Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

BIOS uten tastatur?

Anbefalte innlegg

Jeg har en PC uten PS2 innganger, kun USB (og firewire) Det er en AOpen MiniPC. Jeg har installert Win XP (ikke SP 2 ennå) og tastatur og mus funka bra. De er begge trådløse.

Etter å ha oppdatert PCen med medfølgende driver CD skulle jeg restarte PCen, men nå klarer den ikke å få i gang tastatur og mus (Windows starter, men mus&tastatur reagerer ikke).

Jeg mistenker at dette skal håndteres i BIOS men jeg kommer ikke inn (den reagerer ikke på DEL). Hvis jeg tar ut USB kontakten, så får jeg "keyboard error or no keyboard". Står USBen i går den derimot videre og starter windows.

Spørsmålet er hva gjør jeg for å få kontakt med BIOS. Er det nok bare å bruke et usb-tastatur med kabel? eller er det andre triks (er ikke av de mest drevne med hardware :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

[løst] Gjorde det litt annerledes. Tvang den opp i sikker modus (F8 virka ikke, så jeg avbrøt oppstarten ved å ta strømmen - da kunne jeg bruke tastaturet til å velge sikker modus) Installerte deretter SP2 - så var alt okm men takk for tipset.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...