Gå til innhold

Nokia n93i vs. Nokia n95

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg lurte på om det var noen som kunne hjelpe meg litt?

skal kjøpe meg ny mobil, men vet ikke hvem jeg skal velge. Det står nok mellom nokia n93i og nokia n95.

Så jeg håper noen som har litt peiling kan hjelpe meg.

:thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Briker for det meste min n70 til å ta en del bilder med, mobil tv osv.

Men er veldig usikker, n93i ser utolig kul ut.

Men det er jo ikke opptisk zoom på n95. Og det er 3x opptisk på n93i. hvor mye tror du/dere denne funksjonen blir brukt?

Sååå usikker

Lenke til kommentar
Anbefaler på det sterkeste N93i, den er veldig mye råerer enn jeg kunne fårestille meg

N95 assosierer meg med mitt 2 dårligste mobilvalg i livet(n80)

Mitt desidert dummeste 7390

8190127[/snapback]

pappa hadde også nokia n80. han byttet den ut to dager seiner.

Lenke til kommentar

Synes jeg så samme topicen under "Åpen diskusjon om mobil" :whistle:

Quoter fra svaret mitt der, da:

Elsker du å ta videosnutter og generellt ta mye bilder og filme hele tiden velger du enkelt og greit N93i. Er du gadgetfreak som vil ha alt tar du N95. Hadde ikke engang vurdert K800i / K810i oppimot N95 - imo Nokia-telefonen er way ahead.

på grunnlag av?

bildekvaliteten til den ferdige n95 er det vel ingen forbrukere som vet noe om ennå? jeg føler meg fristet til å nevne at antall megapiksler ikke har mye å gjøre på mobiler med en bitteliten bildebrikke når det er 2- 3 av dem. hvis man ikke vet så mye om slik kan man kanskje enklest se resultatet på det ferdige bildet; støy, fargegjengivelse osv..

men ikke tro at jeg vet noenting somhelst om kamera, men jeg har hørt mer enkelte n95- fans på dette forumet.

på bildekvalitet er n73 bedre enn iallefall n93 når det er lite lys eller noe sånn, husker ikke nøyaktig. men på video er n93i bedre.

n93i er en videotlf.

8191625[/snapback]

N95 har noen megapixler ekstra, ja. Disse ser du effekten av når du forstørrer opp bildet, men ellers er det ikke såå stor forskjell i bildekvaliteten på N95/N93i.

Og tviler vel óg på at Nokia har valgt å gi N95 noe spesielt dårligere optikk enn N93i. :)

Edit: Og en ting til. Personlig bryr jeg meg faktisk lite om batteitiden. Sålenge den holder fra morgen til kveld med ganske heftig tasting er den god nok for meg.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...