Gå til innhold

Skal kjøpe D70, hvor?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei.

Har lenge ønsket å kjøpe Nikon D70 men ser at dette er på tur ut. Hvor får jeg dette for best pris?

Amentio, Komplett og JapanPhoto selger alle dette til snaue 6000 kr nå, med 18-70mm objektivet. Ikke forvent å finn det så mye billigere enn det... JapanPhoto har vel den prisen også i butikkene sine.
Lenke til kommentar
Japanphoto ser jeg på som ganske billige generelt sett... Hvilket objektiv av 18-70mm og 18-55mm er best??

18-70, helt uten tvil. Bedre optisk, bedre byggekvalitet... Du kan tillate mer enn 1000 kr forskjell i prisen på disse, og fremdeles vil jeg anbefale 18-70.

8187704[/snapback]

 

Det var det jeg mente å huske ja...

 

Bra objektiv er minst like viktig som et godt kamera

Lenke til kommentar
generlet synes jeg d70/d70s serien er helt ute nå.. det er mange feil på disse kameraene, men for all del det er et superkamera har det selv... men skulle jeg kjøpt kamera idag ville jeg nok heller gått for et nikon d80 da det er mer tidsriktig, og jeg tror det er mindre feil på det..

8187988[/snapback]

 

Kan du spesifisere hva du mener med "feil" ?

Lenke til kommentar

D80 er nesten 50% dyrere enn D70. Til prisen er D70 god som gull.

 

Hva disse "feilene" Hr. Viking snakker om er, vet jeg ikke. Min erfaring er at D70 er bygd som en tanks, og dønn pålitelig etter 2 års nokså røff bruk. (jeg har hatt den inne til service én gang for å få autofokusen kalibrert)

Endret av Anew
Lenke til kommentar
D80 er nesten 50% dyrere enn D70. Til prisen er D70 god som gull.

 

Hva disse "feilene" Hr. Viking snakker om er, vet jeg ikke. Min erfaring er at D70 er bygd som en tanks, og dønn pålitelig etter 2 års nokså røff bruk. (jeg har hatt den inne til service én gang for å få autofokusen kalibrert)

8188442[/snapback]

 

Har heller ikke opplevd noen feil og problemer i de to årene jeg har hatt D70. Og hvis jeg trodde D80 ville gi noe særlig bedre bilder hadde jeg sikkert byttet. Noe jeg egentlig ikke har planer om. Kansje et Nikon D300...........

Lenke til kommentar
generlet synes jeg d70/d70s serien er helt ute nå.. det er mange feil på disse kameraene, men for all del det er et superkamera har det selv... men skulle jeg kjøpt kamera idag ville jeg nok heller gått for et nikon d80 da det er mer tidsriktig, og jeg tror det er mindre feil på det..

8187988[/snapback]

Disse feilene vil jeg gjerne høre om (som ikke skyldes brukeren)

Utenom feil som har oppstått pga jeg har gått på tryne med kamera har jeg ikke opplevd noe problem.

Eneste jeg vet om som er en kjent feil er det som medfører at kamera henger seg og led lyser/blinker hele tiden, og som fikses gratis uansett alder på kamera..

Lenke til kommentar
D80 er nesten 50% dyrere enn D70. Til prisen er D70 god som gull.

 

Hva disse "feilene" Hr. Viking snakker om er, vet jeg ikke. Min erfaring er at D70 er bygd som en tanks, og dønn pålitelig etter 2 års nokså røff bruk. (jeg har hatt den inne til service én gang for å få autofokusen kalibrert)

8188442[/snapback]

 

2nd that. Kameraet mitt lå ute en regntung natt, uten at den tok skade av det...

 

Om noen "Canonister" tar sjangsen på å gjøre dette, tviler jeg på at det overlever, i allefall ikke 100% :p

 

 

Når det gjelder at det "henger seg" så er vel ikke det en feil? Bare rett og slett at den ikke klarer å feste fokuspunkt, og fokusere etter det. Hender ofte med min kamerat sitt Canon eos 400d...

