larszor Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Heisann Jeg har netopp kjøpt ny Ram. jeg kjøpte 1 gb Corsair value select 3200 til mitt Asus A8N 32 sli deluxe 939 socket. men vertfall jeg lånte 512 OCZ brikke av en venn av meg. å det har funket helt fint. å den har jeg lån i 3 uker ca. å no kjøpte jeg meg rammen som står ovenfor. så vertfall når jeg plugget dem inn å startet maskinen så er bare skjermen svart. det lyse lyser brunt å står at Skjermen går i sleep mode elns. noen som vet ka som kan gjøre dette? ocz er også 3200 å 184 pins som min nye corsair. bare sånn lurte. jeg må vell ikke " resette " cmos på grunn av ny ram? trenger hjelp fort!! takker så sinnsykt mye til han som klarer å hjelpe meg med å fikse dette. Lenke til kommentar
Loke_h Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Sjekk at minneinstillinger i BIOS stemmer med brikkene dine. Ta ut de nye brikkene først og sett rett innstillinger hvis de ikke stemmer. Ellers er det mulig at en (eller flere) brikke® er defekt(e). Lenke til kommentar
larszor Skrevet 19. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2007 Sjekk at minneinstillinger i BIOS stemmer med brikkene dine.Ta ut de nye brikkene først og sett rett innstillinger hvis de ikke stemmer. Ellers er det mulig at en (eller flere) brikke® er defekt(e). 8187601[/snapback] hvordan vet jeg om det er rikti i bios? står det navne t selveste rammen elle`? Lenke til kommentar
Loke_h Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Sjekk at minneinstillinger i BIOS stemmer med brikkene dine.Ta ut de nye brikkene først og sett rett innstillinger hvis de ikke stemmer. Ellers er det mulig at en (eller flere) brikke® er defekt(e). 8187601[/snapback] hvordan vet jeg om det er rikti i bios? står det navne t selveste rammen elle`? 8188465[/snapback] Står 400MHz C3 på Corsair's side. Du kan sette lavere hastighet eller enda slakkere/høyere timings om ikke det går bra. Hvilken av brikkene står først forresten. Hvis du bruker 2 forskjellige bytter du plassering. Da burde hk finne det ut selv. Om ikke det går prøver du med 1 brikke som du vet fungerer og endrer i BIOS. Lenke til kommentar
larszor Skrevet 20. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2007 Sjekk at minneinstillinger i BIOS stemmer med brikkene dine.Ta ut de nye brikkene først og sett rett innstillinger hvis de ikke stemmer. Ellers er det mulig at en (eller flere) brikke® er defekt(e). 8187601[/snapback] hvordan vet jeg om det er rikti i bios? står det navne t selveste rammen elle`? 8188465[/snapback] Står 400MHz C3 på Corsair's side. Du kan sette lavere hastighet eller enda slakkere/høyere timings om ikke det går bra. Hvilken av brikkene står først forresten. Hvis du bruker 2 forskjellige bytter du plassering. Da burde hk finne det ut selv. Om ikke det går prøver du med 1 brikke som du vet fungerer og endrer i BIOS. 8189196[/snapback] ja er 400MHz - c3 som du sier. men jeg har alt i 1 brikke. ikke 2 512. så jeg har ikke mulightet i å komme i bios når ikke skjermen vise noe Lenke til kommentar
larszor Skrevet 20. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2007 (endret) Sjekk at minneinstillinger i BIOS stemmer med brikkene dine.Ta ut de nye brikkene først og sett rett innstillinger hvis de ikke stemmer. Ellers er det mulig at en (eller flere) brikke® er defekt(e). 8187601[/snapback] jeg har som sagt bare 1 brikke:( så den er nokk defekt:( har btw sjekket bios med OCZ brikken jeg låner. å da står det 512 ram - 400mhz. å noe annet. så den finn vertfall ocz rammen. jeg skal stikke til " datakjeden" der jeg kjøpte dem å si jeg skal ha nye. imorgen jeg har jo rett i nye ikkesant? jeg spurte etter crucial 1gb så sa jeg kordan " hovedkort " jeg har. så sa dem at dem ikke hadde noe inne. så spør jeg etter noe annet som dem har som vill passe. å da kom han med corsair. så han gidde meg en ram han sa ville passe. så viss dem ikke passe å dem sir den skal passe da har jeg jo rett til ny ( gratis ) ? men ellers takk til dere som prøver og hjelpe meg Endret 20. mars 2007 av larszor Lenke til kommentar
Loke_h Skrevet 20. mars 2007 Del Skrevet 20. mars 2007 (endret) Jeg trodde du hadde lånt en brikke. Men du har vel levert den tilbake? Uansett kan du jo låne den på nytt og sette instillinger i BIOS? Det hender i blant at minnebrikker er defekte også, men det er vanskelig å si uten å teste dem. Med bare 1 brikke og hvis alt i BIOS står på AUTO burde du ikke få problemer hvis minnebrikke passer med hk. EDIT: Burde lese postene skikkelig. Stryk det som ikke passer. Du har rett på ny brikke hvis butikken har gjort feil eller brikken er defekt. Uansett vanskelig å bevise hva som ble sagt, men hvis du ikke får det til å virke, bytter du brikken i en ny. Endret 20. mars 2007 av Loke_h Lenke til kommentar
larszor Skrevet 20. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2007 Jeg trodde du hadde lånt en brikke.Men du har vel levert den tilbake? Uansett kan du jo låne den på nytt og sette instillinger i BIOS? Det hender i blant at minnebrikker er defekte også, men det er vanskelig å si uten å teste dem. Med bare 1 brikke og hvis alt i BIOS står på AUTO burde du ikke få problemer hvis minnebrikke passer med hk. EDIT: Burde lese postene skikkelig. Stryk det som ikke passer. Du har rett på ny brikke hvis butikken har gjort feil eller brikken er defekt. Uansett vanskelig å bevise hva som ble sagt, men hvis du ikke får det til å virke, bytter du brikken i en ny. 8194831[/snapback] jeg har fremdeles brikken til kompisen min. tok den på rett etter jeg testa det " nye " rammen. å det funker helt fint med kompisen min sin brikke. men jeg kan ta å sjekke å se om æ finn den " Auto " tingen:P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå