mongojarle Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Jeg tror jeg har klart å kverke den ene store som står i egen potte... Den hadde kantet helt over, så jeg prøvde å rette den opp igjen og dytte den ned i jorda, men tror jeg fucka opp alt av røtter. Tror mine potter er litt små også, i hvertfall når man har 2 i 1. Men skal kjøpe annen jord som sagt, og da skal de få hver sin potte. Bladene på de store begynner også å bli helt brune og tørre på tuppene nå, lurer på hva det kommer av. De blir liksom svidd. Kanskje det er for varmt i vinduet der de står. Er ikke skjeldent at temperaturen kommer opp i 40grader der når sola står på. Selv syntes jeg at jeg vanner alt for mye, og det er jo ikke bra at de får for mye vann heller. Håper de klarer seg i hvertfall. Lenke til kommentar
varmit Skrevet 14. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2007 Plantet akkurat mine over i litt større potter, får håpe de ikke tør av det. Jeg har også begynt å røre ut et par korn kalksalpeter i vannet jeg vanner med, får håpe det gir resultat Lenke til kommentar
varmit Skrevet 11. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2007 Vel vel, hvordan går det med plantene da? Kan sikkert slenge opp bilde om noen er interessert. Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 11. juni 2007 Del Skrevet 11. juni 2007 Selvfølgelig er vi intressert.... Jeg har igjen prøvd å ta knekken på alle plantene mine da... Det er jo så jævlig varmt om dagen, og jeg hadde jo plantene i sola... Så de tørket bra ut da, og alt hang rett ned og bladene så ut som pungterte ballonger. Og jeg pøste på vann og slikt da, og det hjalp et par ganger, men for et par dager siden var de slik igjen. Men det viste seg at de tørket ut fordi det var for varmt, så nå står de i skyggen... Er over 50 grader i sola btw, og på innsiden av vinduet er det vel gjerne mer.. Lenke til kommentar
varmit Skrevet 11. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2007 Er plantene dine ødelagte, eller kommer de seg igjen? Skal ta noen bilder av mine jeg Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 (endret) Det ser ut som om de kommer seg igjen, men det er noen blader som har falt av, og noen andre er knusktørre (som om planten ikek gidder gi de næring), men det kommer nye blader og de ser veldig friske ut. Det er også noen blader som er tørket ut i kantene, altså at de er brune og knusktørre der, men resten av bladet er fint... skjønner ingenting egentlig, men de ser ut til å ha det fint nå som jeg har satt de litt mer i skyggen. Før vannet jeg de hver dag. De er vel ca. 30cm høye nå, skal ta bilder senere i dag. EDIT: Bilder: Endret 12. juni 2007 av jalejale Lenke til kommentar
varmit Skrevet 22. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2007 Beklager litt treig rapport her, går seint med mine med det går alikevell fremmover. Vanner hver dag, med litt gjødsel i vannet av og til. Pottene er 10 liter. Bilder: Lenke til kommentar
varmit Skrevet 17. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2007 Noe liv her eller? Mine planter har nå fått blomknupper, og vil blomstre snart. Begynner å bli spennende! De har mistet noen blader langt nede, men tror ikke dette gjør så mye. De har vokst en del både i høyden og bredden, så tror ikke de vil vokse serlig s6tørre. Hvordan er det med dine JaleJale? Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Knopper ja... jeg har forlatt plantene mine egentlig. Så de har stått her i 2 uker nå uten vann eller stell. De ser temmelig slitne ut, men de er da grønne, i hvertfall mesteparten av plantnene. Den lille har tatt kvelden. De to andre har mistet veldig mange blader, og ser ut som "bønnestengler". Tror jeg må belage meg på å avle opp noen nye noen. Da skal jeg ha større potte med en gang, og bare en i hver potte. Da skal jeg også bo her hele tiden, så det blir ikke før om en måned i hvertfall. Tror ikke det skal bli noe problem med tempereatur, leiligheten min er varm året rundt. Lenke til kommentar
varmit Skrevet 15. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2008 Vel, da var det tid for å prøve en gang til å plante chilli! Hadde noen frø ligende fra i fjor, og får håpe de fungerer greit. Begynner litt tidligere i år, så an jeg kansje sette dem ut når de er store og vært er varmt Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 (endret) Hei igjen Varmit! I fjort forlot jeg håpet på plantene mine, og de ble raskt til kompost. Har tenkt litt selv på å starte opp snart igjen, må bare ha litt større potter enn de lyseblå, men det er jo ikke noe problem. I fjor råtnet jorden jeg hadde vært på naboens jorde å funnet også, men jeg har kjøpt blomsterjord. Husker ikke om jeg skrev om det i fjor. Jeg har også ca. 20 frø igjen fra i fjor, og de har lugget tørt, mørkt og kaldt, så jeg håper noen av de funker i hvertfall. Gleder meg til å få chilli, for i år skal jeg ta mye bedre vare på de. Endret 15. mars 2008 av jale Lenke til kommentar
varmit Skrevet 15. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2008 Hadde nesten glemt ut hele chilien, så kom jeg plutselig på det i dag. De pottene jeg har på bildet ovenfor er ganske greie, tipper de er på 10l eller noe. Men jeg begynner md noe mindre potter til å så i. Jeg har satt 3 planter nå, så skal jeg prøve meg frem. Skal satse på å ha i alle fall 1-2 stk mye ute til sommeren. De plantene jeg hadde i fjor, blomstret faktisk før de visnet! Og da var det nesten høst. Så jeg har også tro på at det kan bli noe av. Plantet et avokadofrø som hadde spiret litt i samme slengen(noen jeg kjenner har et "tre" i stua) og noen gresskarfrø. Så i år blir det virkelig gartneri her hos meg Blir spennende å se om de spirer i alle fall. I så fall ser det ganske bra ut. Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 15. mars 2008 Del Skrevet 15. mars 2008 (endret) Bor i en ganske liten leilighet her sammen med min samboer, så vet ikke hvor populært det vil bli å ha en hel masse her, tror jeg må holde meg til chilli, selv om advokado-tre høres morsomt ut. Kanskje jeg bare skal komme i gang, har jo de små blå jeg kan sette de i først. Hm... Det får bli i morra, i kveld er det fest her Endret 15. mars 2008 av jale Lenke til kommentar
Kingohyes Skrevet 14. juli 2008 Del Skrevet 14. juli 2008 Hei, hvordan går det med plantene? Har selv bestilt noen frø, men har ikke lyst å vente et halvt år med å plante dem:P Lenke til kommentar
varmit Skrevet 26. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2009 Ok, da er det noen måneder siden sist denne tråden var aktiv men jeg drar den opp på ny Det er vår, og jeg tenkte kanskje jeg skulle gi chillifrøene en forsøk til. Om de i det hele tatt virker enda er jeg usikker på, men vil tro dette er en fin tid på året å plante på. Har vel 5-10 stk igjen, planter noen og gir bort resten tenker jeg. Husk, i fjor fikk jeg noen svære planter og til og med kom med hvite blomster, og da plantet jeg for seint på året! Så her er det håp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå