marius_b2 Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Hei, jeg er for øyeblikket innehaver av en HP Pavilion Media Center TV m7595.no-a (se link). Den har så langt fungert rimelig bra, men etter at jeg har gått over til Windows Vista, har jeg fått en problemer med dårlig ytelse i spill, hakkete lyd, hakkete bilde etc. Jeg skal ha et relativt bra skjermkort for ikke å si prossesor, så jeg lurer på om ikke feilen kan ligge i et for dårlig hovedkort... Derfor har jeg noen spørsmål angående nettopp det! Hvordan merkes denne feilen? Vil det resultere i dårligere ytelse, eller bare at bildet fryser/ stopper? Dersom jeg vil tenke langsiktig, hvor mange watt bør jeg ha på hovedkortet? Er det noen kort jeg bør styre unna? Hva slags kort passer min pc/ oppsett? hva skilller de enkelte kort fra hverandre? På linken nedenfor kan dere studere oppsettet mitt i detalj: https://prisguiden.no/product.php?product...6517c78bcb8238a Dette ble kanskje mange spørsmål, men alt tas i mot med stor takk! :!: Lenke til kommentar
02tom Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Er vel heller dårlige drivere til spill i Vista som er problemet tenker jeg. Vil ikke tro at HK har noe å si. Skal man game så er Xp best ennå, men det kommer sikkert til å bli bedre etterhvert. Lenke til kommentar
marius_b2 Skrevet 19. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2007 Ok, men på et annet forum hvor jeg også har spurt om det samme spørsmålet, har folk nærmest revet seg i håret over hvor lav effekt jeg har på mitt hovedkort... Lenke til kommentar
02tom Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 (endret) Ok, men på et annet forum hvor jeg også har spurt om det samme spørsmålet, har folk nærmest revet seg i håret over hvor lav effekt jeg har på mitt hovedkort... 8189766[/snapback] Hva mener du med lav effekt? Hvis alt funka bra under XP og du ikke hadde problemet der, så er det jo ganske innlysende at det er overgangen til Vista som er problemet! Altså at ikke alle driver til diverse hardware funker optimalt i vista. Er du sikker på at det ikke er psu(strømforsyning) du mener, når du snakker om lav effekt? Linken din fungerer heller ikke, til info Endret 19. mars 2007 av 02tom Lenke til kommentar
marius_b2 Skrevet 19. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2007 hmm... Ja, så... nei, jeg bare tenker litt høyt, var forøvrig på www.flightsim.no at mange mente jeg trengte et hovedkort som hadde mer enn 300watt.... "minst" 600watt mente de...? Lenke til kommentar
02tom Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 (endret) hmm... Ja, så... nei, jeg bare tenker litt høyt, var forøvrig på www.flightsim.no at mange mente jeg trengte et hovedkort som hadde mer enn 300watt.... "minst" 600watt mente de...? 8189895[/snapback] hehe da mener han nok PSU`en din, altså strømforsyninga som gir strøm til alle komponentene. Hovedkortet har ingen ting med dette å gjøre. Hvis du fikser linken din, så er det litt lettere å hjelpe deg, da vi ser hva du har av hardware Denne du har ikke sant? https://prisguiden.no/product.php?productId=58449 Endret 19. mars 2007 av 02tom Lenke til kommentar
marius_b2 Skrevet 19. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2007 Jo, du det stemmer! :!: Skal innrømme at jeg ikke har satt meg så alt for godt inn i alle komponentene som befinner seg i en datamskin enda, og her har du et prakteksempel ... Jeg har hele tiden forbundet hovedkortet med komponentet som deler ut strømmen i maskinen, men dersom det ikke er tilfellet, så har jeg virkelig lært noe nytt denne dagen (og) . Om du nå finner ut noe mer , så hadde det vært til stor hjelp. Jeg ser at det av en eller annen grunn ikke er oppført type hovedkort, og jeg har i den forbindelse forsket stort. Her kan du se hva slags type hovedkort jeg har: Hovedkort: American Megatrends BIOS Ver: A7225NH5 V3.12 06/29 Chipset: AMD 1100 rev 0 (------Jeg som trodde jeg hadde Nvidia- chipset? 512K Mye uklart her... Lenke til kommentar
02tom Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Problemet ditt er ikke at du har for dårlig hardware, men at du har godt over til Vista!. Siden dette er et nytt operativ system, så er det en del bugs ved spilling. Legg inn xp igjen så slipper du problemer intil videre. Eneste grunnen til å bruke Vista til spilling er Dx10 støtte, og for tiden er det svært få spill som støtter dette. Du trenger heller ikke å bytte hovedkort, så det kan du bare legge på is. Lenke til kommentar
marius_b2 Skrevet 20. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2007 Ok, men da regner jeg tråden som oppklart Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå