Gå til innhold

AMD hovedkort - chipset...

mbst

Anbefalte innlegg

Ok- må være rask, for maskina henger seg hele tiden...

Vræka hovedkortet (Abit BH6, P3, UDMA33... :grin:) her om dagen da jeg skrapte av noen strømbaner på et av chipset-brikkene i forbindelse med installasjon av nytt lydkort. Det hele fungerer svært delvis..

Så nå skal jeg oppgradere.

Trenger CPU, hovedkort osv, for nå skal jeg over til AMD-plattformen.

Hvilke hovedkort er det da verdt å satse på? Må ha DDR-støtte.

Husker at det har vært en del snakk om de forskjellige chipsettene.

Hvilket chipset er mest stabilt, utbredt, har best ytelse, drivere, etc?

På forhånd takk!! Setter også pris på andre tips...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du selge din p3?:D jeg er interessert...hehe

Anyway. man velger et brikkesett med kt266a. Nye Abit kr7(?) har fått meget go kritikk. hvis penger ikke er det største problemet. En xp1700+ eller 1600+ er vel den cpu som du får "mest for penga". Finnes jo en haug av bra ddr chipsett til amd.

Epox kortet får man vel for 1026kr eller.no? Meget raskt kort, uten raid osv.

Abit kr7 hos komplett.

Epox hos multicom

tomshardware hadde jo en større test av Kt266a hk. du kan jo sjekke der.

Lenke til kommentar

Epox... er det noe bra da?

Har jo hørt om det, men det gir noe av den samme følelsen som Nille.

Og Abit er jo bra, men det jeg har (BH6), sliter med ACPI'en (strømsparing).

Får sjekke den artikkelen...

Takker for tipsene! :smile:

Lenke til kommentar

VIA KT266A er et "stabilt" og forholdsvis billig system.... i så fall kan jeg anbefale MSI eller asus sine hovedkort. nforce brikkesettet er også bra.... fordelen er jo innebygd 3d-kort og 6.1 lydkort.....

kanskje når nvidia virkelig får farten på driverneså kan dette bli bra...... da også msi eller asus som er litt bedre med dette brikkesettet. velg sjøl hvem som er best......

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-12-23 11:11, mbst skrev:

Nå ble jeg litt forvirret her... du sier at KT266A er et "stabilt" chipsett.

Betyr gåseøynene at det egentlig ikke er SÅ stabilt?

:?:

Det han mener med "stabilt" er mest sannsynlig at det er stabilt nok for at oss datafolk skal bli fornøyd! Med andre ord kanskje ikke stabilt nok for store servere; ettersom de må være VELDIG stabile. Uansett er AMD bannlyst på server-markedet ettersom det rett og slett ikke er "stabilt" nok :razz:

Lenke til kommentar

ja det er hva jeg mener..... jeg er veldig fornøyd med kt266a...... lillebroren kt266 var veldig ustabil i forhold. jeg har vært gjennom 5 forskjellige hk dette året, med forskjellige brikkesett. og kt266a er d mest stabile til nå...

har faktisk ikke hatt et eneste problem med det.

hvis du ikke stoler på via kan du gå for amd 760...

men dette er vel dual-brikkesettet.... litt i dyreste laget.

Lenke til kommentar

Quote:

Det han mener med "stabilt" er mest sannsynlig at det er stabilt nok for at oss datafolk skal bli fornøyd! Med andre ord kanskje ikke stabilt nok for store servere; ettersom de må være VELDIG stabile. Uansett er AMD bannlyst på server-markedet ettersom det rett og slett ikke er "stabilt" nok :razz:

Blir litt provosert når jeg leser slikt. Jeg har det mest stabile systemet jeg noen gang har hatt, og det er et AMD/VIA (XP1700+ og AbitKR7A).

Jeg visste at jeg hadde sett det et eller annet sted, og jeg fant det ganske så raskt: http://www.amd.com/us-en/Corporate/Virtual...3~13450,00.html.

Overskriften er: "Daimlerchrysler Chooses AMD-Based Server for Enterprise Computing".

Og et avsnitt sier: "DaimlerChrysler’s crash simulation team selected the AMD Athlon MP processor-based solution because it delivers superior performance and stability on single and dual processor-based servers for enterprise class applications."

Resten får dere lese selv, men jeg syns jaggu synd på Daimlerchrysler som velger et så ustabilt system.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...