Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Kan noen hjelpe meg med å komme i gang med JSP?

Jeg må finne ut av JSP, og det skal brukes på linux (tester på ubuntu). Finner så lite bra tutorials og slikt. Mulig jeg ikke leter riktig? Noen som vet om noen bra?

Fant en som jeg klarte å følge, og trooor jeg fikk tomcat og apache til å kjøre riktig, men fant ikke ut av hvordan å faktisk bruke det.. (noen som forøvrig vet om alternativer til apache+tomcat? er det noen bra alternativer? bedre?)

(PHP var så mye lettere å komme igang med :ermm: )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Apache og Tomcat er vel det beste så vidt jeg vet! Men hvorfor gå vekk fra PHP? Hvis du vil lære deg "Java" på nett vil jeg heller anbefale å se på Java-servlets! JSP er vel så vidt jeg vet tregere enn PHP... Skal ikke si noe sikkert, men uansett så synes jeg PHP er et bedre valg.

Endret av kjey
Lenke til kommentar

JSP er bra for å holde Webkoden(HTML) minimalt for Javakode. Mye HTMLkode i en Servlet(Javafil) kan bli kaotisk og uoversiktlig.

En JSP blir omgjort til en Servlet når den kjøres. Begynn å lær deg Servlet så kan du hopper over til JSP, men man trenger ikke å vite noe om Servlet for å bruke JSP selv om det hjelper litt

Installer JBoss og Eclipse. Da håndterer Eclipse alt for deg med oppstart av JBoss og publisering av webprosjektet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...