olavr Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 (endret) Har fått i oppdrag å kjøpe inn en bærbar PC til en klubb jeg er medlem i. Den skal brukes hovedsakelig til kontorarbeide (regnskap, tekstbehandling etc), i tillegg til at den vil bli brukt når vi skal vise bilder på lerret. Har vært og kikket på en rimelig modell hos Expert idag til 6000 kr. HP G5003EA heter den, har ikke funnet noen test av den noe sted. Hoveddataene er som følger: Intel Celeron M430/1.73GHz, 1GB RAM, 120GB HD/5400, DVD+-RW, 15.4" WXGA 1280x800, Intel GMA 950. Resten kan dere se i linken: Link eller: HP G5003EA Er dette et bra kjøp, eller har dere noen bedre tips. Gjerne hos Komplett, MPX eller Netshop. Maskinen bør ikke koste mer enn 5-6000kr, i tillegg trenger jeg utstyr til trådløst. Noen tips? Endret 19. mars 2007 av olavr Lenke til kommentar
zonko Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Den Hpen funker nok helt greit til bruken, men jeg mener denne FS-maskina er et bedre kjøp på grunn av prosessoren. Lenke til kommentar
olavr Skrevet 19. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2007 Core Duo prosessor hadde vært fint, men jeg ser at FS-maskina bare har 80 GB harddisk og 512 i RAM. Den andre har 120GB HD og 1GB RAM. Litt ekstra RAM er jo ikke å forakte heller. I tillegg har maskina fra Expert Vista, riktignok i billigste utgave, men dog. Selv holder jeg meg til Windows XP Pro, den går vel ikke ut på dato ennå. Lenke til kommentar
jon_o Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Om du kan legge på 1200 kroner er dette tilbudet noe å vurdere. Det eneste jeg har å utsette mot maskinen er at den ikke leveres med mer enn 512MB ram. Til ditt bruk kan det imidlertid spørres om du trenger stort mere. Lenke til kommentar
zonko Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Som jon_o sier, så vil du nok ikke ha så stor bruk for en gig ram med den bruken du antyder, XP driver helt greit på 512. En prosessor som er bedre på alle måter, både når det gjelder varmeutvikling, styrke og strømbuk er viktigere etter mitt syn. Har du stort behov for diskplass kan jeg skjønne det. Lenke til kommentar
olavr Skrevet 20. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2007 Her kom jeg over en maskin til, denne gang hos Komplett. Ser ut som det er akkurat samme maskin som jeg kom over hos Expert, men med Dual core prosessor. Her må jeg bare opp 500 kr over budsjettet, kanskje noe å tenke på. Link til HP G5009 Lenke til kommentar
Chrichton Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Reality Check Regnskap, tekstbehandling, vise bilder på lerret. (Bilder, ikke høyoppløselig film) Samtlige av disse maskinene er egentlig overkill for den bruken. Jeg vil tro at den billigste du klarer å skaffe ny er mer enn bra nok til denne bruken. Lenke til kommentar
olavr Skrevet 20. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2007 Kan også være snakk om å vise litt film fra DVD. Lenke til kommentar
Chrichton Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Jeg så film fra DVD allerede dengang jeg satt med 500 MHz Celeron. Alt fra Pentium III og nyere har mer enn nok kraft til å vise DVD filmer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå