LittleStar Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Noen som kan hjelpe meg hvor jeg kan bestille banekjøring av Porschebiler? (eller andre lignende) Har letet litt men finner liksom ikke noe.. Vært suuupert om noen hadde noen tips?! Lenke til kommentar
Bimmelom Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Jeg husker en side, for 1 år siden eller noe som jeg fant. Man kunne reise ned til Tyskland eller Frankrike. Usikker på hvor, men en av de. Leie deg en sportsbil. Masse å velge mellom. Ferrarier, Lamborghinier osv. Det kostet flesk, men hadde sikkert vært artig. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Du kan dra til nubergring eller hva det nå heter i tyskland. Der får du leid mye rart og mye som går fort. Gammel formel 1 bane Lenke til kommentar
TomasK Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 http://www.vrooom.no/self_drive.html Er en videosnutt på denne siden hvor jeg og mine arbeidskolleger er på (vi vant en tur). Forøvrig var vi med på Euro Challenge og denne koster 5950,- per snute + fly, overnatting og transport til og fra. Postet denne på et annet forum, kan slenge den inn her også : ---------------------------------------------------------------------------------------------- Var i England forrige helg sammen med Oki hvor vi skulle kjøre diverse rå eurobiler på Prestwold Hall, en 2,8km lang bane (gammel flyplass). For å gjøre en ganske lang historie kort: Vi ble hentet på flyplassen med en limo, innlosjert på et stort gods/hotell og rett og slett bare venta på neste dag.. Drikking var no no siden vi skulle ut å kjøre kl. 10 dagen etter. Bilene var som følger: Lamborghini Gallardo Ferrari F550 Maranello Porsche 911 Carrera (997 karrossen) Jaguar XK8 Aston Martin DB9 Vi fikk 3 runder rundt på banen i hver bil, sammen med profesjonelle førere. Før vi slapp utpå, var det et par runder med Subaru Impreza WRX STI for å finne bremsepunkter, hvor vi skulle ta svinger osv. Etter kjøringen fikk vi en tur hver i en Porsche 911 Turbo hvor en profesjonell fører kjørte. La meg si det sånn: Vi hadde MYE å gå på.. Jeg har aldri opplevd maken til ekstrem kjøring, trodde vi skulle kjøre rett til skogs flere ganger, men goddamn.. han visste hvordan man behandlet råskapen! Uansett; her er bilder av alle bilene og en kort oppsummering om hva jeg synes. Forøvrig jeg som sitter i førersetet på alle bilene som kommer (proff fotograf som har tatt bildene). Rekkefølgen er slik jeg kjørte dem. Jaguar XK8: Første bil ut, første fører ut. Bilen hadde gått 68 miles da jeg satte meg bak rattet, så den var ikke kjørt inn noe særlig. Hvitt skinninteriør, helt herlige seter å synke ned i. Automatgiret bil med mulighet for manuell giring på rattet. Dro veldig bra, men automaten var litt treg. Krenget endel i svingene i forhold til de andre, men måtte provoseres mye før det virkelig slapp. Veldig gode bremser! Gentlemans bil nr 1 Specs: 4,2L V8, 300HK. 0-100 5.9 sek, 250km/t toppfart (sperret), 1595kg. Aston Martin DB9: Goddamn for en lyd under pådrag! V12'er på 6l laget herlig dyp brumming under panseret! Litt småtriste interiørfarger, "testen" deiligste seter med skikkelig god sidestøtte. Igjen en automatgiret bil med mulighet for manuell "f1 giring" på rattet. Denne bilen fikk Jaguaren til å gå som en dass i forhold! Lite krenging i forhold til vekten på bilen, bra bremser men den stupet endel når man bremset virkelig hardt. Forholdsvis understyrt når man tabbet seg litt ut (dvs kom for hardt inn i svingen), var ikke like tilgivelig når man feilet i forhold til Jaguaren. Specs: 6L V12, 450HK, 0-100 4.9 sek, 300km/t toppfart, 1710kg(!). Porsche 911 Carrera (997) Første manuelt giret bil. Helt greie seter, god sidestøtte, men jeg tror jeg hadde blitt sliten å kjørt langt i den. Ikke spesielt spennende interiør, men girstang lå "lett tilgjengelig" for hurtig kjøring/giring. Presis girkasse, men litt "løs i fisken". Mulig det er fordi den har gått noen runder på banen... MYE pulver bak, føltes vesentlig sprekere ut enn hva spesifikasjonene tilsier! Supert drag i mellomregisteret og bilen var lettkjørt på banen. Lite krenging, var dritgøy å komme hardt inn mot de brå svingene og trøkke til ut fra apex! Satte seg ned på ræva og skøyt fart! Herlig å kjøre! Specs: 3,6L boxer-6, 325HK, 0-100 5 sek, 285km/t toppfart, 1470kg. Ferrari F550 Maranello Interiøret.. tja.. hva skal man si? Litt "gammeldags"? Man satt veldig lavt, men ikke veldig godt. Skikkelig god sidestøtte og lårstøtte. Denne bilen var jeg rett og slett redd for.. Visste det var mye krefter under huven og ting ble ikke bedre da min medpassasjer ba meg være obs på dårlige bremser... De hadde nylig byttet klosser, men kun fått tak i "noe jævla drit"-sitat eier. Hadde forventet meg steinhard clutch og den var jaggu steinhard også! Var omtrent ikke forskjell på den og bremsepedalen! Steinhard var også girkassa, helt forjævlig tung å gire med - her snakker vi skikkelig "klunk klunk"! Frykten var forøvrig ikke helt uten hold... Før siste sving slapp jeg clutchen litt for brått da jeg var på vei ned i annet gir, sammen med litt gass forårsaket et lite sleng på bilen og en stykk kjegle på siden av veien fløy rett til skogs! Ingen store merker på bilen, kun litt polering som skulle til.. Bilen var EKSTREMT nøytral å kjøre, lite krenging, drit dårlige bremser men skikkelig pulver. Dro helt herlig fra bunn, bra skyv i mellomregisteret og ble hysterisk på toppen! Specs: 5.5L V12, 485HK, 0-100 4.4 sek, 320km/t toppfart, 1690kg. Lamborghini Gallardo Bilen vi alle så mest frem til å kjøre. Interiøret var greit, ikke noe fancysmchancy. Følte man kledde på seg bilen når man satte seg inn, varmt og jævlig var det også, samt masse støy fra motoren. Overhodet ingen langkjøringsbil! Lyden var forøvrig helt totalt pervers rå når pedalen traff gulvet! E-gear fungerte helt perfekt og totalt ulik noe annen "automat" - Man trykket inn + og den klunket skikkelig i gir. Skyvet var noe helt hinsides rått, bilen gikk fra lett understyring til overstyring gjennom svingene - som forøvrig kunne forseres veldig hardt. Bremsene var.. NOE GRØNNJÆVLIG RÅE! Følte du var på vei ut ruta når de hogde skikkelig tak! En liten tur: ... gire ned til 2. gir.. inn mot svingen, gi litt gass, apex.. gi bånn gass, turtallssperra, gire opp til 3... BLÅSE forbi en Impreza WRX STI på langstrekka.. 4. gir... 210km/t.. 220km/t.. 5. gir... 230.. 240km/t.. BREAK HARD, BREAK HARD!! ned i 3. gir, vri HARDT på rattet og litt lett gass, sikte seg inn mot apex.. 130km/t... POWER POWER POWER! opp i 180-190km/t... ny sving... osv Specs: 5L V10, 500HK, 0-100 4.2 sek, 309km/t toppfart, 1430kg. Lenke til kommentar
LittleStar Skrevet 20. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2007 Da har jeg vært i kontakt med vroom.no og en porsche power pakke blir ganske snart bestillt! Tusen takk for forslaget Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Dette frister faktisk noe helt ekstremt. Hvem vet hva en finner på til sommeren.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå