Gå til innhold

Tråden for tilbakestående kokker

Anbefalte innlegg

du skulle bare visst, jeg hadde laget en perfekt deig, helt fram til eggene. tror jeg (?) begynner å bli noen måneder siden jeg lagde den, hehe.

men etter det jeg husker så piska og rørte jeg den deigen som bare faen, mens den skilte seg...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
du skulle bare visst, jeg hadde laget en perfekt deig, helt fram til eggene. tror jeg (?) begynner å bli noen måneder siden jeg lagde den, hehe. 

men etter det jeg husker så piska og rørte jeg den deigen som bare faen, mens den skilte seg...

8209872[/snapback]

Brukte du smeltet smør som var for varmt?

Lenke til kommentar
Brukte du smeltet smør som var for varmt?

8209961[/snapback]

det kan være fullt mulig, men jeg har aldri hørt om at smøret kan være for varmt :p

men jeg tok i eggene til slutt, da det skilte seg, så smøret må jo da ha fått en mye lavere temperatur...

Lenke til kommentar

Det er ikke så stort problem å tilsette varmt smør i deigen/røra så lenge det ikke er noe som koagulerer ved varme (som egg), men det er fortsatt rart at han skulle få et sånt resultat.

Har du vurdert å kjøpe Toro 1-2-3 brownies pakke?

Husker jeg bakte mange brownies på jobben før (kokk), men har aldri opplevd et sånt resultat. Viss du forteller hva du blandet oppi røra og i hvilken rekkefølge så kan vi gå litt mer vitenskaplig tilverks :D

Endret av Aldhissla
Lenke til kommentar

Når det gjelder ris.. Ikke kjøp slik som selges på rema eller obs...de får jeg aldri til med rett konsistens. Kjøp heller slike 20-30 kilosekker jasminris som de selger på noen utenlands butikker. Dem smaker bedre/ billigere og er lettere å lage.. :D

Lenke til kommentar
Når det gjelder ris.. Ikke kjøp slik som selges på rema eller obs...de får jeg aldri til med rett konsistens. Kjøp heller slike 20-30 kilosekker jasminris som de selger på noen utenlands butikker. Dem smaker bedre/ billigere og er lettere å lage.. :D

8211290[/snapback]

Ville aldri funnet på å gjøre noe annet. Billigere er det også.

Lenke til kommentar
Det er ikke så stort problem å tilsette varmt smør i deigen/røra så lenge det ikke er noe som koagulerer ved varme (som egg), men det er fortsatt rart at han skulle få et sånt resultat.

Har du vurdert å kjøpe Toro 1-2-3 brownies pakke?

Husker jeg bakte mange brownies på jobben før (kokk), men har aldri opplevd et sånt resultat. Viss du forteller hva du blandet oppi røra og i hvilken rekkefølge så kan vi gå litt mer vitenskaplig tilverks :D

8211282[/snapback]

Etter denne episoden, har jeg planer om å heretter bare bruke, noe som det bare er å tilsette vann eller melk i :p

Men begynner som sagt å bli noen måneder siden jeg lagde den, så jeg husker ikke hvilken oppskrift, eller hva jeg hadde oppi...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...