Gå til innhold

Optimalisering av Dual Core for XP

Anbefalte innlegg

Noen sa til meg en gang at det bare var tull og gå over til DualCore CPU.

De hevdet at Windows XP ikke støttet disse CPUene, og at det dermed var bortkastet tid og penger å investere i en slik CPU.

Nei vel tengte jeg, og la egentlig den diskusjonen død, da jeg ikke gidder og diskutere med "forståsegpåere og værdensmestere"

Men jeg vet at og bruke feks. C2D E6600 gir bedre score i 3Dmark eller en gammel P4 630 3Ghz.

Og ikke minst det faktum at Pc`n faktisk blir mye kjappere

Jeg dumpet tilfeldig over en nettside, der det faktisk er en Guide for hvordan en optimaliserer Windows XP for DualCore-CPUer..

http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=60416

Er det noen der ute som kan bekrefte dette? Evt. har prøvd?

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen sa til meg en gang at det bare var tull og gå over til DualCore CPU.

De hevdet at Windows XP ikke støttet disse CPUene, og at det dermed var bortkastet tid og penger å investere i en slik CPU.

Nei vel tengte jeg, og la egentlig den diskusjonen død, da jeg ikke gidder og diskutere med "forståsegpåere og værdensmestere"

Men jeg vet at og bruke feks. C2D E6600 gir bedre score i 3Dmark eller en gammel P4 630 3Ghz.

Og ikke minst det faktum at Pc`n faktisk blir mye kjappere

Jeg dumpet tilfeldig over en nettside, der det faktisk er en Guide for hvordan en optimaliserer Windows XP for DualCore-CPUer..

http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=60416

Er det noen der ute som kan bekrefte dette? Evt. har prøvd?

På forhånd takk

8187084[/snapback]

Hei.

Dette så jo svært lovende ut, etter målingene å dømme.

Har desverre INGEN erfaring med register-tukling, men det må da være andre her på forumet som har rikelig erfaring med dette, som er lysten på å prøve?

OG gi tilbakemelding :whistle:

Lenke til kommentar

Jeg prøvde den guiden for ikke så lenge siden, men et par dager senere tok OS-harddisken min kvelden, så jeg fikk ikke kjørt noen tester...

Skal ta meg tid til å gjøre det igjen en annen dag.

Lenke til kommentar
Jeg prøvde den guiden for ikke så lenge siden, men et par dager senere tok OS-harddisken min kvelden, så jeg fikk ikke kjørt noen tester...

Skal ta meg tid til å gjøre det igjen en annen dag.

8192521[/snapback]

jeg prøvde denne guiden i går.

CPU= E6600 (OC 3.0Ghz)

jeg kjørte CPU-testen i 3Dmark06 og Super-Pi før og etter.

Fikk akkurat samme resultat hvær gang CPU-score 2790p

Super-Pi 16sec før og etter

litt usikker på om jeg gjorde det riktig

men er intresert i og høre om flere har prøvd, eller kan bekrefte at det virker?

Lenke til kommentar

XP støtter dual core CPU'er ja. Men lite programvare ellers tar nytte av to kjerner (to CPU'er).

Det blir derfor stort sett OS som bruker begge. Ja du får en ytelesesøkning, men den er ikke stor (dersom du sammenlikner samme type CPU vel og merke).

At C2D E6600 gir bedre score i 3Dmark enn en gammel P4 630 3Ghz har noe med at C2D'en er dualcore, men mer med at en enkelt C2D E6600 kjerne (2.4GHz) er kjappere en en enkelt P4 3GHz.

Når det er sagt, så har prisene på DC ramlet så vanvittig, at det nesten ikke er vits å kjøpe noe annet. Bortsett fra om du bare skal ha en rimelig PC da... du får jo single core CPU'er veldig billig på bruktmarkedet.

Kjøpte selv en A64 3000+ (1.8GHz) for 270,- med frakt. Den duger til mye rart den. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...