Gå til innhold

Bestilt verdens sterkeste chilli(frø)!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dæven, over 900k SHU på den der chillien. Selv har jeg en saus som har 600k, og det er rimelig hot. :)

8190072[/snapback]

Hvor mye er sånn Tabasco-saus? fordi det har jeg nemlig drukket. Men det kanke være så mye iforhold til den 900k-greia.

Lenke til kommentar
Hei..

Har før prøvd og ''sniffe'' Chillipulver! . Ikke prøv,! .

8340107[/snapback]

Det var bra du sa i fra. Det er forøvrig sjelden (om ikke aldri) at jeg går i matskapet og inntar matvarene nasalt. ;)

Selv irriterer det meg når folk jeg kjenner lager mat som de mener er passe sterk, ofte kan jeg ikke spise det fordi de har overøst den med alskens chilipulver og andre sterke krydder. :no:

Lenke til kommentar

Jeg fant akkurat denne beskrivelsen av et produkt:

Blair's 6 AM reserve.THIS IS A MASTERPIECE. THE CONTENTS OF 6AM RANGE FROM A LOW OF 10.3 MILLION TO A PURE 16 MILLION SCOVILLE UNITS...

Da snakker vi brennende hett! Jeg er veldig glad i sterk mat, spiser jalapeños som om det var paprika, men dette tror jeg blir i heteste laget for meg:) 16 millioner ganger så sterkt som paprika. Jeg har veldig lyst på denne, sånn bare for å ha prøvd!

Lenke til kommentar

Blair's 6 AM reserve.THIS IS A MASTERPIECE. THE CONTENTS OF 6AM RANGE FROM A LOW OF 10.3 MILLION TO A PURE 16 MILLION SCOVILLE UNITS...

Da snakker vi brennende hett! Jeg er veldig glad i sterk mat, spiser jalapeños som om det var paprika, men dette tror jeg blir i heteste laget for meg:) 16 millioner ganger så sterkt som paprika. Jeg har veldig lyst på denne, sånn bare for å ha prøvd!

8348778[/snapback]

Hva i himmelens navn er detta for noe?

Her er da mine "barn"... må finne en potte snart, og jord, ikke minst.

dscn9113jf0.th.jpg

Lenke til kommentar
Altså, hva kan du bruke sånt til? Det må da være for sterkt til at du kan spise det.

8347773[/snapback]

Absolutt ikke, men når vi snakker om noe så sterkt er det et tilsetningsstoff med liten t. Har en saus som er 600k SHU, mens denne som trådstarter planter nærmer seg millionen. Sausen min er brukbar til mye. For eksempel en stor gryterett tåler utmerket godt 1-2 dråper rett fra flasken.

Nå skal det sies jeg tåler litt "heat" også. Tar av og til en dråpe rett på et taco-tortillalefse. Svetter litt da ja. :)

Endret av StaBBer
Lenke til kommentar

8348778[/snapback]

-bilde-

8349360[/snapback]

Du burde ikke vente for lenge med å sette de i jord. Når skallet til slutt detter av vil roten komme fram. For å få best rotvekst burde en sette de i jord på dette tidspunktet.

Lenke til kommentar

8348778[/snapback]

dscn9113jf0.th.jpg

8349360[/snapback]

Jeg har sett litt rundt og det ser ut til at det er rent ekstrakt av capsaicin. Tror egnetlig at noe slikt ville ta livet av folk i ren tilstand, styrken vil vel kunne sette kroppen i sjokk?

Lenke til kommentar

Da har jeg fått vært ute på røvertoktet mitt, og hentet litt jord i åkeren til naboen...

Håper jorden er god nok, for jeg har ikke noe gjødsel, og har heller ingen intensjoner om å skaffe meg det.

th_93353_DSCN9114_122_848lo.JPG th_93358_DSCN9115_122_378lo.JPG

Edit:

Fant forresten rent capsaicin, den samme som han et par poster over her fant. "Blair's 16 Million Reserve".

For 1ml av dette pulveret koster det $299, som blir godt og vel over 1500kr.

1,5millioner kroner for kiloen av dette pulveret.

http://www.sweatnspice.com/429-13.htm

Endret av jalejale
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

HALLO??

Er det noen som har fått noe ut av frøene sine eller? Dere må ta bilde og poste hva dere driver med og om det blir noe greier på sakene.

Gleder meg i hvertfall mye til disse vokser opp...

th_72672_DSCN9235_122_447lo.JPG th_72676_DSCN9234_122_850lo.JPG

Som dere ser i posten over hadde jeg tre potter. Men den siste er veeldig liten, og den har brune kanter på bladene og et par blad har falt av, så jeg tror den kastes. Skal også kjøpe noe plantejord jeg fant på Meny. Fant 10 liter jord, og det kostet ikke mye. Så skal jeg ta en av de som står sammen med en annen å putte i den potta der den som dør står...

edit:

Ser jeg sa at jeg ikke hadde noen intensjoner om å kjøpe gjødsel, men det har jeg gjort. Jeg kjøpte en liter med gjødsel til 30kr eller noe sånn. Skal ikke mye av det i vannet, så den holder nok en stundt. Har merket at det har hjulpet.

Endret av jalejale
Lenke til kommentar

Fylla-mat for mine "venner"... hehe... neida, jeg bare syntes det hørtes fett ut å ha veldig sterke chilli i vinduskarmen. Får se hvordan det går og hva vi skal bruke det til. Så en fin drink på vg.no i går.

Den kunne jo blitt litt gøy med disse chilliene.

1178867215203_715.jpg

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=196363

Edit: Må nesten lime inn oppskriften her, mange ganger jeg skulle ha tak i noe, men så er linkene utdatert... Her blir det i hvertfall ikke utdatert.

ngredienser:

¼ chili

12 mynteblader

2 limebåter eventuelt saften av ¼ lime

2 ts sukker

Knust is

4 cl lys rom

2 chili til pynt

Fremgangsmåte:

Ha chili, mynte, lime og sukker i et rocksglass og muddle (mos) dette sammen med en muddler eller baksiden av en skje.

Fyll glasset med knust is og hell over rom. Røres godt sammen.

Pynt med 2 chili som skal illustrere djevelhorn. Serveres med sugerør.

Dersom du kan få tak i mynte i bunt er denne den beste, men ikke bruk stilkene da de er bitre.

Endret av jalejale
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...