SL3iM Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Hei, Har et lite prosjekt for tiden hvor jeg skal sette opp et alarmsystem, bestående av 4 bevegelsessensorer som skal være tilkoblet en mikrokontroller. Mikrokontrolleren skal kommunisere med en PC og på PCen skal man kunne lese av om en alarm har gått og i hvilken sone den er utløst. Programmet på PCen er programmert i C++. Det jeg lurer på er hvordan man best kan løse programmeringsdelen av mikrokontrolleren? Er det hensiktsmessig å programmere i C også på mikrokontrolleren? Lenke til kommentar
Harkonnen Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Hva slags bevegelses-sensorer og µCer er det snakk om ? Lenke til kommentar
SL3iM Skrevet 19. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2007 Har enda ikke bestemt meg for noen sensorer, men har valgt PIC18F4550. Planen var å programmere i Mplab, men har ikke særlig peil på programmering til mikro. Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 19. mars 2007 Del Skrevet 19. mars 2007 Finnes vel C biblioteker til de fleste microprosessorer (hvis jeg ikke tar helt feil), så det enkleste hadde vel vært C vil jeg tro. Lenke til kommentar
SL3iM Skrevet 21. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2007 C bibloteker? Og hvor kan jeg finne disse? Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 21. mars 2007 Del Skrevet 21. mars 2007 Du får sjekke på nettsiden til leverandøren.. Kanskje de har noe API du kan laste ned. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå