Gå til innhold

2.1 anlegg til PC

Anbefalte innlegg

Hei!

Har vert på utkikk etter eit 2.1 anlegg til PC.

Er glad i musikk og litt film, så fin diskant og kraftig bass er viktig.

Bruker per dags dato surround anlegget mitt til musikken i fra pc (se signatur), men det blir ikkje det samme når du ikkje sitter rett "på" lyden viss dikka skjønner.

Har sett litt på Logitech Z-2300. Men alle har det liksom, og det er ikkje "den" lyden av det heller. Kunne tenka meg eit litt bedre, musikalsk annlegg til musikk. Om nokon veit om eit slikt anlegg i prisklassen 1000-2000 kroner, gjev beskjed!

Mvh

William =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Musikalskt anlegg til den prisen kan vel bli vrient, spesielt om du vil ha noe smått oppå bordet. Om størrelsen ikke er så viktig kan du jo kanskje se litt på brukte stereokomponenter istedet ? Kan gjøre et varp der på eldre ting som fortsatt låter godt. Evt. kan du jo se på løsninger fra Klipsch eller Bose selv om prisguiden ikke finner no tilgjengelighet på 2.1 systemene deres mens jeg skriver dette.

Lenke til kommentar

Om du ikke krever Super High-End høytalere som Bose og Cambridge så kan jeg foreslå Creative I-Trigue 3330 som er den litt minde versionen av de jeg har. ( dette er det nye høytalerparet, jeg har den gamle modelen )

Disse spiller veldig godt på middels høyt volum og er fin bass i, diskanten er veldig behagelig også ! Det er tre små høyttaler element i hver satelit og det følger med en bass på 8 tommer (men jeg antar at det som er i det nye jeg sende link til er 6 tommer ) satelit elementene er i titan og er nok så fine og se på.

Håper du finner ut av det !

Eva.

:green:

Lenke til kommentar

Wackee: *Jeg* er iallefall veldig fornøyd med mine Acoustic Energy Aego M 2.1 høytalere, bassen er ikke like ukontrollert som på de Creative og Logitech høytalerne jeg har hørt så om du vil ha mulighet for høre på annen musikk enn hip hop og dance/teckno så anbefaler jeg dem.

Lenke til kommentar

Jeg har hørt på alle og de var bra på hver sin måte, det er selvsagt forskjellig lydkaraker fra hvert sett.

Lyd er jo smak og behag, og ofte bestemmer lommebok så se om du får mulighet til å høre på settene selv (kan selvsagt være vanskelig om du ikke bor sentralt).

Lenke til kommentar

Bur veldig usentralt. Ei lita bygd på 6000 innbg. Har ein del peiling på lyd, så eg vil ikkje ha noko dårlig.

Eg har jo eit flott stereoanlegg som eg bruker når eg skal nyte musikk. Og surroundanlegget til film. Men eg trenger noko som kan spela høgt og klart, med god bass. Med dei kritera der, klarer du å anbafalle meg eit?

Mvh

William :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...