 19. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2007 Ok! Da skal jeg fyre opp volten litt:)..har cpu på vann (apogee gt) så den budre ikke gå varm:) Er Nvidia monitor temp til og stole på? Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 1,35 vcore er jo ingenting Så lenge du har kjøling nok skulle det ikke være noe stress å øke den ganske mye. Har selv hatt min E6300 oppe i 1,525 eller noe. Jeg vet ikke hva du mener med CPU FSB eller det andre der... Må benytte sjansen til å skryte litt; E6300@3675Mhz Luftkjøling på CPU, passivt på NB Imponerende hovedkort. Tipper du kan få din ganske mye høyere, du må bare øke volten litt MEN følg med på temperaturene! Jeg hadde min oppe i rundt 65 grader, og syns det var varmt.... Nå ligger den rundt 55 grader på load. Kjører 24/7 stabilt på 3,0Ghz. Pleide å kjøre 3,3Ghz før, og det var også stabilt, men når jeg satte inn en minnebrikke til, ble det for mye for hovedkortet å holde en FSB på 475 8190748[/snapback] Problemet er nok HKet. Det egner seg ikke til høy FSB, og de fleste klarer ikke over 450. FSB. Du ville nok klart å klokke en del lengre med et Intel P965 Hk Lenke til kommentar
amdorintel Skrevet 22. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2007 ja mulig det. men dem voltinnstillingene da?Må vel vere noe og gjøre der? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå