serrghi Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 I fjor søkte jeg meg inn på NITH der jeg skulle gå, men jeg ble så innkalt til militæret. Mens jeg nå da er her, så ble skolen i bergen lagt ned, og linja ble etter hva jeg har forstått også lagt ned (nettverk & sikkerthet eller noe sånt). Jeg har så søkt meg inn på NA og komt inn på nettverksadministrator, men er usikker om det er verdt å betale så mye for å gå der. Problemet mitt er at jeg har almenn påbygg, og da ikke 2mx/3mx/2mz etc, har bare 1my(?). Noen som har noen erfaringer fra nettopp denne linjen på NA, eller lignende linjer i bergens område som ikke krever 2mx etc ? Har vurdert IT-Akademiet, event forkurs, for så gå NTNU. Noen tips, erfaringer, idéer? Har ikke peiling på hva jeg skal gjøre lenger :/ Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 IT utdanning er ikke det jeg vet så altfor mye om, men lurer bare på hvorfor du ikke ønsker å ta it-relatert utdanning ved de offentlige skolene? Lenke til kommentar
serrghi Skrevet 19. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2007 IT utdanning er ikke det jeg vet så altfor mye om, men lurer bare på hvorfor du ikke ønsker å ta it-relatert utdanning ved de offentlige skolene? 8186815[/snapback] enkelt og greit fordi jeg ikke kommer inn, siden jeg ikke har 2mx e.l Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 (endret) Min oppfatning av de fleste private høyskoler i Norge, foruten BI, så holder de et lavt nivå både faglig, men også pedagogisk og organisatorisk. Må innrømme at det er kanskje fordi det ofte er de negative historiene som kommer frem i media. Personlig hadde jeg valgt å ta en jobbe år og tatt 2/3 MZ/MX ved siden av på et privatgymnas eller som privatist. Og muligens tatt opp noen fag for å pusset på karakterene for å gått på skole i offentlig regi! *edit; velkommen til forumet forresten! Endret 19. mars 2007 av js79 Lenke til kommentar
serrghi Skrevet 19. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2007 ja, har vurdert det, men det er egentlig ikke et valg for meg. jeg vil studere. jo takk, men har vært her lenge(visst du ser på reg dato) bare sjelden jeg gidder å svare på ting Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 aha! så bare på post-count'n din! Lenke til kommentar
CruellaDeVille Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 (endret) enkelt og greit fordi jeg ikke kommer inn, siden jeg ikke har 2mx e.l 8186860[/snapback] Nå vet ikke jeg hvor du bor, men flere av IT-studiene ved Universitetet i Bergen har ikke 2/3mx som opptakskrav, feks Informasjonsvitenskap hvor jeg går. Se feks her: http://studentportalen.uib.no/?link_id=247...&kode=BASV-INFO Endret 19. mars 2007 av CruellaDeVille Lenke til kommentar
serrghi Skrevet 19. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2007 (endret) enkelt og greit fordi jeg ikke kommer inn, siden jeg ikke har 2mx e.l 8186860[/snapback] Nå vet ikke jeg hvor du bor, men flere av IT-studiene ved Universitetet i Bergen har ikke 2/3mx som opptakskrav, feks Informasjonsvitenskap hvor jeg går. Se feks her: http://studentportalen.uib.no/?link_id=247...&kode=BASV-INFO 8189155[/snapback] har faktisk vurdert UiB, deriblant "Bachelorprogram i informasjons- og kommunikasjonsteknologi (IKT)", men hva kan du si meg om informasjonsvitenskap? er det mye forskjell på det og IKT? --- EDIT: fant ut at den linja og krevde 2mx e.l.... vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre :\ Endret 19. mars 2007 av xerg Lenke til kommentar
CruellaDeVille Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 (endret) Jupp, IKT gjør, men ikke informasjonsvitenskap. Jeg har java grunnleggende og videregående, grunnleggende databaser, multimediadatabaser, grunnleggende systemutvikling, videregående systemutvikling, php-programmering(frie studiepoeng), html/css-koding (frie studiepoeng), innføringskurs ("dette er en datamaskin") og to kurs psykologi (frie studiepoeng). NÅr IKT-jentene og guttene har tatt sin bachelor kan de velge mellom IKT-master og informasjonsvitenskap master. Tror de er 12 av ehmm... 20? borte hos oss, resten på Informatikk. Hvis du er veldig glad i algoritmer og matematikk bør du sikkert velge informatikk. Har du ikke matte sliter du derimot. Har du lyst å studere IT uten matematikk er ifi (informasjonsvitenskap) midt i blinken for deg.... og til og med helt uten studiepenger Endret 19. mars 2007 av CruellaDeVille Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Merk at alle Bachelorgrader med over X% IT-rettete fag har 2MX som krav, det gjelder overalt. Finner du et IT-fag uten 2MX er det desverre uten alt for mange rene IT-fag. Lenke til kommentar
CruellaDeVille Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Definer gjerne "rene IT-fag" Lenke til kommentar
serrghi Skrevet 20. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2007 (endret) må si at informasjonsvitenskap høres ganske spennendes ut, kanskje jeg tar å søker og ser om jeg kommer inn. Endret 20. mars 2007 av xerg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå