Gå til innhold

Zalman viftestyring. Gir for lave hastigheter.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei.

har en sånn zalman viftestyring til 219 kroner, men har sjekket hatigheten på viftene og vifter som kjører på 1100 på hk kjører på 950 på viftestyringen. Noen som vet hvorfor? naturlig eller kan det være noe muffens?

8188538[/snapback]

Hvis du leser på pakka, så leverer den 6-11 V, og hovedkortet leverer 12 V :)

Lenke til kommentar
Ah. Ikke verre nei  :p  Bytte ut litt på hvilke vifter som kjører hvor da  ;)  Men en sak til. Vil hk og forsåvidt styringen også... Hvis jeg kobler tre vifter på samme kanal, vil det da bli lavere rpm på viftene?

8189001[/snapback]

Nei, men du vil mest sansynlig brenne viftestryinga :p

Lenke til kommentar

Jeg fant en 4 til 3 stk 2 pin uttak, kobla 3 vifter på denne og de går helt fint.... Men kan jeg risikere at de går i stykker? Regner med at det ikke er mulig siden største spenningen i en pc er 12 volt, men man vet aldri. Kan de si farvel?

Edit: modererte meg selv angående enheter for spenning. Eller skal jeg kalle det volt? :p

Endret av Kuldesjokk
Lenke til kommentar
For mye varme utvikling... Vet ikke hvor stor forskjell 200 rpm har å si på kjølingen av psu... Vil bare være sikker  :p

Edit 150 rpm...

8191303[/snapback]

tja, kan jo si at jeg har kjørt min fortron source epsilon på 400 rpm, lenge nå. (ca. 4 mnd) ingen problemer med den ivertfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...