Gå til innhold

Spørsmål ang. Linux sammen med Windows.

Anbefalte innlegg

Heisann. Har nettopp lastet ned Linux10 32bit versjon.

Har en Acer bærbar data med en 120 GB harddisk.

Den har 2 partisjoner.

Jeg vil gjerne ha Windows samtidig som jeg kan bruke Linux på den.

Har et program som heter VMware player som skal kunne kjøre Linux i Windows (men får det ikke til)

Men vil også gjerne ha sånn at jeg kan velge i oppstart om jeg vil kjøre Linux eller om jeg vil kjøre Windows. Har boota cden med Linux og da kom jeg til innstalasjonen der det stod at jeg måtte formatere harddisken (den partisjonen windows ikke er på)

Kan jeg ikke innstalere Linux på partisjon D uten å måtte formatere? =/

Ang. Waveplayer, den filen man skal åpne for å kjøre Linux i den, er det en fil fra cden eller må man innstalere Linux før man kan åpne det i windows?

Hilsen

Linux begynner :p

Endret av Ludacris
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har fått det innstalere nå.

Men mulighet for å kjøre Linux mens man kjører windows?  :hmm:

8191756[/snapback]

vmware?

8191784[/snapback]

Ja jeg har det. Men prøvde å finne linux i windows men maskina ser ikke harddiskene som Linux ligger på i windows.

Lenke til kommentar
jepp, men går vel ikke å lage ny virtual machine med vmware player, om jeg ikke tar feil... tror man må ha vmware workstation eller noe

8191819[/snapback]

Hmm da får jeg prøve det.

BTW Linux var ganske fett men uvant da.

Men fant ikke USB musa mi der =/

Fikk ikke instalert skjermdriver. Lastet driveren ned fra ATI og prøvde å bruke winrar men skjønte ikke det helt :p

Lenke til kommentar
Pss da, har ordnet det nå  :)

Men har satt opp virtuell maskin nå men hvordan skal jeg kjøre Linux? Via CD, harddisk(hvordan)??

*Skriver med Linux nå*  :p

8192386[/snapback]

Du er nødt til å installere linux i den virtuelle maskinen som du har laget i VMware. Start maskinen, boot på CD (hvis du har CD i CD-rom'en på maskina di) og installer Linux. Hvis du har det som en ISO fil, mounter ISO fila til CD-rom'en på virtuelle maskina di.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...