Lenke til kommentar
Når det gjelder at det "henger seg" så er vel ikke det en feil

8190390[/snapback]

jvc1990 snakker nok om "blinking green light of death", som er den kjente svakheten ved D70. Enkelte lysmålere har en produksjonsfeil, som gjør at de kan dø "når som helst". Reultatet er at kameraet låser seg fullstendig, mens den grønne LED'en blir stående å blinke. Som nevnt dekker Nikon dette selv om garantien er aldri så utgått. (det måtte de uansett gjort i Norge pga. reklamasjonstiden etter kjøpsloven...)

Lenke til kommentar

jeg er ikke noen kameraekspert, men er det ikke mulig å oppdatere software i slike kameraer slik at hvertfall ikke det skal tale mot å kjøpe en utgående modell. hvis jeg forstår oversikten fra dpreview riktig er hovedforskjellen større skjerm i tillegg til en del flere spesialinnstillinger som jeg ikke vet om forsvarer prisforskjellen? noen synspunter?

 

http://www.dpreview.com/reviews/nikond80/

 

noen som for øvirig har noen erfaringer om å kjøpe dslr i malaysia/asia?

Lenke til kommentar

D80 har definitivt et par viktige egenskaper, som kan forsvare prisforskjellen til D70:

 

* Mye bedre søker. For en som kommer fra kompaktkamerahelvete vil søkeren på D70 fortone seg som fantastisk - for en som kommer fra D70 er D80 ekstase. :)

* Autofokousmodulen i D80 er betydelig bedre enn i D70.

 

Begge disse egenskapene er arvet fra D200.

 

Selv om jeg ikke har testet raw mot raw, så tror jeg D80 også vil ha bedre støyegenskaper enn D70.

 

Kort sagt: Har du 10k å brenne på kamera, så kan du vanskelig bruke dem bedre enn på en D80 (så lenge du har vurdert Pentax K10d og Samsung GX10!), men du kan vanskelig finne bedre kamera til 6k enn D70.

Endret av Anew
Lenke til kommentar

Mange feil med d70 i hvertfall slik jeg har forstått det er ikke bare mitt kamera, men alle de første d70 ene soim ble laget er det en feil med lukkeren så etterhvert låser lukkeren seg i kulde.. og generlt mange synes jeg som har d70 kameraer det er noe feil på.. Har også hørt om et lukkerproblem på d70s.. men for all del d70 er et superkamera.. og jeg er kjempefornøyd memitt bare så synd at jeg ikike kan ta bilde ri kulda :(

Lenke til kommentar

Hei.

Takk for mye respons, ser at komplett og japanphoto har D70s til 6000,-

 

Ønsker å stille et spørsmål til da jeg ikke har hatt et dslr før og er litt usikker på hvilket kamera som gir "meg" mest for pengene.

Kamera vil bli brukt til friluftsliv og jeg primært tar bilder ute i det fri.

 

Hvordan vil Dere eksperter vurdere OlympusE400 mot Nikon D70s til dette bruket, og som nybegynner kamera.

Lenke til kommentar
Hei.

Takk for mye respons, ser at komplett og japanphoto har D70s til 6000,-

 

Ønsker å stille et spørsmål til da jeg ikke har hatt et dslr før og er litt usikker på hvilket kamera som gir "meg" mest for pengene.

Kamera vil bli brukt til friluftsliv og jeg primært tar bilder  ute i det fri.

 

Hvordan vil Dere eksperter vurdere OlympusE400 mot Nikon D70s til dette bruket, og som nybegynner kamera.

Vil anse dem som ganske så like. Det du liker best å holde i, er det beste kameraet for deg. Begge kameraene har så mange funksjoner at du garantert har lyst på noe nytt før du har lært deg å bruke alt. Disse er jo veldig forskjellige i størrelse, så du bør definitivt ta en tur i en butikk og kjenne på kameraene før du kjøper. E400 er lite og lett, enkelt å ta med seg, mens D70s sin tyngde gir stabilt, behagelig grep. Hva som er best, er det kun du som kan finne ut...
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...