Svish Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Kan noen hjelpe meg med å komme i gang med JSP? Jeg må finne ut av JSP, og det skal brukes på linux (tester på ubuntu). Finner så lite bra tutorials og slikt. Mulig jeg ikke leter riktig? Noen som vet om noen bra? Fant en som jeg klarte å følge, og trooor jeg fikk tomcat og apache til å kjøre riktig, men fant ikke ut av hvordan å faktisk bruke det.. (noen som forøvrig vet om alternativer til apache+tomcat? er det noen bra alternativer? bedre?) (PHP var så mye lettere å komme igang med ) Lenke til kommentar
kjey Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 (endret) Apache og Tomcat er vel det beste så vidt jeg vet! Men hvorfor gå vekk fra PHP? Hvis du vil lære deg "Java" på nett vil jeg heller anbefale å se på Java-servlets! JSP er vel så vidt jeg vet tregere enn PHP... Skal ikke si noe sikkert, men uansett så synes jeg PHP er et bedre valg. Endret 20. mars 2007 av kjey Lenke til kommentar
Svish Skrevet 21. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2007 vel, det du sier om php er jeg fullt klar over, men det hjelper lite når en ikke velger språk selv Lenke til kommentar
kjey Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Aha, sorry, tenkte jeg ikke på! Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 23. mars 2007 Del Skrevet 23. mars 2007 JSP er bra for å holde Webkoden(HTML) minimalt for Javakode. Mye HTMLkode i en Servlet(Javafil) kan bli kaotisk og uoversiktlig. En JSP blir omgjort til en Servlet når den kjøres. Begynn å lær deg Servlet så kan du hopper over til JSP, men man trenger ikke å vite noe om Servlet for å bruke JSP selv om det hjelper litt Installer JBoss og Eclipse. Da håndterer Eclipse alt for deg med oppstart av JBoss og publisering av webprosjektet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå