Gå til innhold

Anbefalt strømforsyning .

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er for øyeblikket innehaver av en HP Pavilion Media Center TV m7595.no-a (se link). Den har så langt fungert rimelig bra, men etter at jeg har gått over til Windows Vista, har jeg fått en problemer med dårlig ytelse i spill, hakkete lyd, hakkete bilde etc.

Jeg skal ha et relativt bra skjermkort for ikke å si prossesor, så jeg lurer på om ikke feilen kan ligge i et for dårlig hovedkort... Derfor har jeg noen spørsmål angående nettopp det! :D

Hvordan merkes denne feilen?

Vil det resultere i dårligere ytelse, eller bare at bildet fryser/ stopper?

Dersom jeg vil tenke langsiktig, hvor mange watt bør jeg ha på hovedkortet?

Er det noen kort jeg bør styre unna?

Hva slags kort passer min pc/ oppsett?

hva skilller de enkelte kort fra hverandre?

På linken nedenfor kan dere studere oppsettet mitt i detalj:

https://prisguiden.no/product.php?product...6517c78bcb8238a

Dette ble kanskje mange spørsmål, men alt tas i mot med stor takk! :dribble:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel lurer på hvorfor du legger denne under anbefalinger av PSU :hm:

Det er nok bare dårlige drivere som, er ute å går så det kan nok hjelpe å oppdatere dem !

Om den funka helt fint og er krafitg nok for Vista så er det nok ikke noe hardware relatert !

Happy new forum user :fun: :fun:

Velcome

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei Marius_b2, jeg har den samme maskinen som deg, og det har vært mye tull med den.

Jeg oppdaget at strømforsyningen var underdimensjonert. Den var bare 300w og det er veldig lite på en så velutstyrt maskin.

Minnet var av dårlig kvalitet og dessuten ikke så hurtig som hovedkortet kunne klare.

Når jeg satte inn en 500w strømforsyning og noe bedre minne ble det bra.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

Tråden bryter også med tre-ords-regelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og p_report.gif dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar
Unødvendig quoting samt dårlig bruk av emnefeltet blir sett på som upasselig, og kan bli sensurert eller endret av moderatorer. Overdreven bruk av såkalt SMS-språk, utropstegn/spørsmålstegn, forkortelser osv. skal unngås. Emnefeltet skal beskrive innholdet i tråden. Eksempel: Problem med TV-ut på Radeon 9800. Dårlig bruk av emnefelt medfører stengning av tråden.
Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet.

Tråden har et dårlig emnefelt og er derfor blitt stengt. Vennligst les utdraget over fra retningslinjene og netiketten angående dette.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...