Gå til innhold

Tråden for tilbakestående kokker


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
du skulle bare visst, jeg hadde laget en perfekt deig, helt fram til eggene. tror jeg (?) begynner å bli noen måneder siden jeg lagde den, hehe. 

 

men etter det jeg husker så piska og rørte jeg den deigen som bare faen, mens den skilte seg...

8209872[/snapback]

 

 

Brukte du smeltet smør som var for varmt?

Lenke til kommentar
Brukte du smeltet smør som var for varmt?

8209961[/snapback]

det kan være fullt mulig, men jeg har aldri hørt om at smøret kan være for varmt :p

 

men jeg tok i eggene til slutt, da det skilte seg, så smøret må jo da ha fått en mye lavere temperatur...

Lenke til kommentar

Det er ikke så stort problem å tilsette varmt smør i deigen/røra så lenge det ikke er noe som koagulerer ved varme (som egg), men det er fortsatt rart at han skulle få et sånt resultat.

 

Har du vurdert å kjøpe Toro 1-2-3 brownies pakke?

 

Husker jeg bakte mange brownies på jobben før (kokk), men har aldri opplevd et sånt resultat. Viss du forteller hva du blandet oppi røra og i hvilken rekkefølge så kan vi gå litt mer vitenskaplig tilverks :D

Endret av Aldhissla
Lenke til kommentar
Når det gjelder ris.. Ikke kjøp slik som selges på rema eller obs...de får jeg aldri til med rett konsistens. Kjøp heller slike 20-30 kilosekker jasminris som de selger på noen utenlands butikker. Dem smaker bedre/ billigere og er lettere å lage.. :D

8211290[/snapback]

Ville aldri funnet på å gjøre noe annet. Billigere er det også.

Lenke til kommentar
Det er ikke så stort problem å tilsette varmt smør i deigen/røra så lenge det ikke er noe som koagulerer ved varme (som egg), men det er fortsatt rart at han skulle få et sånt resultat.

 

Har du vurdert å kjøpe Toro 1-2-3 brownies pakke?

 

Husker jeg bakte mange brownies på jobben før (kokk), men har aldri opplevd et sånt resultat. Viss du forteller hva du blandet oppi røra og i hvilken rekkefølge så kan vi gå litt mer vitenskaplig tilverks :D

8211282[/snapback]

Etter denne episoden, har jeg planer om å heretter bare bruke, noe som det bare er å tilsette vann eller melk i :p

 

Men begynner som sagt å bli noen måneder siden jeg lagde den, så jeg husker ikke hvilken oppskrift, eller hva jeg hadde oppi...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...