Molotovcocktail Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Hmm, lurer på om dette slår Logitech Z-2300 Lenke til kommentar
roTbear Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Antakelig mener de klasse-D-forsterker(?) som er en god ting fordi effektforbruket er vesetnlig mindre enn vanlig, og de kan dermed være mindre og trenger mindre kjøling, de blir nok utvilsomt billigere også. Men isåfall lurer jeg på hva som skjer med det analoge signale? Blir det AD-konvertert? 8193040[/snapback] klasse-D forsterkere er ikke digitale på noen som helst måte, som du kanskje vet, de kalles det kun fordi de oppererer med full på, full av -verdier internt som en vilken som helst switcha PSU. De aksepterer kun analoge signaler inn i forsterkertrinnet og alle digitale signaler blir DA-konvertert først. Å forsterke opp binære verdier og sende ut i høtalerene blir ikke særlig stas =P Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Antakelig mener de klasse-D-forsterker(?) som er en god ting fordi effektforbruket er vesetnlig mindre enn vanlig, og de kan dermed være mindre og trenger mindre kjøling, de blir nok utvilsomt billigere også. Men isåfall lurer jeg på hva som skjer med det analoge signale? Blir det AD-konvertert? 8193040[/snapback] klasse-D forsterkere er ikke digitale på noen som helst måte, som du kanskje vet, de kalles det kun fordi de oppererer med full på, full av -verdier internt som en vilken som helst switcha PSU. De aksepterer kun analoge signaler inn i forsterkertrinnet og alle digitale signaler blir DA-konvertert først. Å forsterke opp binære verdier og sende ut i høtalerene blir ikke særlig stas =P 8233452[/snapback] Ja, det er jeg klar over (at de ikke er digitale i den forstand), men jeg trodde også at klasse_D-forsterkere tok digital inn og derettter direkte konverte amplitudeverdien i det digitale signalet til pulser. Det slår meg ihvertfall som det enkleste. Men er ikke det tilfellet? AtW Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Når det gjelder dyr strøm, kan jeg anbefale Sonys ES-serie med S-master pro forsterker. Disse digitalforsterkerne drar ikke allverden med strøm, og låter bra. Jeg er i allefall fornøyd med min lille sak på 7x170 W 8 ohm rms. 8214022[/snapback] bruker lite strøm sier du? ca. 1300W max kan den dra ut av veggen,etter di spec som er oppgitt. En digital forsterker har en virkningsgrad på ca. 90%,en "vanlig forsterker har ca. 50% Men hva står det bak på den?Max strømforbruk. Så kostet den 20 000kr og. Lenke til kommentar
roTbear Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 (endret) Ja, det er jeg klar over (at de ikke er digitale i den forstand), men jeg trodde også at klasse_D-forsterkere tok digital inn og derettter direkte konverte amplitudeverdien i det digitale signalet til pulser. Det slår meg ihvertfall som det enkleste. Men er ikke det tilfellet? AtW 8233547[/snapback] Ikke på de designene jeg har sett ihvertfall. Har litt med tilbakekobling som sammenlingnes med inngangssignalet analogt osv. Hvis dette skal gjøres i software, blir det mye styr for ting som enkelt går av seg selv i analoge kretser. Skal dog ikke si det for sikkert, da det finnes mye rart innen forsterkere. Fikk nesten litt lyst til å prøve det på den måten du tenkte det på. Kunne vært interessant. Endret 25. mars 2007 av roTbear Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Ja, det er jeg klar over (at de ikke er digitale i den forstand), men jeg trodde også at klasse_D-forsterkere tok digital inn og derettter direkte konverte amplitudeverdien i det digitale signalet til pulser. Det slår meg ihvertfall som det enkleste. Men er ikke det tilfellet? AtW 8233547[/snapback] Ikke på de designene jeg har sett ihvertfall. Har litt med tilbakekobling som sammenlingnes med inngangssignalet analogt osv. Hvis dette skal gjøres i software, blir det mye styr for ting som enkelt går av seg selv i analoge kretser. Skal dog ikke si det for sikkert, da det finnes mye rart innen forsterkere. Fikk nesten litt lyst til å prøve det på den måten du tenkte det på. Kunne vært interessant. 8237848[/snapback] Ok, takk for informasjonen, man lærer så lenge man lever AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå