Gå til innhold

Ny kjøler til 8800 GTX/GTS


WheelMan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Hei!

 

Vurderer et 8800 GTX eller GTS, er det mulig og få tak i en ny kjøler til de?

8188875[/snapback]

 

vet at kjøleren på GTS 320mb er veldig stillegående, og jeg regner med at 640mb versjonen er likedan. Så på de korta er det waste med ny kjøler, med mindre det ikke eksisterer støy i pcen ellers ;)

 

GTX, vet jeg ikke, men på bildene ser det ut som om kjøleren er veldig lik de på GTS, og jeg regner med at de er like stillegående.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Hei!

 

Vurderer et 8800 GTX eller GTS, er det mulig og få tak i en ny kjøler til de?

8188875[/snapback]

 

Jeg er enig med trådstarter; vil ha svar på om det finnes kjølere å få kjøpt som kan sette på disse kortene. Trenger ikke masse svar som sier at kortet ikke trenger ny kjøler. Mitt kort ligger på rundt 80-83 grader under load; jeg vil gjerne ha en vifte som kjøler litt bedre enn det.

Lenke til kommentar
vet at kjøleren på GTS 320mb er veldig stillegående, og jeg regner med at 640mb versjonen er likedan. Så på de korta er det waste med ny kjøler, med mindre det ikke eksisterer støy i pcen ellers ;)

 

GTX, vet jeg ikke, men på bildene ser det ut som om kjøleren er veldig lik de på GTS, og jeg regner med at de er like stillegående.

8249714[/snapback]

Husk at: jo mindre støy, jo mindre luft flytter den. Det er jo nesten logisk!

Og, har sett temp nesten opp i 80 grader på disse kortene, noe som er veldig mye.

 

 

Jeg er enig med trådstarter; vil ha svar på om det finnes kjølere å få kjøpt som kan sette på disse kortene. Trenger ikke masse svar som sier at kortet ikke trenger ny kjøler. Mitt kort ligger på rundt 80-83 grader under load; jeg vil gjerne ha en vifte som kjøler litt bedre enn det.

8390231[/snapback]

Endelig noen med litt sunn fornuft ^^

 

Edit: Leif var innom ^^

Endret av WheelMan_92
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Mitt 8800GTS 640MB ligger å koser seg på 60-65. Dette er helt normalt. Hvis jeg skrur opp viftehastigheten til 100% synker temperaturen betraktelig (men lager også noe mer støy).

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-XHLacM

Du må eventuelt mekke noe selv hvis du skal ha det passivt. Jeg ser uansett ikke noen grunn til passiv kjøling på disse kortene da viften ikke bråker i det hele tatt.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Mitt 8800GTS 640MB ligger å koser seg på 60-65. Dette er helt normalt. Hvis jeg skrur opp viftehastigheten til 100% synker temperaturen betraktelig (men lager også noe mer støy).

8422274[/snapback]

Hvordan skrur du opp viftehastigheten?

8661610[/snapback]

 

enten i ntune( eller noe sånt) som hentes på nvidia.com eller rivatuner, som du må google deg fram til

Lenke til kommentar

Det som jeg synes er veldig merkelig, er at min vifte ALDRI lager så mye støy under spilling o.l. som under oppstart. Dette betyr vel at viften ALDRI kjører på 100%, selvom kortet sniker seg opp til 85-86 grader under load. Så kanskje det vil hjelpe å laste ned nTune og skru opp viften till 100% manuelt. Kan man eventuelt batche dette, så man slipper å gjøre det manuelt ved hver omstart?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Du trenger ikke la den gå på 100% prosent hele tiden. Bare sett den på et nivå rett under. Etter mine erfaringer bråker 100%, mens verdier like under ikke bråker fullt så mye.

Lenke til kommentar
Du trenger ikke la den gå på 100% prosent hele tiden. Bare sett den på et nivå rett under. Etter mine erfaringer bråker 100%, mens verdier like under ikke bråker fullt så mye.

8665330[/snapback]

Jeg har satt den til og starte på 75% sammen med Windows, da er det sånn at jeg akkurat ikke hører den over resten av PC'n :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...