Gå til innhold

spørsmål angående logitech-z-5500

Anbefalte innlegg

hei! :w00t: jeg bruker optisk kabel på lydanlegge mitt og det jeg lurte på da var når jeg spiller av en film så kommer det dolby digital eller dts digital der (seff) og når jeg velger settings da så står det night mode off '

er det noen som vet hva det betyr (ikke at det er natt modus) men hva gjør den for noe har ikke helt skjønt hva den er til :blush::whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er bare et dustete navn på en dynamikk-kompressor. Dvs at de høyeste lydene dempes slik at volumet på en måte blir lavere for de høyeste lydene, mens 'gjennomsnitlig' lydnivå ikke påvirkes og beholdes som før. Noen ganger mener de også at de lave lydene økes også for at man ikke må skru opp før å høre dem ordentlig.

De har sikkert tenkt på at du ikke skal forstyrre andre som ligger å sover eller noe.

Endret av tole
Lenke til kommentar

Eg kan bare skrive under på at valgmuligheten faktisk har en viss fungerende effekt.

Da eg kjøpte meg annlegget og bodde i en kjellerleilighet testet eg med begge disse modusene og det viste seg at de som bodde over ikke hørte så høye eller kraftige lyder på samme lydnivå. Med andre ord blir ikke lyden så sjenerende ovenfor andre, selv om det fortsatt fint går ann å høre den. Ut over dette må eg også anbefale spikes. Så får du leve i fred etter innkjøpet også...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...