FranzJosef Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Tenker på å kjøpe mp3-spiller type hardiskbasert, altså ikke integrert i bilstereoen, men en ekstern sak hovedsaklig til bruk andre steder. Ser det er populært med sånne små dingser man tilkobler dem for å få til å sende radiosignaler så man kan søke inn dette på radioen på bilstereoen. Nå er ikke dette veldig praktisk da man da har enda en dings som går tom for batterier. Altså både mp3-spilleren og radiosenderen, og radiosenderen skulle bare klare rundt 10 timer, det blir mye lading og bytting av batterier! Finnes det slike radiosendere som tar strøm fra sigarett-tenneren? Finnes det bilstereoer som man kan tilkoble direkte mp3-spilleren, f.eks. via line-in? Finnes det også noen man kan tilkoble via USB? Og enda bedre, får da mp3-spilleren ladestrøm via stereoen da? Lenke til kommentar
Vampyro Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Det er veeeldig mange som har usb inngang på fronten der du bare plugger USB´en på mp3 spilleren inn på. Vet ikke om den lader men går utifra det. I tillegg er det andre som har en AUX inngang der man kobler en ledning mellom fronten på spilleren og lydutgangen på mp3 spilleren. Lenke til kommentar
FranzJosef Skrevet 19. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2007 Den aux-saken, er det line-in eller er det inngang fra samme kabel som man kobler i mp3-spiller for hodetlf om du skjønner? Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 AUX er en slik liten plugg som du normalt har i enden av hodetelefonene ja, så da trenger du bare en ledning som har slik i begge ender Lenke til kommentar
Vampyro Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Unnskyld for litt dårlig forklaring av AUX men han over har helt rett Lenke til kommentar
FranzJosef Skrevet 20. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2007 Alt i orden, kamerat. Når jeg sjekker ser jeg det finnes flere som har begge deler. USB-kontakt er nok det gunstigste hvis det også kan gi strøm til ipod-en. Men hvor billig får en slikt da? Som også er til å stole på.. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 Kjøp spiller med mulighet for ipod http://www.mamut.com/controls/shop/shops/4...dynabel&gid=202 Lenke til kommentar
FranzJosef Skrevet 21. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2007 (endret) Ser at man må ha en spesiell kabel der for å koble til ipoden på disse du linker til. Er det ikke enklere å bare kjøpe en bilstereo med inngang for USB? Da trenger man ikke kjøpe noen ny kabel og spilleren får antagelig strøm også... Ser det er et eget valg i prisguiden, "klar for ipod" ja eller nei... Hva betyr dette egentlig? Hvilke fordeler har slike? Hva med denne? https://prisguiden.no/product.php?productId=46411 Spiller den musikken fra ipoden om man bare kobler i USB-porten? Endret 21. mars 2007 av FranzJosef Lenke til kommentar
Vampyro Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Jeg ville også kjøpt en med mulighet for minnekort. Slik at man kan ha et 4 gb SD minnekort og plugge inn i spileren, Ser litt penere ut enn en mp3 spiller som stikker rett ut av spilleren. Lenke til kommentar
FranzJosef Skrevet 21. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2007 Nå vil jeg nok forsøke å basere meg på å koble til ipoden uansett. Men jeg får gjerne en forklaring på dette med "klar for ipod"! Hva i all verden er det? Må jo være noe fordel med det? Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 (endret) http://www.mamut.com/dynabel/subdet499.htm Den bruker du sammen med Alpine spillere, og som du ser, så lader den ipod også Endret 21. mars 2007 av cossiemk1 Lenke til kommentar
FranzJosef Skrevet 22. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2007 Ok, flott. Da vet jeg at det vil funke. Men enda rimeligere og enklere er det jo fortsatt om jeg bare kan koble til via USB, da trenger jeg ikke fler kabler. Ingen som vet om det vil funke? Lenke til kommentar
DreamTM3 Skrevet 22. mars 2007 Del Skrevet 22. mars 2007 Ok, flott. Da vet jeg at det vil funke. Men enda rimeligere og enklere er det jo fortsatt om jeg bare kan koble til via USB, da trenger jeg ikke fler kabler. Ingen som vet om det vil funke? 8209917[/snapback] Hvorfor ikke bare kjøpe seg en Kenwood spiller til snaue 2000. Den har jo ipod kontrol, usb, veksler kontroll, linjeutg, 4x50w osv osv. Behøver ikke noe ipod overgang. Lenke til kommentar
FranzJosef Skrevet 22. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2007 Uansett vil spørsmålet mitt fortsatt bestå! Den beste løsningen var om man kun trengte bruke USB-inngangen. Og det virker umulig å få besvart, prøvd flere utenlandske forum også. For at jeg skal kunne vurdere Kenwood spilleren du snakker om er det fint om du nevner hvordan man kobler iPoden samt en link, fant ikke noen slike på prisguiden. Lenke til kommentar
Dipstick Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Uansett vil spørsmålet mitt fortsatt bestå! Den beste løsningen var om man kun trengte bruke USB-inngangen. Og det virker umulig å få besvart, prøvd flere utenlandske forum også. 8210945[/snapback] Jeg har en bilstereo med både SD, USB og AUX inngang, og USB inngangen på den tar kun enheter som oppfører seg som en disk. Dvs at når jeg plugger inn en minnepinne så fungerer det fint, men når jeg kobler til min creative mp3 spiller via USB så fungerer ikke denne via usb, men det fungerer jo fint å koble den til via AUX. Uansett synes jeg det er mer ok å bare bruke et SD minnekort, da slipper jeg ledninger og dill som stikker ut Lenke til kommentar
Joakim Gjerde Skrevet 29. mars 2007 Del Skrevet 29. mars 2007 Orket ikke lese hele tråden men, ja det vil virke med kun en usb inngang, men den vil ikke kunne gi strøm til ipoden. Derimot hvis det er en stor harddisk vil den bruke lang tid på å søke igjennom i tillegg at det blir tungvindt og lete igjennom fordi du må bruke cdspilleren til å bla igjennom alle sangene. Derimot hvis du har en ipod ready og kjøper kabel til den vil du både kunne lade den samtidig i tillegg vil du kunne navigere som vanlig på ipoden for å finne frem de sangene du skal ha. Valget mitt hadde falt lett på en ipod ready spiller, og et kabel sett til denne. Lenke til kommentar
FranzJosef Skrevet 7. april 2007 Forfatter Del Skrevet 7. april 2007 Men om man kjører rockbox på ipoden så nytter vel ikke dette ipod-ready? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå