citronen Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Har en Mondeo -95 modell, 1.8l personbil, med andre ord; en god gammel bestefar-bil. I den sammenheng lurer jeg på hvordan jeg kan løfte den fra å være "bestefars" til å bli en "18 åring med lappen" - spesielt med tanke på lyden. Hvordan kan jeg med noen enkle (og økonomiske) grep forvandle den? Har hørt diverse fine ting om sportspotter og liknende, og at "å banke et tynt jernrør inn i potta" vil fikse alt. Dette har jeg liten tro på, så leter etter en bedre løsning. - Noen med et vettugt forslag? Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 (endret) ville starta med et konisk powerfilter, og deretter en effektpotte med bra lyd i. tilsammen vil ikke dette bare gi bedre lyd, men også bedre effekt. ville starta med et konisk powerfilter, og deretter en effektpotte med bra lyd i. Endret 19. mars 2007 av Hetland Lenke til kommentar
citronen Skrevet 19. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2007 Takk for raskt svar Hetland - har du noen erfaringer med leverandører av powerfilter og effektpotter? Hvor kan jeg få fatt på noe som virkelig gir den lyden/effekten jeg ønsker? Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 powerfilter er det K&N som er best på, selger hos de fleste bilstyling butikker som www.bsbildeler.no og www.autospar.no Effektanlegg er det vel Supersprint som er best på. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 På den bilen, så vil du få minimal effektøkning med bakpotte og luftfilter, så du kan like godt gjøre det så billig som mulig. http://www.mtsautopart.no/_shop/ de har det du trenger... Men ikke overdriv da, det ser så utrolig dumt ut med STOOOORT enderør som bråker masse, mens bilen går som en dass Lenke til kommentar
citronen Skrevet 25. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2007 Hadde jeg vært interessert i effektøkning hadde jeg bytta bil... Men, er dritt lei av at bilen høres ut som en gammel tempo. Lenke til kommentar
Christian87 Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Med et åpent konfilter får du litt grommere lyd, og litt bedre bunndrag. Og maks en hest eller to ekstra på kjøpet Ikke er det så himla dyrt heller Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 På den bilen, så vil du få minimal effektøkning med bakpotte og luftfilter, så du kan like godt gjøre det så billig som mulig.http://www.mtsautopart.no/_shop/ de har det du trenger... Men ikke overdriv da, det ser så utrolig dumt ut med STOOOORT enderør som bråker masse, mens bilen går som en dass 8189977[/snapback] Hihi, ja. Enda morsommere når slike kommer opp ved siden av det stikk motsatte, biler som går utrolig godt, men ser helt normale ut. Kompis som har en S4 Avant, ser ut som en vanlig eldre Audi stasjonsvogn, men drar fra riskokere som bare det. Også.. Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Hehe, takk explorer, skal lagre det bilde, den får jeg bruk for snart :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå