Mr.M Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Om USA trekker seg ut vil det bli helvete på jord der nede. De må gjøre ferdig den jobben de startet. Jeg tror det tilslutt vil komme et internt blodig makt-oppgjør i Irak, uansett om USA blir der i 5 år eller 15 år før de trekker seg ut. Det er uungåelig all den tid USA har holdt hånden over et oppkonstruert, kunstig regime. Derfor oppfatter jeg Bush's yndlingsuttrykk "gjøre ferdig jobben" bare som en tom floskel. Siden du tror på det er mulig å "gjøre ferdig jobben", lurer jeg på hva du egentlig legger i det?, og om du også kan nevne hvilke "bevis" eller indikatorer som da etterhvert vil indikere at man endelig er kommet i mål? Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Irak er moden nok til å ta vare på seg selv den dagen amerikanerne er overflødig. Det er så enkelt. Den dagen Irak har en hær god nok til å beskytte landets suverenitet, den dagen de har en politistyrke som gjør gatene trygge, og den dagen landet greier å ha demokratiske valg på egenhånd. Iran har alt å vinne på katastrofen i Irak, stans våpentilførselen inn i landet. Men man glemmer jo også det at store deler av Irak er blitt betraktelig bedre de siste årene. Kurdistan blant annet. Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 24. februar 2009 Del Skrevet 24. februar 2009 Obama: USA ut av Irak innen 2011 USA vil trekke hoveddelen av sine styrker ut av Irak iløpet av august 2010, ifølge kilder i Obama-administrasjonen melder nyhetsbyrået AP. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå