Gå til innhold

SE K610 eller Z610?

Anbefalte innlegg

Trenger da litt mer hjelp til å bestemme meg for hvilken mobiltelefon jeg skal bytte ut min mildt sagt elendige Samsung E530 med. Skulle egentlig ha meg K800, men fant ut at denne ble litt i overkant dyr. Så nå står jeg igjen med to telefoner, begge fra Sony Ericsson:

K610 og Z610

Er det noen som har efaringer fra disse telefonene som kan hjelpe meg og velge?

Er Z610 noe bedre enn K610, eller bare ser den litt penere ut? Og er kamerakvaliteten lik, eller tar den ene bedre bilder enn den andre?

Håper noen kan hjelpe meg med å finne pluss og minus ved disse to telefonene, slik at jeg klarer å bestemme meg. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva med Nokia 5200/5300 el 6300?

8220354[/snapback]

Ikke heelt svar på det jeg lurte på kanskje?

Har for det første bestemt meg for at jeg vil ha Sony Ericsson. Selv om nokia sikkert har en del bra mobiler de og, så liker jeg menysystemene og telefonene til SE best.

I tillegg har jeg kommet fram til at det står mellom SE Z610 eller K610. Så jeg trengte jo egentlig hjelp til å velge mellom de to, ikke finne nye alternativer.

Og jeg har i tillegg lyst på en 3g-mobil. Og så vidt jeg vet har ingen av de nokia-modellene der eller Z710 3g?

Lenke til kommentar

Har skjønt det slik at det er stort sett samme innmaten i de. Mener det er test av begge to på www.amobil.no.

Tror det hele blir en avveining på om du vil ha klapp eller ikke klapp når du sammenligner de to.

Ellers så er det w710 og z710 som er ganske like i funksjoner som 610'ene, men de har radio, infrarød, og EDGE istedenfor 3G.

Har selv en K610, og er meget fornøyd. Fungerer bra på alle mulige måter. Fulgte ikke med handsfree og slikt, men da kan du jo velge om du vil kjøpe stereo, "vanlig" med én propp eller om du trenger det i det hele tatt. Alt til Walkmantelefonene passer (etter hva jeg vet), så det er jo store muligheter hvis det er ekstrautstyr og slikt du ønsker.

Minnekort er ikke så dyrt for tiden heller, men det anbefales for å få mest ut av telefonen.

bertie

Lenke til kommentar

Tror det hele blir en avveining på om du vil ha klapp eller ikke klapp når du sammenligner de to.

(...)

Har selv en K610, og er meget fornøyd. Fungerer bra på alle mulige måter. Fulgte ikke med handsfree og slikt, men da kan du jo velge om du vil kjøpe stereo, "vanlig" med én propp eller om du trenger det i det hele tatt. Alt til Walkmantelefonene passer (etter hva jeg vet), så det er jo store muligheter hvis det er ekstrautstyr og slikt du ønsker.

bertie

8227114[/snapback]

Takk for hjelp. :) Var å så på Z610 i svart i dag. Veldig lekker telefon! Og så slipper man det irriterende blinkende grønne lyset på toppen av mobilen. Tror jeg ender opp med z610, siden jeg egentlig har blitt ganske glad i å ha klapptelefon. Dessuten så kommer jeg jo til å få ferre riper på den indre skjermen i forhold til å ha en "vanlig" candybar-mobil som k610.

Kommer nok til å kjøpe meg et 1gb minnekort i tillegg. Koster jo bare ca 350 kr, noe dsom ikke er så ille pris :)

Noen som vet noe om hvordan det er å bestille fra XD i forhold til fra f.eks. djuice.no?

Sparer rundt 200 kr hvis jeg bestiller på djuice.no, men da må jeg bestille i pappas navn og låne hans kredittkort, så vurderer å bruke noen hundrelapper ekstra mot å få mobilen i mitt navn.

Lenke til kommentar

Utseendemessig synes jeg Z610i er noe finere enn K610i. Men Z610i kan lett fort bli slitt slik at forsiden der man speiler seg, og der displayet er, har en tendens til lett å bli slitt. Hvilket gjør mobilen styggere.

Innmaten så er de veldig like. Z610i har ikke radio om jeg husker rett, om det samme gjelder for K610i vet jeg ikke.

Til K610i sitt forsvar er denne tynnere og mere kompakt, og noe billigere.

Jeg hadde gått for Z610i siden utseendet betyr mye for meg. Mange fine farger er det av den og. Jeg hadde dog puttet den i pose slik at overflaten holder seg finere :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...